Ufc 116 **spoilers**

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Lesnar vs. Carwin ???

• Lesnar

Votes: 0 0,0%
  • Carwin

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
Olipa todella hyvä eventti. Ottelutkin päätyi juuri niin kuin toivoin, paitsi pääottelu, joka oli kuitenkin hienoa katsottavaa. Hieman tuli ehkä Carwinin kokemattomuus esille, siis siinä mielessä että ei osannut yhtään säännöstellä voimiaan kun oli tähän asti vähempi määrä lyöntejä voittoon riittänyt. Toki tuossa oli niin hyvä paikka että eiköhän siinä moni muukin olisi paukuttanut täysillä menemään.

Ihmeen vähän Velasquezille annetaan mahkuja, onhan kaveri kuitenkin all-american div 1 painija niinkuin Lesnarkin. Ehkä ei matossa Lesnarille pärjää, mutta eipä tarvitsekaan jos saa pidettyä ottelun pystyssä, jossa luulisi hänen ilmanmuuta haluavan ottelun pysyvän, varsinkin tämän ottelun perusteella.

Olipa todella hyvä eventti. Ottelutkin päätyi juuri niin kuin toivoin, paitsi pääottelu, joka oli kuitenkin hienoa katsottavaa. Hieman tuli ehkä Carwinin kokemattomuus esille, siis siinä mielessä että ei osannut yhtään säännöstellä voimiaan kun oli tähän asti vähempi määrä lyöntejä voittoon riittänyt. Toki tuossa oli niin hyvä paikka että eiköhän siinä moni muukin olisi paukuttanut täysillä menemään.

Ihmeen vähän Velasquezille annetaan mahkuja, onhan kaveri kuitenkin all-american div 1 painija niinkuin Lesnarkin. Ehkä ei matossa Lesnarille pärjää, mutta eipä tarvitsekaan jos saa pidettyä ottelun pystyssä, jossa luulisi hänen ilmanmuuta haluavan ottelun pysyvän, varsinkin tämän ottelun perusteella.

Kokoeroahan cainilla ja brockilla on, mutta cainin paini teknisesti huomattavasti korkeammalla tasolla. Räjähtävyydellä ja massalla se Lesnar ne alasviennit saa.

Tuli muuten mieleen, että Carvinillehan kävi oikeastaan samalla tavalla kuin Cung Le:lle ekassa matsissa Scott Smithiä vastaan. Le:hän hallitsi matsia mielin määrin potkien Smithin maahan useampaankin kertaan. Kulutti sitten kuitenkin energiansa kun meni siihen tonttiin hieman tehottomasti huitomaan Smithin vain suojatessa. Vähän samalla meiningillä siis kun nyt Carwin teki. Le kaasutti sitten ja turpaan tuli, tosin vasta kolmannessa erässä. Kuitenkin, uusintamatsissa oli sitten viisaampi, eikä yrittänyt niin kovalla vimmalla lopettaa matsia heti ensimmäisestä paikasta, ainakin kerran odotti Smithin jopa nousevan takaisin ylös.

En väitä että Carwin välttämättä uusintaa voittaisi, mutta kyllä hän varmaan cardioon panostamisen lisäksi hieman tarkistaa gameplania ensi kerralla.

Mä uskon et Velasquez saattaa pärjätä Lesnarille painissa juuri sen takia ettei se ole samanlainen körmy. Cainilla on varmasti parempi liike ja yleinen ketteryys kuin Lesnarilla. Sillä ei ole hirveästi väliä onko Lesnarilla painijana sama tekninen taso pohjalla kuin Cainilla, jos ei se kykene matsissa tekemään niitä muuveja kaiken sen massan takia. Mä olen vielä hieman skeptinen sen suhteen, kuinka paljon hyötyä tosta massasta lopulta on. Asia on hieman kaksiteräinen miekka.

Ei Velasquezin tarvi Lesnaria mattoon viedä, riittää että pystyy estämään itse mattoon menon. Pystyssä ero on kuitenkin niin iso, että en usko hänen edes yrittävän viedä ottelua mattoon.

