Moni täällä varmasti olettaa, että GSP vie ottelun mattoon, jos näin tahtoo. Perusteluna pidetään sitä, että tämä onnistui ekassakin matsissa. Kuitenkin tuon matsin jälkeen oikeastaan todella nousi yleiseen tietoisuuteen, että GSP on todella kova painija. Kos muistaakseni itse oli ällikällä lyöty, että GSP paini niin hyvin. Nyt kun se on tiedossa niin Koscheck varmasti lähestyy ottelua hieman erilaisella gameplanilla.
Itse uskaltaisin veikata niin, että jos tämä olisi puhdas painimatsi nii hiuksenhienolla erolla Kos veisi sen. Nyt kuitenkin kokonaisuus toki on GSP:llä huomattavastikin edellä, mutta ei kuitenkaan ihan joka osa-alueella. Koscheck tuo omat ongelmansa GSP:lle ja niitä ovat mielestäni kovempi tyrmäysvoima sekä kyky haastaa GSP painissa.
En pitäisi minään huikeana yllätyksenä sitä, että Kos onnistuisi pistevoiton itselleen tästä makaamaan. Kaverilla on kuitenkin sen tasoinen pysty (huomattavasti kehittynyt edellisestä matsista), että kykenee mukana pystyssä roikkumaan ja mahdollisesti viemään GSP:n jopa mattoon. Selällään ollessa GSP toki huomattavasti vaarallisempi kuin Kos. Sanoisin, että oddsit Kos:n voittoon ovat siinä 30% tietämillä.
Itse todella toivon GSP:ltä voittoa, mutta sillä varauksella, että lähtisi ihan oikeasti lopettamaan matsia. Hakisi pystyssä niitä paikkoja aktiivisesti eikä lähtisi vain viemään miestä mattoon. Kos todennäköisesti treenaakin nyt tätä matsia silmällä pitäen paljon enemmän alasvientien puolustamista, toivotaan että se myös näkyy ottelussa.