Täysin samaa mieltä koko viestistä ihan tätä lainattua loppua lukuunottamatta. Cormier ansaitsisi enemmänkin mielestäni hypetystä mitä toistaiseksi on ymmärretty antaa. Ei niinkään kahden viimeisen voittonsa takia, vaan enemmän sen perusteella millaisilla esityksillä nuo voitot on tulleet. Niistä pystyy mielestäni helposti povaamaan vaikeuksia kelle tahansa hw:lle.
Tosin sillä varauksella itsekin suhtaudun vielä Barnettin dominointiin, että kukaan ei voi tietää minkä verran matsin kulkuun vaikutti Barnettin käden hajoaminen. Mutta ainakin haluan uskoa siihen, että Cormier on juuri niin uskomattoman kova miltä näyttääkin. Suosikkiottelija ehdottomasti nyt kun Hotor eläköityy.
Suhteellista, riippu missä piireissä puhutaa, niin Cormier on joko ylihypetetty tai täysin aliarvostettu. Jakautuu aika hyvin UFC-faneihin ja "truu MMA faneihin"
Tiedät kummassa se on aliarvostettu ja kummassa ylihypetetty...
Ja minä en siis ole ottamassa mitään Barnett voitosta pois, mutta siinä oli hyvä esimerkki siitä, miten tyyli vaikuttaa. Vähän sama kun Hunt vei Cro Copin, olihan Cro Cop ottelijana parempi, mutta tyyli ei mikään erityisen hyvä ollut Huntia vastaan. Cormierilla on 2 kovaa voittoa, joista toinen oli aika paljon ottelutyylistä kiinni.
Cormier on tällä hetkellä mun MMA- rankingissa 3. (hewareista), mutta en lähde sitä hehkuttamaan vielä kaveriksi, joka voi JDS:n tai Overeemin voittaa.
Juuri näyttöjen puuttumisen takia.
JayJayn kanssa olen vahvasti erimieltä tosta räjähtävyydestä Cainin ja Cormierin välillä. Cormieriltä on nin vähän näyttöjä että ei millään kyllä vielä voida rankata koko MMA:n parhaaks painijaksi. Siellä on vaparin parissa pilvin pimein ex-painimestareita kaikissa painoluokissa ympäri maailman, ja monilla paljon kovemmat näytöt vaparikehistä.
Kuten sanoin, en minäkään ole vielä varma Cormierin todellisista kyvyistä, mutta ainakin matseja katsomalla Cormier on vaikuttanut paremmalta versiolta Cainista, painin ja räjähtävyyden osalta ainakin.
Jos seuraavassa matsissa Cormierilla on huippuvastus ja Cormier osoittaa samanlaista dominointia ja räjähtävyyttä, niin kyllähän sen voi sanoa paremmaksi painijaksi MMA-kehissä, ihan varauksetta.
Ja en kyllä tiedä, miksi me edes väittelemme räjähtävyydestä, koska sen vastustajan taidot ei Cormierin tai Velasquezin räjähtävyyteen vaikuta.
Ja silmämääräisesti Cormier on räjähtävämpi kuin Velasquez.
ps. onhan MMA:ssa monia painimestareita, mutta ei tule yhtäkään vapaapainijaa, joka olisi paininut samalla tasolla Cormierin kanssa, ja jolla olisi kaiken lisäksi paremmat näytöt vapaaottelusta. Cormierin todellisen tason näkee silloin, kun se a) häviää b) voittaa vielä yhden tai kaksi huippua.
Mutta ei nyt voi parempia näyttöjä vaatia, kun kaveri on otellut nousujohdanteisesti ja vasta alle 3vuotta. Siinä ajassa tyrmäys Silvasta ja dominointi Barnettista.
Kyllä ne näyttöjä on, mutta eivät vielä toki kerro siitä, onko asiaa UFC:n mestariksi.
edit. olen aika samoilla linjoilla teidän kummankin kanssa, mutta te ymmärsitte mun aiemman pointin vähän väärin.