Harmi että Carwin piiputti totaalisesti, hallitsi ekaa erää mielin määrin...Lesnarilla ei pystyssä mitään jakoa,ei mitään.Mutta lopputulos ratkaisee.
Jos ei olisi ollut mestaruudesta kyse niin matsi olisi jo loppunut ekaan erään koska Lesnar ei tehnyt muuta kuin piti käsiä pään edessä, ei edes noussut ylös vaikka Carwin antoi tilaa nousta.
Odottelen kyllä kovasti uusintaa...Toivotaan että se vielä saadaan!!

Mä uskon et Velasquez saattaa pärjätä Lesnarille painissa juuri sen takia ettei se ole samanlainen körmy. Cainilla on varmasti parempi liike ja yleinen ketteryys kuin Lesnarilla. Sillä ei ole hirveästi väliä onko Lesnarilla painijana sama tekninen taso pohjalla kuin Cainilla, jos ei se kykene matsissa tekemään niitä muuveja kaiken sen massan takia. Mä olen vielä hieman skeptinen sen suhteen, kuinka paljon hyötyä tosta massasta lopulta on. Asia on hieman kaksiteräinen miekka.

Kyllä sillä on syynsä miksi myös painissa on painoluokat. Lesnar oli yliopistopaini uransa aikana todella ylivoimanen 106-5 rekordilla. En usko, että Cainista on vastusta Lesnarille painissa.

Kyllä sillä on syynsä miksi myös painissa on painoluokat. Lesnar oli yliopistopaini uransa aikana todella ylivoimanen 106-5 rekordilla. En usko, että Cainista on vastusta Lesnarille painissa.

Herrat Cain ja Brock painivat pääosin uransa 285-luokassa kummatkin, Brock otti yhden vuoden kolmesatasissa ja loput kaksi 285 luokassa missä Cain paini koko uransa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No niin, katottu on. Oon varmaan ainoa ihminen, joka suurena pellepainin ystävänä jännitti Brockin matsia ihan sydän tykyttäen. Miten Brocki pärjää pitkän sairastelun ja tauon jälkeen.

Eka erä ja molemmat miehet tunnustelevat toisiaan pyörien pientä ympyrää. Brocki heittelee pikku näpyjä ilmaan ja etsii etäisyyttä. Mutta, sitten tuo Shane aloittaa tarkat paukutuksensa ja yhtäkkiä näyttää kehään astuneen valkoihoinen Bob Sapp, joka pelkää iskuja suojaten naamaansa ja suorastaan pakoon juosten välttelee joutuvansa iskujen alle. Kamala jyräys alkaa ja koko ajan pelkään tuomarin lopettavan matsin. Onneksi Brocki tekee satunnaisesti jotain muutakin kuin suojaa naamaansa ja peli pysyy päällä eikä tuomari vihellä teurastusta poikki.

Kuin ihmeen kaupalla Brocki selviää ekan erän loppuun ja Shanelta on mehut imetty. Väliajalla istun naama ruudussa ja katson kuinka pahaa jälkeä Brockille oli tullut, ei onneksi juuri mitään. Juontajat spekuloivat Brockin saaneen pahoja vammoja, no ei kai nyt Brocki sentään.

Toinen erä ja tavarajunan lailla puuskuttava Shane sekä selvästi myös hidas Brocki aloittavat uuden lyöntipeijaisen. Mutta mitäs mitäs, Brocki saakin sipanneen Shanen helposti mattoon ja avot, lukko päälle ja TAPOUT! Katsokaa muuten miten helvetin vahva Brocki on kun sen kyynärvarsi kiristyy Shanen kaulalla... Voimaa kuin jumalalla!

Brockille luojan kiitos hurrattiin voitosta, ehkä ne kynäniskat siellä yleisössä alkaa pikku hiljaa tajuamaan, että tässä on muutakin kuin showmiestä. Sydäntäni lämmitti kovasti, kun Bill Goldberg, Steve Austin ja Dwayne Johnson halailivat Brockia ja onnittelivat vilpittömästi mestaria.

Toki voimalla on merkitystä ja painoluokat on syystä olemassa. On kuitenkin monta kertaa nähty, että kun kaverit bulkkaa niin ne saattaa tulla jopa huonommiksi ottelijoiksi, vaikka olisivatkin vähän vahvempia. Kyse ei ole pelkästään cardiosta tai nopeudesta vaan ihan pelkällä liikkuvuudella on valtava merkitys. Kun puuhutaan painimisesta niin sillä sattuu olemaan ihan pirun iso merkitys, sillä painiminen vaatii muutakin kuin voimaa. Mä olen melko varma, että iso osa Fedorin menestyksetä on sen liikkuvuuden ja ketteryyden ansiota, jotka ovat raskaansarjan kaverille aika loistavalla tasolla.

Cainin rekordi ei ole kovin pahasti kyllä paskempi (110-10). Mä uskon, että Cain voi olla (etenkin vaparikehissä) jopa kovempi painija kuin Lessu ja ainakin useemman erän myllyissä.

vaikka en brock fani olekkaan, niin eiköhän toi brockin liikkuvuus ole todettu aika nopeaksi jo lähes kaikissa sen matseissa? kundi räjähtää pystyssä ja matossa top control on aika liukasta, alta se ei näyttäny pääsevän pois.

Ei se hidas ole, etenkään ton kokoiseksi, mutta ketteryys on aivan eri asia. Lesnarilla on samanlainen kääntöympyrä kuin pakettiautolla. Kaikki jotka ovat itse matsanneet lukkoa/painia/judoa itseään paljon isompaa kaveria vastaa tietää mistä mä puhun.

Sikäli kun mun veikkauksilla on mitään arvoa niin sanon vielä et tuskin Cain lähtee Brockia painimalla kukistamaan sen enempää kuin pitämällä matsin pystyssä. Eiköhän kaikki ole nyt nähneet millä taktiikalla Lesnaria vastaan kannattaa ottaa. Ei suurta arvoitusta siinä...

Ai ai ai ai kun oli eventti nannaa! Lytle veti hienosti kuten yleensä, samoin Sotiropoulis.

Lebenista en yleensä kauheasti pitänyt, mutta on se uskomaton Zombie... saa pataansa ja on aivan kujalla, mutta silti lyö ja jopa osuu. Drunken boxing? :D

Lesnarin voittoa toivoin, ja olihan se ensimmäinen erä aika jännää aikaa. Olin ihan varma että keskeytetään, ja usein varmaan olisi keskeytetty jo, mutta on mielestäni tittelimatsissa hyväksyttävää päästää pidemmälle. Ehkä tuomari näki siinä lähempänä että ei se Lesnar juuri tilanteessa kärsinyt. Sitten kun kuitenkin toiseen erään päästiin, niin olin varma että Lesnar vie. Mielestäni oli myös positiivinen asia että Lesnar palasi "good guy" rooliin tässä eventissä, valitettavasti kaikki ei vain tajua että äijä ei oikeasti ole mikään idiootti tai kusipää. Innolla odotellaan miten käy Cainin kanssa, mutta uskon että Lesnar vie. Uskon että Cain on Lesnarille helpompi kuin Carwin.

Lytle on kyllä yllättävän kova matossa, jäänyt vähän sen pystyriehumisen varjoon se puoli.

Lytle ei pärjää kovimmille painijoille, mutta ei ole kyllä helppo vastustaja kenellekkään. Pienellä strategialla voisi voittaa about kenet tahansa, tosin mies ei paljoa taida juonia punoa, FOTN bonuksia jahtaa. :) Ja mikäs siinä, viihdyttäviähän miehen matsit aina ovat!

