Tyttöystävälle ravinto-ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angelos
  • Aloitettu Aloitettu
Morjens.

Ollaan likkakaverin kanssa juteltu ja olen perusasiat saanut hänelle kerrottua jo. Eli: aamulla kuitua, mielummin pienempiä aterioita 2-3 tunnin välein kuin kaksi suurta ateriaa ja illalla niukasti hiilihydraattia. Ja paljon vettä. Hän on kiinnostunut näistä ravintoasioista myös, joten siksi ajattelin täältä hakea apua.

ETENKIN PUNTTIMIMMIEN VASTAUKSIA KAIVATAAN!

Kysymykseni on, mitä kaikkea voi laskea ns. "terveelliseksi" safkaksi, raejuuston, tonnikalan, rahkan, lihojen, kanan, kalan, leseiden, tumman leivän ja kananmunan lisäksi. Tietysti hedelmät ja vihannekset. Ite olen vetänyt ihan tätä perussettiä, koska ruuan ei ole mulle pakko olla mikään makuhermoja kutkutteleva elämys, mutta hänelle olisi hyvä saada jotain monipuolisuutta tuohon ruokavalioon. Mitä kaikkea te naiset syötte?! Mielikuvitustanne olette kuitenkin makuhermoja helliäksenne käyttäneet, joten jakakaa tietouttanne. Myös "herkuttelija"miehet saavat vastata.

Kuinka paljon n. 163 senttiselle ja 52 kiloinen mimmi tarvitsee ravintoa päivässä? Hän treenaa tanssia 3 kertaa viikossa ja käy lisäksi pari kertaa salilla. Tavoitteena olisi, että paino pysyy samana tai laskee 1-2 kg, mutta kiinteytymistä tapahtuu.

Offtopic: Millä vitamiini/mineraali-valmisteella yli 80-kiloinen kovaa 6 kertaa viikossa treenaava (ei pelkkää punttia) jamppa saa kaiken tarvitsemansa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Angelos sanoi:
Offtopic: Millä vitamiini/mineraali-valmisteella yli 80-kiloinen kovaa 6 kertaa viikossa treenaava (ei pelkkää punttia) jamppa saa kaiken tarvitsemansa?

Raha ei tee onnelliseksi mutta lottovoitto olis kova.

tokkopaisto sanoi:
Raha ei tee onnelliseksi mutta lottovoitto olis kova.

Juu juu. En viitsinyt toistaa siinä, että "kaikki tarvitsemansa mineraalit ja vitamiinit", koska pitäisi ymmärtää muutenkin. :kippis1:

Kysymykseni on, mitä kaikkea voi laskea ns. "terveelliseksi" safkaksi, raejuuston, tonnikalan, rahkan, lihojen, kanan, kalan, leseiden, tumman leivän ja kananmunan lisäksi. Tietysti hedelmät ja vihannekset.

Eikös tässä nyt ole jo aika paljon kaikenlaista? Monipuolisuutta saa tietysti kun tekee erilaisia ruokia. En nyt oikein keksi, mistä ruokaa laittaisikaan, jos jostain muusta kuin edellä mainituista ainesosista? Tänään ajattelin syödä lammasta, perunaa ja vihanneksia. Eilen söin broileria, riisiä ja vihanneksia. Mielestäni on ihan ok syödä myös riisiä ja perunaa, jos ne eivät ole se pääasia. Mutta jos huipputerveellisyyteen tähtää, niin sitten tummaa riisiä ja perunan sijaan höyrytettyjä vihanneksia.

Kasvisöljyt puuttuvat listaltasi ja palkokasvit (no, onhan ne vihanneksia) ja pähkinät & siemenet. Maustamaton jogurtti marjojen tai hedelmien kera. Kaurapuuro & ruispuuro.

Ehkä kannattaisi ennemmin raakata pois noita epäterveitä, niin tulee monipuolisempi lista.
Eli nämä tutut jutut: Vaaleat viljatuotteet ja jauhot, eläinperäinen rasva, makeat sokerit, yms pitkälle jalostetut tuotteet.

Tiedän hyvin nämä ravintoasiat itse, mutta koska ruokavalioni on periaatteessa rahkaa leseillä, raejuustoa, tonnikalaa öljyssä ja tummaa leipää ja joku lämmin ateria päivässä, niin en osaa kertoa hänelle mitään eksoottisia ehdotelmia!

Eikö kukaan osaa vastata tuohon kaloritarpeeseen?

Tätähän ei käsketty kommentoida, mutta kysyn silti: Miksi ihmeessä noista mitoista pitäisi pudottaa vielä painoa? Itse olen 160 cm ja painan kymmenen kiloa enemmän, eikä multakaan juuri pudotettavaa löydy... Jos kiinteytymisellä tarkoitat lihaskasvua (mitä muutakaan?) niin saa kyllä tosi reippaasti syödä, jos noihin mittoihin sitä meinaa saada.

Olet varmasti kovemmassa kunnossa kuin hän, mutta hänelle on urheilunkin kannalta tärkeää olla kevyt. Kiinteytymisellä tarkoitan maltillista rasvaprosentin laskemista ja lihasmassa lisäämistä. Tiedän, että se olisi helpompaa bulkkaus ja dietti-menetelmällä, mutta onnistuu myös plusmiinus0-kaloreilla.

Tähtityttö sanoi:
Tätähän ei käsketty kommentoida, mutta kysyn silti: Miksi ihmeessä noista mitoista pitäisi pudottaa vielä painoa? Itse olen 160 cm ja painan kymmenen kiloa enemmän, eikä multakaan juuri pudotettavaa löydy... Jos kiinteytymisellä tarkoitat lihaskasvua (mitä muutakaan?) niin saa kyllä tosi reippaasti syödä, jos noihin mittoihin sitä meinaa saada.

ootko miettiny että toisilla ihmisillä on vähemmän lihas massaa ?

voihan olla että henkilöllä on esim lihasta jo, ja hän haluaa hiukan sitä rasvaa pois ja samalla pitää lihakset samanlaisina kuin nyt.

mattiE sanoi:
ootko miettiny että toisilla ihmisillä on vähemmän lihas massaa ?

Hääh?:eek: Eiks me kaikki ollakaan samasta muotista valettuja?!?

Ja se on muuten lihasmassa..

:lol2:

Ok, en tosiaan ajatellut ajatuksella että tyttösi harrastaa tanssia. Kaloreista on kyllä tosi vaikea sanoa. Itellä menee 2000-3000 per päivä, se riittää siihen että rasvat pysyy vähissä ja patti kasvaa (tosin hitaasti, mutta..). Kai se kokeilemalla löytyy se kultainen keskitie..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom