Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No oikeastaan ajattelin että jos nyt tämän kevään salilla käy. Vaan voipi olla, että innostuu sittenkin jatkamaan. Riippuu vähän siitäkin, miten tulokset kasvavat kun pääsee syömään kunnolla.
Olin itse aika pitkään siinä uskossa, että itselläni tulokset eivät nouse miinuskaloreilla. Tuota seurantaa olen tehnyt nyt ~20 vuotta. Reeni on ollut puntin osalta lähes koko ajan kelvottoman vähäistä tai muuten tyhjänpäiväistä nysväämistä ja lähinnä ennätysten jatkuvaa kokeilua tai totaalitaukoa ilman pitkän tähtäimen tavoitetta. Nyt on tapahtunut sellainen ihme omalla kohdalla, että, vaikka paino on tippunut ~2 kg, ovat kyykyn sarjapainot nousseet edelleenkin. Painon pudotus on kai tapahtunut enimmäkseen yläkropasta, ainakin peilikuvan perusteella.
~9 kg nykyistä painavampana nostin kyykyssä pari vuotta sitten 15x130 ja eilen meni jo 20x130. Näyttää ainakin sille, että jalkoja priorisoimalla voi niitä kehittää miinuskaloreillakin. Kyykkyä tai muuta jalkapunnerrusta olen tehnyt pian 5 kuukautta keskimäärin joka 4. päivä. Melko kevyitä ja vaihtelevia reenejä yleensä olen tehnyt jaloille ja siksi ehkä välttynyt vaivoilta, jotka aiemmin ovat tehneet reeniin taukoa. Lähellä maksimipainoja (>90%1RM) olevia painoja en juuri ole nostellut. Itselläni toki sellainen koko kropan voimistuminen, jossa sarjapainoja pystyy kasvattamaan kutakuinkin kaikissa liikkeissä vaatii kyllä reiluhkot plussakalorit.
Tyytyväinen olen sitten, kun peilikuva miellyttää tarpeeksi.