UFC 111 - GSP vs. Hardy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitäs veikkaatte, siirtyykö GSP 185 paunasiin lähiaikoina? Onhan se treenannut punttia nyt aika paljon, puhuu uudesta chapterista elämässään jne. Voisiko tulla ilmoitus siirtymisestä Hardyn moukaroinnin jälkeen?

Minä en sinänsä ihmettelisi vaikka siirtyisikin painoluokkaa ylemmäs. Ei sillä ole enää 170-paunaisissa mitään voitettavaa, kun se on jo tähän mennessä kepittänyt joka ainoan varteenotettavan kundin omassa painoluokassaan. Itse asiassa minä jopa tykkäisin, jos se hyppäisi ylemmäs.

Joskus muistan lukeneeni että aikoo siirtyä vasta kun pääsee hughesin puolustuksien ohi määrässä, tiedä sit paljonko on matkaa enää, vai onko ohi jo.

Minä en sinänsä ihmettelisi vaikka siirtyisikin painoluokkaa ylemmäs. Ei sillä ole enää 170-paunaisissa mitään voitettavaa, kun se on jo tähän mennessä kepittänyt joka ainoan varteenotettavan kundin omassa painoluokassaan. Itse asiassa minä jopa tykkäisin, jos se hyppäisi ylemmäs.

Ei 170 paunasissa kyllä ole joo juuri kiinnostavia matseja GSP:lle. Tietty Hardy tai kuka tahansa top5 ottelija voi yllättää (onko Hardy top5??), mutta onhan GSP ihan omaa luokkaansa. 185 paunasissa olisi matseja jonoksi asti. Mutta siellä on sitten jo aika isoja kavereita, voimaerossa GSP tietty häviäisi verrattuna nykyiseen luokkaan.

Ei 170 paunasissa kyllä ole joo juuri kiinnostavia matseja GSP:lle. Tietty Hardy tai kuka tahansa top5 ottelija voi yllättää (onko Hardy top5??), mutta onhan GSP ihan omaa luokkaansa. 185 paunasissa olisi matseja jonoksi asti. Mutta siellä on sitten jo aika isoja kavereita, voimaerossa GSP tietty häviäisi verrattuna nykyiseen luokkaan.
No voisi kuvitella, että Marcus Davis ja Mike Swick voitoilla ansaitsee paikan vähintään top5. Hardy kuitenkin voitti Davisin viime kesänä, jolloin Davisikin oli aivan kärki guhinoissa mukana. Swickilläkin oli mukava neljän ottelun voitto putki ennen Hardy ottelua.

Ja nyt kaksi tappiota putkeen. UFC:ssä WW:ssä on monia kiinnostavia matsaajia, mutta harvassa ovat ne, joilla olisi GSP:lle jotain sanottavaa. GSP:n alapuolella on sitten kuitenkin esim. Fitch, Alves, Hardy, Thiago, Koscheck, Daley, Kampmann ja Swick, joista saataisiin useampia kiinnostavia ottelupareja.

Ei 170 paunasissa kyllä ole joo juuri kiinnostavia matseja GSP:lle. Tietty Hardy tai kuka tahansa top5 ottelija voi yllättää (onko Hardy top5??), mutta onhan GSP ihan omaa luokkaansa.

Vähän listasta riippuen Hardy on sijalla 5 tai huonommin sijoitettu. Tappio GSP:lle sitten tiputtaa kaverin sinne oikealle paikalle. Harmi sillä tykkään kaverin tyylistä. Hyvä persoona mitä oon kattonut näitä ennen tulevaa ottelua nettiin löytäneitä pätkiä.

Joskus muistan lukeneeni että aikoo siirtyä vasta kun pääsee hughesin puolustuksien ohi määrässä, tiedä sit paljonko on matkaa enää, vai onko ohi jo.

Onpa sitten vielä Rushillakin matkaa taitettavanaan WW:ssä, sillä Mattilla on seitsemän vyöpuolustusta (5 perättäistä).
Kanadan ihmeellä kun on tällä hetkellä kolme. Tosin tuo interim-kikkailulla voisi luvun saada UFC-mäiseen henkeen nostettua neljään.

Ja mitenköhän voi herran suunnitelmat osallistua painijana Olympialaisiin, onko vielä aidosti uramoodissa vaihtoehtona vai keskitytäänkö
maineen - ja tilipussin - kasvattamiseen kahdeksikossa.

Hei hei, GSP ei mene mihinkään ennen kuin Serra vs GSP 3 on matsattu! +/- 0.
Se on sitten se ja sama kuka tauluun saa, mutta tuon haluaisin nähdä. Toivoisin kuitenkin Serran voittoa. :worship:

GSP on niin pirun hyvä, etten mä oikeen keksi miten sen voisi muuten voittaa kun lyömällä tajun kankaalle. :D Eli kuten Serra teki. Mutta kun se pystykin on niin hyvää ja mattoon mennään heti kun siltä tuntuu, saiko Alves tai Fitch yhtään kunnon lyöntiä sisään pystyssä? Tai BJ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
GSP on niin pirun hyvä, etten mä oikeen keksi miten sen voisi muuten voittaa kun lyömällä tajun kankaalle. :D Eli kuten Serra teki. Mutta kun se pystykin on niin hyvää ja mattoon mennään heti kun siltä tuntuu, saiko Alves tai Fitch yhtään kunnon lyöntiä sisään pystyssä? Tai BJ?

Tyrmäys taitaa olla ainoa keino. Tosin ei se ihan mahdotonta ole kovalta lyöjältä. GSP ei kuitenkaan pystynyt lopettamaan Fitchiä tai Alvesia - eikä Fitchin nyt ole muutenkaan tunnettu tyrmääjänä. Joten jos 5. erää painetaan niin saa GSP kyllä tarkkana olla koko ajan. Muistanko ihan väärin vai eikö Alves saanut kerran horjautettua Georgesia koukkulyönnillä pahan näköisesti? GSP taisi pelastautua viemällä matsin heti mattoon.

Juu, ei Fitch ole tyrmääjä mutta on se ihan näppärä pystyssä. Lähinnä vaan yritin miettiä, että milloin GSP on edes ottanut koppeja vastaan, eikä mieleen tule kun ensimmäiset ottelut Serran ja BJ:n kanssa. BJ tosin muistaakseni löi suoraan silmään ja GSP näki kahtena vähän aikaa, sen takia se eka erä meni miten meni.

Mitäs veikkaatte, siirtyykö GSP 185 paunasiin lähiaikoina? Onhan se treenannut punttia nyt aika paljon, puhuu uudesta chapterista elämässään jne. Voisiko tulla ilmoitus siirtymisestä Hardyn moukaroinnin jälkeen?

Ei ole menossa koska tosiaan haluaa rikkoa Hughesin ennätyksen ja kuulemma niin paljon kavereita mw.
Jos jonkun matsin olisin halunnut nähdä, niin GSP vs Hendo. Harmi, ettei enää ole mahdollista.

Monessa paikkaa ollaan nyt mielestäni suitsutettu vähän jo liikaa tota Gsp:n pystyä. Pitäisi ottaa huomioon, että gsp:n loistavat maahanvienti taidot mahdollistavat sen, että saa hyvin taottua myös pystyssä.

olisi kiva nähdä gsp:n matsaavan jotain todellista huippupainijaa vastaan, jolloin päästäisiin oikeasti näkemään gsp:n pystytaidot. Tällä hetkellä sellaista vastusta ei löydy ww. (harmi, että Koscheck liian yksipuolinen matsaaja)

Mä luulen, että ottelullinen tasoero esim. Serraan, Fitchiin & Alvesiin on vaan kasvanut GSP:n eduksi sitten herrojen edellisten kohtaamisen. Toi GSP:n treenaminen on älykästä ja erittäin tehokasta. Tällä hetkellä en usko, että ilman pientä ihmettä/onnen kantamoista kukaan WW:ssä voittaisi GSP:tä. GSP tulee varmasti rikkomaan ton Hughesin mainitun ennätyksen ellei kaveri sitten etsi haasteita muualta. Mutta muuten kuten edellä on mainittu niin hyviä otteluita saadaan muiden kesken iltoihin :) GSP:n ylivoima saa varmaan tulevat haastajat treenamaan entistä kovemmin mikä on vaan lajin kannalta plussaa!

olisi kiva nähdä gsp:n matsaavan jotain todellista huippupainijaa vastaan, jolloin päästäisiin oikeasti näkemään gsp:n pystytaidot. Tällä hetkellä sellaista vastusta ei löydy ww. (harmi, että Koscheck liian yksipuolinen matsaaja)
Koscheck, joka D1-mestaruuteen johtaneella kaudella paini 42-0 rekordin timantinkovassa seurassa, ei mielestäsi ole huippupainija? Ja tarkennatko vielä hieman millä perusteilla luokittelet Kosin yksipuoliseksi matsaajaksi?

Koscheck on yksi niistä ottelijoista joka voisi hyvinkin olla mestari, jos GSP vaihtaisi painoluokkaa. Joskus TUF1 aikoihin Koscheck oli yksipuolinen ottelija, mutta onhan se nyt nähty että mies voi lopettaa matseja pystyssä ja matossa. Joten IMO enää ei voida puhua yksipuolisesta ottelijasta.

Koscheck, joka D1-mestaruuteen johtaneella kaudella paini 42-0 rekordin timantinkovassa seurassa, ei mielestäsi ole huippupainija? Ja tarkennatko vielä hieman millä perusteilla luokittelet Kosin yksipuoliseksi matsaajaksi?

Todellakin, Josh on loistava painija(taisin sanoa hieman epäselvästi mielipiteeni). Mutta pelkästään yksi loistava osa-alue ei ole tarpeeksi Gsp:tä vastaan.
Ehkä tuo valitsemani liian yksipuolinen on väärä sanavalinta, korjataan se vaikka että ei ole tarpeeksi monipuolinen.

Jos taas puhutaan tosta Hendosta, niin huippupainija sekä myös hyvä pystyssä. Osaa löydä ja myös ottaa vastaan.

Jos nyt yleensä pystyisi pärjäämään gsp:tä vastaan täytyy olla hyvä painimaan, ja myös täytyy pystyy haastamaan pystyssä. Tai käy kuten kosin maahanvienti yrityksissä, eli ei onnistu, koska gsp "ei täydy" murehtia vastustajan nyrkkejä.

Muistetaan kuitenkin, että GSP:hän vei Kossia mattoon ihan miten halusi. Kai sen GSP:n pieksijän on oltava yksinkertaisesti parempi vapaaottelija kuin herra itse :)

Kyllä mä näkisin, että viime otteluissa Kössin nyrkeissä on ollut ihan kunnolla ruutia ja noilla käsillä kyllä onnistuu laittamaan porukkaa nukkumaan. Lisäksi miehellä taitaa olla ruskeä remmi vyötäröllä bjj:ssä, joten nuo kaksi asiaa painitaustaan yhdistettynä kuulostaa mun korvaan kyllä monipuoliselta. Itse pidänkin Kosia tällä hetkellä kovimpana contenderina GSP:lle, mutta siitä joudun olemaan laurin kanssa samaa mieltä, että ei Koscheck kyllä varmaankaan ole "tarpeeksi monipuolinen". Tai vaikka olisikin tarpeeksi monipuolinen, niin Kanadan herralla nuo kaikki osa-alueet tuntuu olevan kuitenkin kovemmassa kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom