Tyttöystävälle dieettiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nantes
  • Aloitettu Aloitettu
eli tarkoitus olis suunnitella tyttöystävälle diettiä. joko vähä hiilarista tai ketoosia. mietin vain, että minkä verran tyttöystäväni tarvitsee esimerkiksi ketoosidietillä rasvaa\proteiinia? kalorikulutuksen tiedän jo joten nyt olisin vailla vain sitä tietoa minkä verran proteiinia\rasvaa 170cm\70kiloinen 20vuotias nainen tarvitsee päivässä?

tyttöystäväni harrastaa liikuntaa satunnaisesti kuntosalilla\jumpissa ja koiran ulkoiluttamista pari kertaa päivässä. kalorilaskuri antoi arioksi 2100 kaloria peruskulutukseksi. tuosta ajattelin tiputtaa sen n.500 kaloria nyt hänelle aluksi.

kysyn siksi tätä jos joku naisen ravintotarpeista tietäisi kunnolla, koska itse en naisten proteiini\rasva\hiilari tarpeisiin ole perehtynyt.

kiitos jos etukäteen jos vaivaudutte vastaamaan:piis::)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletko kysäissyt tyttöystävältä, mitä mieltä on ketoosidieetistä? Saattaa olla tehokas, mutta itsekään en viitsisi ihan ensimmäiseksi kokeilla. Olisiko vähähiilarinen mukavampi vaihtoehto?

Kertokaa ihmeessä, miksi aina se ketoosi tai vähähiilarinen? Jos ihminen harrastaa myös aerobisia lajeja, en oikein ymmärrä miksi niitä hiilareita pitäisi heti vähentää kun se heikentää sitä aerobista suorituskykyä.

Perusasiat on samat molemmilla sukupuolilla, naisilla aineenvaihdunnan suuruus vaihtelee kuukautiskierron mukaan n. 200 kalorilla.

Kertokaa ihmeessä, miksi aina se ketoosi tai vähähiilarinen? Jos ihminen harrastaa myös aerobisia lajeja, en oikein ymmärrä miksi niitä hiilareita pitäisi heti vähentää kun se heikentää sitä aerobista suorituskykyä.

Mulle tuli täysin sama mieleen heti kun luin threadin. En vaan jaksanut kirjoittaa siitä. Voisko joku vastata, miks helvetissä aina keto/vhh? Ei vaan voi ymmärtää.

Monille ihmisille dieetti tai vielä paremmin elämäntapamuutos voi olla vaikea toteuttaa, kun pitää luopua päivittäisistä perus safkoista, kuten peruna, riisi ja pasta. Monet ovatkin sanoneet, että kun tuosta ketoosi/vhh dieetistä luopuu, rasva tarttuu kroppaan yllättävän nopeasti. Enkä sitä paitsi ole nähnyt yhtään tutkimusta, jossa vhh dieetti olisi ylivertaisempi muihin "perus" dieetteihin.

Ketoosi on helpoin toteuttaa. Ei ole varaa ottaa "yhtä pullaa" tai "vähän suklaata".
Muutenkin ruuat on suunniteltava ja valmisteltava etukäteen niin siinä kivasti sitten rutinoituu siihen elämän tapaan. Toinen keton puolesta on se että kaloreilla ei ole niin väliä, kun oppii ymmärtämään hiilarittomia herkkuja niin voi syödä aika paljon :) ja nälkä ei varmasti ketolla tule sen ekan ~viikon jälkeen. Muutos on myös nopein.
Tosin veikkaan että 70kg 20v nainen ei ole paljoa urheilua harrastellut(ellei ole punttimimmi :)) joten ketoosille ei ole tarvetta, vain pienille elämäntapaparannuksille(huom. ei tarvitse muutosta) vähentää pullamössöjä ja lisää ravitsevia ruokia ja hyviä lähteitä. Todennäköisesti rasvakammo pitää poistaa ja iskostaa päähän että sokeri on oikeasti se pahapaha ja vähän liikuntaa kaveriksi niin ensivuonna sulla on alfanaaras kainalossa :D

PS: Sori tämä ehkä jonkun mielestä jopa ilkeä kirjoitustapa, ei ole tarkoitus loukata vaan antaa 2 vaihtoehtoa joita kannattaa pohtia.

nyt sen verran että mua ei vittuakaan kiinnosta että miksi tota miks ei tota. samaa voin kysyä teiltä. jos osaatte lukea kysyin neuvoja minkä verran yleisesti proteiinit\rasvat kannattaa hänellä ketodietillä olla, en kysynyt sitä miksi vhh dietti ja miksi ei. joten jos ei ole järkevää vastaamista niin jättäkää vaikka kirjoittamatta.

mulla on omakohtaisia kokemuksia vhh dietistä ja keto dietistä ja tämän olen todennut paremmaksi joten sitä kokeillaan myös tyttöystävälleni. kiitos,!