On kuitenkin monta kertaa nähty, että kun kaverit bulkkaa niin ne saattaa tulla jopa huonommiksi ottelijoiksi, vaikka olisivatkin vähän vahvempia. Kyse ei ole pelkästään cardiosta tai nopeudesta vaan ihan pelkällä liikkuvuudella on valtava merkitys. Kun puuhutaan painimisesta niin sillä sattuu olemaan ihan pirun iso merkitys, sillä painiminen vaatii muutakin kuin voimaa. Mä olen melko varma, että iso osa Fedorin menestyksetä on sen liikkuvuuden ja ketteryyden ansiota, jotka ovat raskaansarjan kaverille aika loistavalla tasolla.

IMO Lesnarilta on lähtenyt lihasta yliopistopaini ajoista. Joten uskon hänen olevan jopa nopeampi kuin silloin. Myös lihaksen hermotuksella on suuri vaikutus sen nopeuteen painissa. Kovalla voimakaudella kuka tahansa painija on huonompi, mutta kilpakaudella jolloin kovat puntit jätetään pois ja keskitytään lajinomaiseen voimaharjoitteluun saadaan lihakset hermottumaan oikealla tavalla. Hyvä tekniikka on myös olellinen osa painia. Krego- ja vapaa-paini tekniikat ovat kuitenkin melkoyksikertaisia verraten esim. Judo, BJJ tai Sambo, joten fyysisyys korostuu lajissa. Fedorin menestyksen salana on ollut Venäjän maajoukkuetason Judo-harjoittelu joka on luonut hyvän pohjan MMA:n. Fedorkin alkaa taipua saman tasoisten urheilijoiden kanssa, varsinkin kun ne tulevat ylemmästä painoluokasta.

Sotiropoulos vs Pellegrino

Tapahtuman avausmatsi ja varsin onnistunut sellainen. Sotiropoulos hallitsi matsia teknisellä nyrkkeilyllään, ja suorien lisäksi kaikki muutkin iskut (ja väistöt) olivat upeaa katseltavaa. Kurt sai pari alasvientiä, mutta George nollasi tilanteet täysin omalla mattopuolustuksellaan. Pellegrino huomasikin nopeasti, että Sotiropoulouksen puolustus toimii sekä seisten, että matossa, ja näytti siltä, kuin ideat ja usko olisivat loppuneet kesken.

Eiköhän George ole jo ottelun tai kahden päässä tittelimatsista, miten olisi vaikka Batmanin kulmamies Ken Flo seuraavaksi?

Bonnar vs. Soszynski

Voin ihan avoimesti myöntää, että en ollut matsista kovin innoissani etukäteen, mutta kuinkas kävikään? Bonnar oli Bonnar ja avausmatsin teknisyyttä seurasi turpakäräjät rillumarei hengessä. Varsin viihdyttävää huitomista, ja Bonnarin tavaramerkkien mukaisesti veri lentää ja naama rypistyy, mutta jotenkin minua silti hirvittää se Bonnarin pyörähtely jostain syystä. Niin ja Soszynski on kyllä karmea kaappi!

Näille kundeille en kyllä keksi hirveästi tekemistä, joten kenties Bonnar vs. Soszynski III?

Lytle vs. Brown

En tiedä onko se minun koulimaton silmä vai mikä, mutta en ihan heti arvaisi Lytleä entiseksi ammattinyrkkeilijäksi. Aikamoisia heijareita, tosin kundi vaikutti kärsivän ainakin tässä matsissa t-rex -syndroomasta pitkäraajaisen Brownin kanssa. No matsin parasta antia olikin matossa käydyt väännöt ja oli kyllä tosi lähellä, ettei Brown vienyt sillä ekan erän kuristuksellaan. Viihdyttävää teknistä mattopainia, ja ilta rytmittyy tosi hyvin.

Ei minusta mitään Joe Silvaa näillä ideoilla tule, mutta jotain top10 paria Lytle varmaan joka tapauksessa kaipaa, eli heitetään vaikka Kampmann.

Jahans ja kahvitauko on ohi, joten omat ajatukset illan kahdesta viimeisestä ottelusta sitten myöhemmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom