Ufc 146: Junior dos Santos vs. Frank Mir (SPOILERS!!!)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Josh BArnett sai ainakin suoraan potkut kun voitti UFC mestaruuden ja jäi kiinni dopingista.
Muut eivät ole myöskään tainnut valahdella asiasta Danalle päin naamaa.
Mistähän sen nyt tietää kuka on valehdelu ja mitä. Meistä kumpikaan tuskin sitä tietää. Kandee ehkä pitää sellanen internet/apinasuodatin päällä kun noita Danankin juttuja lukee.
Barnetilta tosiaan vietiin se vyö kun jäi kiinni testeissä, niin se olisi muiltakin viety kun tulos hylätään. Sekin on ihan normaali toimenpide. Tuon jälkeenhän Barnet lähti Japaniaan ottelemaan.

Dana vs Overeem tapauksessa on paljon muutakin, kun pelkkä douppaaminen. En tiedä johtuuko se sitten siitä, että Reem laittoi eläkkeelle Danan kultapojun tai jostain muusta, mutta sen selvästi näkee, että Dana ei digga Reemistä. Jotenki tuntuu siltä, että Dana haluaa todistaa, että Reem ei ole tarpeeksi hyvä. Who knows......

Tarkoitat varmaan huumeille nyt suoraa käännöstä drugs = huume. Tässä tapauksessa sillä tarkoitetaan ihan niitä anabolisia streoideja eikä niitä huumehia :) Ois kyllä aika omituinen veto kun ne kaikki muutkin roinasta kiinni jääneet ovat saaneet jatkaa sen jlkeen kun se kilpailukielto on päättynyt.

Missäs näin on sanottu vai oliko tää joku hihastaveto?
Ainakin mä olen siinä tiedossa että Overeem ei ole virallisesti kärähtänyt mistään kielletystä aineesta. Hänet tuomittiin, koska T/E ratio oli vinksallaan.

Siis ei ole tarkoitus aloittaa tätä vääntöä täällä ketjussa, toi mun Overeem huomatus ennemmin oli lähinnä siitä johtuva että kun porukka on häntä laittamassa tittelimatsiin niin laitoin Danan viestin, koska ainakin mun korvaan toi kuulosti siltä että Overeem ei välttämättä ole palaamassa UFC-kehiin.

Täysin samaa mieltä koko viestistä ihan tätä lainattua loppua lukuunottamatta. Cormier ansaitsisi enemmänkin mielestäni hypetystä mitä toistaiseksi on ymmärretty antaa. Ei niinkään kahden viimeisen voittonsa takia, vaan enemmän sen perusteella millaisilla esityksillä nuo voitot on tulleet. Niistä pystyy mielestäni helposti povaamaan vaikeuksia kelle tahansa hw:lle.

Tosin sillä varauksella itsekin suhtaudun vielä Barnettin dominointiin, että kukaan ei voi tietää minkä verran matsin kulkuun vaikutti Barnettin käden hajoaminen. Mutta ainakin haluan uskoa siihen, että Cormier on juuri niin uskomattoman kova miltä näyttääkin. Suosikkiottelija ehdottomasti nyt kun Hotor eläköityy. :rock:

Suhteellista, riippu missä piireissä puhutaa, niin Cormier on joko ylihypetetty tai täysin aliarvostettu. Jakautuu aika hyvin UFC-faneihin ja "truu MMA faneihin"
Tiedät kummassa se on aliarvostettu ja kummassa ylihypetetty...

Ja minä en siis ole ottamassa mitään Barnett voitosta pois, mutta siinä oli hyvä esimerkki siitä, miten tyyli vaikuttaa. Vähän sama kun Hunt vei Cro Copin, olihan Cro Cop ottelijana parempi, mutta tyyli ei mikään erityisen hyvä ollut Huntia vastaan. Cormierilla on 2 kovaa voittoa, joista toinen oli aika paljon ottelutyylistä kiinni.
Cormier on tällä hetkellä mun MMA- rankingissa 3. (hewareista), mutta en lähde sitä hehkuttamaan vielä kaveriksi, joka voi JDS:n tai Overeemin voittaa.

Juuri näyttöjen puuttumisen takia.

JayJayn kanssa olen vahvasti erimieltä tosta räjähtävyydestä Cainin ja Cormierin välillä. Cormieriltä on nin vähän näyttöjä että ei millään kyllä vielä voida rankata koko MMA:n parhaaks painijaksi. Siellä on vaparin parissa pilvin pimein ex-painimestareita kaikissa painoluokissa ympäri maailman, ja monilla paljon kovemmat näytöt vaparikehistä.

Kuten sanoin, en minäkään ole vielä varma Cormierin todellisista kyvyistä, mutta ainakin matseja katsomalla Cormier on vaikuttanut paremmalta versiolta Cainista, painin ja räjähtävyyden osalta ainakin.
Jos seuraavassa matsissa Cormierilla on huippuvastus ja Cormier osoittaa samanlaista dominointia ja räjähtävyyttä, niin kyllähän sen voi sanoa paremmaksi painijaksi MMA-kehissä, ihan varauksetta.

Ja en kyllä tiedä, miksi me edes väittelemme räjähtävyydestä, koska sen vastustajan taidot ei Cormierin tai Velasquezin räjähtävyyteen vaikuta.
Ja silmämääräisesti Cormier on räjähtävämpi kuin Velasquez.

ps. onhan MMA:ssa monia painimestareita, mutta ei tule yhtäkään vapaapainijaa, joka olisi paininut samalla tasolla Cormierin kanssa, ja jolla olisi kaiken lisäksi paremmat näytöt vapaaottelusta. Cormierin todellisen tason näkee silloin, kun se a) häviää b) voittaa vielä yhden tai kaksi huippua.
Mutta ei nyt voi parempia näyttöjä vaatia, kun kaveri on otellut nousujohdanteisesti ja vasta alle 3vuotta. Siinä ajassa tyrmäys Silvasta ja dominointi Barnettista.
Kyllä ne näyttöjä on, mutta eivät vielä toki kerro siitä, onko asiaa UFC:n mestariksi.

edit. olen aika samoilla linjoilla teidän kummankin kanssa, mutta te ymmärsitte mun aiemman pointin vähän väärin.

Siis ei ole tarkoitus aloittaa tätä vääntöä täällä ketjussa, toi mun Overeem huomatus ennemmin oli lähinnä siitä johtuva että kun porukka on häntä laittamassa tittelimatsiin niin laitoin Danan viestin, koska ainakin mun korvaan toi kuulosti siltä että Overeem ei välttämättä ole palaamassa UFC-kehiin.

Dana sanoi,että hän ei halua olla tekemisissä AO:n kanssa vaan Frank Fertitta hoitaa asioita AO:n kanssa. Totesi myös,että AO:n kilpailukiellon loputtua AO ottelee UFC:ssä sen jälkeen. Eli on tulossa takaisin.
http://www.youtube.com/watch?v=ZvN1aE_2zU4&feature=relmfu jostain 28min kohdilta

Cormier on tällä hetkellä mun MMA- rankingissa 3. (hewareista), mutta en lähde sitä hehkuttamaan vielä kaveriksi, joka voi JDS:n tai Overeemin voittaa.

Tottakai se VOI voittaa, tarkoitat varmaan, ettet pitäisi sitä suosikkina noista kumpaakaan vastaan. Enkä pitäisi minäkään, mutten isona altavastaajanakaan. Ja minullekin Cormier on tällä hetkellä 3s. hw:ssa juuri noiden kahden jantterin jälkeen. Ja Cain on minun kirjoissa oikeastaan Cormierin kanssa samalla viivalla.

Minulla on 2 ylivoimaista ykköstä hewareissa, JDS ja Overeem. Siihen sarjaan ei kuulu Cain eikä Cormier. Perustelen nyt miksi; Cain on kova ja rankingeissa sen kuuluisi varmaankin olla 3. Mutta en usko sen voittavan rematchissakaan Junioria, enkä usko Cainin voittavan myöskään Overeemia, MUTTA, tottakai Cainilla on mahdollisuudet kummankin voittamiseen.

Sitten on Cormier, itse veikkaisin, että se on parempi kuin Cain, ja laittaisin sen ihan helposti "kultaiseen kolmikkoon". Siitä ei oikein osaa arvioida kuka on paras, mutta muut on kaukana. Vähän sama kuin boksailussa, Tyson, Ali ja Marciano.
Tässä tapauksessa on AO, JDS,Cormier=Tyson, Ali, Marciano.
Mutta yhdestä syystä en laita sitä, ja vain yhdestä syystä. Näyttöjä ei ole tarpeeksi, Barnett ja Silva matsit yhdessä näyttivät osviittaa siihen, että Cormier on hw:n top-3 helposti, mutta virhemarginaali on suuri, kun se perustuu vain 2 otteluun, joista toinen, kuten sanottua oli täydellinen match-up Danielille.

Mutta pyydän, että ihmiset lukee tämän viestin tarkasti, koska ei oikein huvita alkaa jankata tästäkin asiasta kenenkään kanssa, vain koska joku ei ole lukenut tarkasti.

Iskuhan oli täysin laillinen... Sehän nyt on ihan sama että potkaistaanko kaverilta kylkiluu poikki tai sit lyödään vekki naamaan. Aiheutun vamman jälkeiset otteetko eivät ole enää samassa arvossa? En ihan täysin vissiin nyt ymmärrä logiikkaa mitä ajat takaa.. :)

Eli tarkoitin vain sitä, että jos Bigfootilla meni verta silmiin siinä määrin, että se rajoitti Footin näkökykyä, niin kyseessähän on vain onnekas sattuma siltä osin eikä mikään sellainen Cainin ominaisuus ottelijana millä olisi mitään virkaa miehen seuraavissa matseissa. Eli silloin jäisi siis hämärän peittoon kuinka vakuuttavaa se gnp olisi ollut jos Bigfootilla ei olisi käynyt huonoa tuuria sen cutin kanssa (enkä siis edelleenkään edes tiedä haittasiko se vai ei ja ennen kaikkea minkä verran, mutta otan sen mahdollisuuden vain huomioon).

Tämä ei ole sinulle, mutta pakkislogiikallahan "ottelija on juuri niin hyvä kuin viimeisin matsinsa" ja "vain voitot ratkaisee", mutta näillä latteuksilla ei valitettavasti ole juuri mitään tekemistä todellisuuden kanssa silloin jos halutaan puolueettomasti arvioida sitä miten hyvä joku ottelija on, koska yksittäisten ottelujen sisällä vaikuttaa todella paljon erilaisia ottelijoiden taidoista/tietoisuudesta riippumattomia sattumia mitkä on joko hyviä huonoja ottelijoiden kannalta ja saattavat usein ratkaista yksittäisen matsin suunnan tai lopputuloksen. Ehkä selkeimpänä esimerkkinä ns.lucky punchit.

Sen takia esim.JDS:n voitto Cainista kertoisi meille paljon enemmän miesten välisistä voimasuhteista, jos se olisi tullut täyden 5 erän dominoinnin muodossa (kuten esim.Cormier vs Barnett). Nyt ainoa mitä siitä JDS vs Cain matsista tiedetään on se, että JDS ehti osua kerran ja niin hyvin, että Cain tipahti. Me ei siis voida tietää mikä osuus siitä oli sattumaa ja miten usein se tulisi tapahtumaan jatkossa heidän välillä pitkässä juoksussa, mutta jos JDS olisi dominoinut Cainia täyden ajan ja voittanut erin 5-0, niin meillä kaikilla olisi paljon selkeämpi ja kollektiivisempi ennustus siitä mitä heidän rematchissakin tulisi käymään. Nyt sen ennustaminen on paljon vaikeampaa.

edit.Tämä loppuvuodatus vain pointtina sille, että mitä lyhyempi matsi, niin sitä vähemmän informaatiota siitä on yleensä saatavilla ja jos siihen matsin lyhyyteen on ollut vielä vaikuttamassa se, että toiselta ottelijalta on epäonnekkaasti (ehkä) lähtenyt näkökyky osittain tai kokonaan, niin arvioiden tekeminen ottelijoiden todellisesta kunnosta muuttuu heti astetta monimutkaisemmaksi.

Ja silmämääräisesti Cormier on räjähtävämpi kuin Velasquez.

ps. onhan MMA:ssa monia painimestareita, mutta ei tule yhtäkään vapaapainijaa, joka olisi paininut samalla tasolla Cormierin kanssa, ja jolla olisi kaiken lisäksi paremmat näytöt vapaaottelusta. Cormierin todellisen tason näkee silloin, kun se a) häviää b) voittaa vielä yhden tai kaksi huippua.
Mutta ei nyt voi parempia näyttöjä vaatia, kun kaveri on otellut nousujohdanteisesti ja vasta alle 3vuotta.

Mun mielestä homma on päinvastoin eli Cormier silmämääräisesti suorastaan hidas verrattuna Cainiin. Noh nää on mielipiteitä. Steel sharpens steel ja salettiin mennään reeneissä tasaisesti.

Äkkiseltään tulee nyky ottelijoista mieleen Joe Warren (maailman mestari), Ben Askren (olympia kävijä), Cole Conrad, Sonnen ja Munoz menee taitojen puolesta samaan kategoriaan vaikkei kansainvälistä menestystä ole painin puolelta. Matt Lindland on kanssa olympia hopea mitalisti entisistä ottelijoista. Näitä on vois luetella paljonkin ja monilla näistä kovan tason mma-kokemustakin enemmän. Rulon Gardner otti myös yhden mma-ottelun, sillä on paini meriitit kunnossa. :)

Yhtään Cormieriä väheksymättä, mutta en kaverille noin avokätisesti jakais vielä titteleitä kun näytöt on kuitenkin vielä kevyet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1. Eli tarkoitin vain sitä, että jos Bigfootilla meni verta silmiin siinä määrin, että se rajoitti Footin näkökykyä, niin kyseessähän on vain onnekas sattuma siltä osin eikä mikään sellainen Cainin ominaisuus ottelijana millä olisi mitään virkaa miehen seuraavissa matseissa. Eli silloin jäisi siis hämärän peittoon kuinka vakuuttavaa se gnp olisi ollut jos Bigfootilla ei olisi käynyt huonoa tuuria sen cutin kanssa (enkä siis edelleenkään edes tiedä haittasiko se vai ei ja ennen kaikkea minkä verran, mutta otan sen mahdollisuuden vain huomioon).

2. Sen takia esim.JDS:n voitto Cainista kertoisi meille paljon enemmän miesten välisistä voimasuhteista, jos se olisi tullut täyden 5 erän dominoinnin muodossa (kuten esim.Cormier vs Barnett). Nyt ainoa mitä siitä JDS vs Cain matsista tiedetään on se, että JDS ehti osua kerran ja niin hyvin, että Cain tipahti. Me ei siis voida tietää mikä osuus siitä oli sattumaa ja miten usein se tulisi tapahtumaan jatkossa heidän välillä pitkässä juoksussa, mutta jos JDS olisi dominoinut Cainia täyden ajan ja voittanut erin 5-0, niin meillä kaikilla olisi paljon selkeämpi ja kollektiivisempi ennustus siitä mitä heidän rematchissakin tulisi käymään. Nyt sen ennustaminen on paljon vaikeampaa.

1. Onhan se sillä tavoin Cainin ominaisuus että se löi Big Footin naaman auki. Olisin tosta logiikasta samoilla linjoilla jos pää olis auemmut esim päiden kolahtaessa yhteen tai muuten vahingon aiheuttamana. Kun kyynärpäillä lyödään niin niillä usein tähdätän siihen että saadaan kaverilta naama auki. Oliko Bonesin voitto Machidasta tai BJ:n voitto Stensonista "ei niin vakuuttava" kun vastustajalta selvästi meni pasmat sekaisin kun naama aukes?

2. JDS vs. Cain matsista samaa mieltä. Lisättynä vielä sillä, että kyseessä oli niin tärkeä eventti että sen peruuntuminen ei tullut kysymykseen ja molemmat tulivat kehään polvi rikkinäisenä. Cormier vs. Barnettt oli vakuuttava esitys Cormieriltä, mutta kyllähän tässäkin voidaan spekuloida sillä että Barnettin käsi meni rikki ekassa erässä, jonka jälkeen Barnett jäi alakynteen. Ottelu oli eka erän ajan varsin tasainen kun Barnettin käsi oli vielä ehjä. Tosin Cormierkin tais rikkoa kätensä eli puntit tasan..!? Aina voidaan spekuloida, se kuuluu lajin luonteeseen.

Oma hevarirankkaus tälle hetkelle. Mir on tuossa listassa vielä tasoaan korkeammalla. Kuuluisi Nogin ja Barnettin taakse. Jos Lesnar tekee paluun niin hän voittaa kaikki ketkä saa vietyä mattoon ja pidettyä siellä. Eli sijoittuisi sinne top vitosen tuntumaan. Itse laittaisin seuraavaksi JDS:n Cainiä vastaan sitten voittaja kohtaa Cormierin. Tämän ottelun voittaja saa vastaansa Overeemin. Danahan jo sanoi että Alistair jatkaa siitä mihin jäi. Minusta näitä kuumia nimiä ei kannata tuhlata contender-matseihin vaan jos alla tarpeeksi uskottavuutta niin suoraan tittelistä ottelemaan. Saadaan hypet vedettyä huippuun ja haastajina nähdään useammin eri naamoja.

1. JDS
2. Cain
3. Overeem
4. Cormier
5. Werdum
6. Mir
7. Barnett
8. Carwin
9. Big Nog
10. Roy Nelson

Mun mielestä homma on päinvastoin eli Cormier silmämääräisesti suorastaan hidas verrattuna Cainiin. Noh nää on mielipiteitä. Steel sharpens steel ja salettiin mennään reeneissä tasaisesti.

Äkkiseltään tulee nyky ottelijoista mieleen Joe Warren (maailman mestari), Ben Askren (olympia kävijä), Cole Conrad, Sonnen ja Munoz menee taitojen puolesta samaan kategoriaan vaikkei kansainvälistä menestystä ole painin puolelta. Matt Lindland on kanssa olympia hopea mitalisti entisistä ottelijoista. Näitä on vois luetella paljonkin ja monilla näistä kovan tason mma-kokemustakin enemmän. Rulon Gardner otti myös yhden mma-ottelun, sillä on paini meriitit kunnossa. :)

Yhtään Cormieriä väheksymättä, mutta en kaverille noin avokätisesti jakais vielä titteleitä kun näytöt on kuitenkin vielä kevyet.

Lindland on krekomiehiä. Ja Konrad sekä Sonnen ovat toki kovia painijoita, mutta on siinä iso ero, onko pronssilla olympialaisissa vai mestari jenkeissä.
Chaelilla toki kansainvälistä menestystäkin painissa, mutta krekossa se kansainvälinen menestys.
Munoz on samalla tasolla, sen unohdin.

Ja en mäkään just näyttöjen takia vielä jaa mitään titteleitä, oli vähän turhan kärjistetty toi paras MMA-painija.

Minulla on 2 ylivoimaista ykköstä hewareissa, JDS ja Overeem. Siihen sarjaan ei kuulu Cain eikä Cormier. Perustelen nyt miksi; Cain on kova ja rankingeissa sen kuuluisi varmaankin olla 3. Mutta en usko sen voittavan rematchissakaan Junioria, enkä usko Cainin voittavan myöskään Overeemia, MUTTA, tottakai Cainilla on mahdollisuudet kummankin voittamiseen.

Sitten on Cormier, itse veikkaisin, että se on parempi kuin Cain, ja laittaisin sen ihan helposti "kultaiseen kolmikkoon". Siitä ei oikein osaa arvioida kuka on paras, mutta muut on kaukana. Vähän sama kuin boksailussa, Tyson, Ali ja Marciano.
Tässä tapauksessa on AO, JDS,Cormier=Tyson, Ali, Marciano.
Mutta yhdestä syystä en laita sitä, ja vain yhdestä syystä. Näyttöjä ei ole tarpeeksi, Barnett ja Silva matsit yhdessä näyttivät osviittaa siihen, että Cormier on hw:n top-3 helposti, mutta virhemarginaali on suuri, kun se perustuu vain 2 otteluun, joista toinen, kuten sanottua oli täydellinen match-up Danielille.

Mutta pyydän, että ihmiset lukee tämän viestin tarkasti, koska ei oikein huvita alkaa jankata tästäkin asiasta kenenkään kanssa, vain koska joku ei ole lukenut tarkasti.

Oon ihan samaa mieltä tuosta järjestyksestä, en tosin tuosta ylivoimaisuudesta. Valitettavasti minä välillä jankkaan juuri sen takia, koska nimenomaan luen tarkasti mitä ihmiset kirjoittaa. Koita kestää.

Oma hevarirankkaus tälle hetkelle. Mir on tuossa listassa vielä tasoaan korkeammalla. Kuuluisi Nogin ja Barnettin taakse. Jos Lesnar tekee paluun niin hän voittaa kaikki ketkä saa vietyä mattoon ja pidettyä siellä. Eli sijoittuisi sinne top vitosen tuntumaan. Itse laittaisin seuraavaksi JDS:n Cainiä vastaan sitten voittaja kohtaa Cormierin. Tämän ottelun voittaja saa vastaansa Overeemin. Danahan jo sanoi että Alistair jatkaa siitä mihin jäi. Minusta näitä kuumia nimiä ei kannata tuhlata contender-matseihin vaan jos alla tarpeeksi uskottavuutta niin suoraan tittelistä ottelemaan. Saadaan hypet vedettyä huippuun ja haastajina nähdään useammin eri naamoja.

1. JDS
2. Cain
3. Overeem
4. Cormier
5. Werdum
6. Mir
7. Barnett
8. Carwin
9. Big Nog
10. Roy Nelson

Barnett kuuluu ehdottomasti Mirin edelle, mutta millä perusteilla Big Nog?
Nogin 5 viimeisestä matsista 3 häviötä. 3 häviöstä 2 Mirille. Viimeisin matsi Mirille tappio, mikäköhän perustelu laittaa Nogin sen edelle?

Oon ihan samaa mieltä tuosta järjestyksestä, en tosin tuosta ylivoimaisuudesta. Valitettavasti minä välillä jankkaan juuri sen takia, koska nimenomaan luen tarkasti mitä ihmiset kirjoittaa. Koita kestää.

En meinaa ylivoimaisuudella sitä, että JDS, AO ja Cormier eivät voisi hävitä kenellekään kolmikon ulkopuolelta, vaan sit, että mielestäni ne ovat tasoltaan eri kerroksessa kuin loput. Jos meinasit sitä. Jos meinasit, että tasoltaan paras kolmikko on Cain, JDS ja Overeem, niin olen eri mieltä.

Nostasin Carwisen Mirin ohi.Voitti Mirin aika selkeesti ja kesti JDSn kanssa sentään sen 3 erää.Tarjoo myös kovemman vastuksen esimerkiks Cainille tai Cormierille IMO.

Itse en laittaisi Carwinia vielä, koska on niin pitkä tauko. Jos otetaan se Carwin, joka oli ennen loukkaantumista, niin silloin ehdottomasti samaa mieltä.

Mirin edelle.
Bonavar: "Oma hevarirankkaus tälle hetkelle. Mir on tuossa listassa vielä tasoaan korkeammalla. Kuuluisi Nogin ja Barnettin taakse."

Suositut

Back
Ylös Bottom