Niin, voihan tuo olla monelle paha paikkaa jättää nuo tutut ja turvalliset pottu, riisi, pasta ja leipä vähemmälle, jos on tottunut ruokavalionsa täysin niiden varaan rakentamaan.

Mutta kyllä mä uskaltautuisin väittämään, että helpommin toteutettavissa tuollainen vähähiilihydraattinen ruokavalio on, kuin kaloreiden laskeminen suurimmalle osalle. Vähähiilihydraattisuudella meinaan tässä sitä, että jätetään ne sokerit ja valkoiset jauhot pois kokonaan ja vaihdetaan ne täysjyvätuotteisiin niiltä osin kun niitä vielä syödään. Enimmäkseen pyritään kuiten vaihtamaan nuo lisukkeet erinäköisiin kasviksiin. Lihatuotteissa suositaan vaaleaa lihaa ja maitotuotteissa vähärasvaisia ja sokeroimattomia.

Jo tuollainen helposti toteutettavissa oleva muutos on suurelle osalle ihan riittävä alkuun, että se paino lähtee tippumaan. Tulee muutoksia peilikuvaan ja silti muutos ruokailujen osalta aiempaan totuttuun ei ole kauhean radikaali, eli pysyy se motivaatio koko muutokseen yllä.

Niin, ja kaikki tuollaiset "perusdietit" sais heittää roskiin. Dietit ei sovi kuin (painoluokka)urheilijoille tai huomattavan ylipainoisille alkuvaiheeseen, tavan tallaajien kannattaa panostaa pysyvään elämäntapojen muutokseen erinäköisten diettien sijaan. Vain sitä kautta niitä pysyviä muutoksiakin saadaan.

edit. jaaha, aloittaja ehtikin jo toteamaan väliin ettei tällaisia kommentteja kaivata, joten pahoittelut tästä. Ja onnea ja menestystä ketoiluun.

Kunhan katsot että rasvaa kiskoo kunnolla. Moni nainen laihduttaessaan alkaa hysterisoida rasvan käyttöä.
Mä kyllä naisena ennemin vhh:ta kuin ketoa suosittelisin, ainakin itse koen tarvitsevani hiilareita kuitenkin jonkun verran elimistööni. Varsinkin jumppien jälkeen luulis olevan ihan hyvä saada vähän hiilariakin.

Itse olen myös painoa saanut pudotettua hyvin sillä, etten ole hiilareita laskenut, mutta jättänyt kaikki leivät,pastat sun muut. Vihanneksia ja aamupuuro oikeastaan vieläkin ainoana selkeänä hiilarinlähteenä ravinnossa. Tuota voi kokeilla, jos tarkka laskeminen ei innosta.

Tsemppiä dietille!

eli tarkoitus olis suunnitella tyttöystävälle diettiä. joko vähä hiilarista tai ketoosia. mietin vain, että minkä verran tyttöystäväni tarvitsee esimerkiksi ketoosidietillä rasvaa\proteiinia? kalorikulutuksen tiedän jo joten nyt olisin vailla vain sitä tietoa minkä verran proteiinia\rasvaa 170cm\70kiloinen 20vuotias nainen tarvitsee päivässä?

Mä olen hiukan pienempi, mutta ketolla oon syönyt hh <25g, rasvaa joku 90-100g (saa mennä ylikin) ja proteiinia 80-100g (sekin vaihtelee tosi paljon). On toiminut. Normaalisti syön hiilareita hiukan enemmän ja rasvaa pikkusen vähemmän ja sillä mä pysyn aika lailla siinä painossa missä haluankin olla :)

Kunhan katsot että rasvaa kiskoo kunnolla. Moni nainen laihduttaessaan alkaa hysterisoida rasvan käyttöä.
Mä kyllä naisena ennemin vhh:ta kuin ketoa suosittelisin, ainakin itse koen tarvitsevani hiilareita kuitenkin jonkun verran elimistööni. Varsinkin jumppien jälkeen luulis olevan ihan hyvä saada vähän hiilariakin.

Itse olen myös painoa saanut pudotettua hyvin sillä, etten ole hiilareita laskenut, mutta jättänyt kaikki leivät,pastat sun muut. Vihanneksia ja aamupuuro oikeastaan vieläkin ainoana selkeänä hiilarinlähteenä ravinnossa. Tuota voi kokeilla, jos tarkka laskeminen ei innosta.

Tsemppiä dietille!

doddii:) kiitos paljon asiallisesta viestistä.

minkä verran proteiinia\rasvaa 170cm\70kiloinen 20vuotias nainen tarvitsee päivässä?

Kiloklubi.fi:n suositus proteiinien osuudeksi kokonaisenergiasta on 15-35%. Rasvaa tulisi olla 25-65% (joista tyydyttyneitä rasvoja alle 33%).

Ainakin minun 175 cm/60 kg vaimoni laihdutti Kiloklubin ohjeilla parissa kuukaudessa ihan leikiten 5-6 kg. Keskiarvosyönnit olivat 1500 kcal/päivä ja liikuntaa kolmisen kertaa viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom