Tyttöystävä hidastaa kehitystä 2...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ziggy
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä kysymys kuuluisikin näin että:
Tyttöystävä haluaisi treenata mutta on niin laiska ettei jaksa aloittaa, eli olisiko mitään vinkkejä ? Ja samalla kappas vain hidastaa perusteellisesti minun kehitystäni....
Ja vielä tämän henkilön ruokavalio on retu-perällä!
Olisin kiitollinen jos saisin jonkin näköisiä vinkkejä, joita voisin sitten ehdotella ja jakaa...
:itku:

Originally posted by Ziggy
Elikkä kysymys kuuluisikin näin että: Tyttöystävä haluaisi treenata mutta on niin laiska ettei jaksa aloittaa, eli olisiko mitään vinkkejä?

Haluaisi, mutta on liian laiska? Onko tämä nyt näitä "ois nastaa olla rikas, mutta mä oon liian laiska tekemään mitään asian eteen" -juttuja?

Joko on laiska ja ei saa mitään aikaan tai sitten lopettaa laiskottelun ja kenties saa jotain aikaan - ei siinä taida ulkopuolisten vinkit paljon lapamatoa jeesata jos motivaatio ja itsekuri puuttuu. Jos ei miedolla tsemppauksella saa edes homman alusta kiinni niin se on sitten voivoi, heihei ja muiden harrastusten pariin.

Tietty jos oikein rumasti räyhäisit kunnon kessutyyliin saatanan-veltto-tahdoton-paska-eihän-susta-ole-kuin-kuluttamaan-mattoon-uraa-sohvan-ja-jääkaapin-välille niin saattaisi tyyppi herätä, mutta tuskin enää haluaa olla sinun kanssasi missään tekemisissä.

Tyttöystävä haluaisi treenata mutta on niin laiska ettei jaksa aloittaa, eli olisiko mitään vinkkejä ? Ja samalla kappas vain hidastaa perusteellisesti minun kehitystäni....
Olisin kiitollinen jos saisin jonkin näköisiä vinkkejä, joita voisin sitten ehdotella ja jakaa...

Pistät sen treenaan eka laitteilla, jotka tuntuvat mukavilta, parin kuukauden jälkeen alat nerokkaasti ujuttaa perusliikkeitä kuten kyykky, penkki, kulmasoutu yms. mukaan. Monesti laiskuus on sitä, että jos esim. lihat tulee kunnolla ekan kerran kipeeksi niin siihen loppuu koko harrastus:rolleyes: on se ihmisen mieli niin heikko:D, mieltäkin pystyy tosin treenaamaan :). Mutta jos ei viitti niin ei viitti, jokainen harrastaa sitä mistä itse tykkää

Re: Re: Tyttöystävä hidastaa kehitystä 2...

Originally posted by makew
Pistät sen treenaan eka laitteilla, jotka tuntuvat mukavilta, parin kuukauden jälkeen alat nerokkaasti ujuttaa perusliikkeitä kuten kyykky, penkki, kulmasoutu yms. mukaan. Monesti laiskuus on sitä, että jos esim. lihat tulee kunnolla ekan kerran kipeeksi niin siihen loppuu koko harrastus:rolleyes: on se ihmisen mieli niin heikko:D, mieltäkin pystyy tosin treenaamaan :). Mutta jos ei viitti niin ei viitti, jokainen harrastaa sitä mistä itse tykkää

No tämä vaikutti aika fiksulta neuvolta...vähän kevyemmin ja helpompia liikkeitä niin ei tule turhautuminen...

Mutta se ruokavalio nyt pitäs ees kohtalaisesti saada kuntoon...voi se laiskuus johtua jo siitäkin jos syö huonosti nin ei yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään vähääkään rasittavaa...

Joku tossa jo edellisessä samaa aihetta käsittelevässä osiossa neuvo, et pelottele et putoo hiukset päästä ja irtoo kynnet jos ei syö terveellisesti... :lol2: en oo kokeillu...vielä... :evil:

Syömistä voi olla vaikeampi saada kuntoon kuin treenaamista. Jos laitatte yhdessä ruokaa, tai jos sinä kokkaat, tehkää jotain terveellistä mutta hyvää, kuten uunikalaa tms, vaihtakaa meetvurstit kinkkuun jne. Jos taas tyttöystäväsi on sellainen leipä-salaatti-välipala-hiilari-mussuttaja, niin aloita esim. maistattamalla hänellä sinun hyvänmakuista proteiinidrinkkiä, kehu kuinka se pitää nälän pois ja on lisäksi terveellinen ja laihduttavakin, mikäli samalla vähentää hiilareita. Kysele välillä hellävaroen, onko tyttöystävä nyt varmasti syönyt tarpeeksi usein ja tarpeeksi paljon protskua, sekoittele vaikka iltaprotskut valmiiksi tai loihdi rahka-mansikka-pirtelöitä. Vie hänet luontaistuotekauppaan ja ostakaa hänelle oma protskupussi ja palautusjuomajauhe. Maistata hänellä myös herkullisia prostkupatukoita.

Treenistä sitten: Kannusta pieniäkin askeleita, ohjaa lisäämään painoja heti kun menee 12 toistoa ja kehu kuinka hän kehittyy. Kehu ulkonäköä ("sulla alkaa jo olkapäissä lihaksia näkymään ja vatsa on litistynyt selvästi!"). Käykää yhdessä treenivaateostoksilla. Sängyssä ihaile hänen lihaksilla ihanan pyöreäksi muotoutunutta takamusta...
Näe vaivaa hänen eteensä, esim. sano miettineesi hänen treeniohjelmaansa tai tee ehdotelma valmiiksi. Ole personal trainer, auta viimeisissä toistoissa ja pyydä häntä auttamaan sinua. Tehkää asiasta yhteinen harrastus, jonka tyttöystävä kokee teitä yhdistävänä asiana. Häntä myös todennäköisesti imartelee saamansa huomio ja huolenpito taholtasi. Älä kuitenkaan vaadi häneltä liikaa. Kannusta rentoutumaan kerran viikossa, pitäkää yhteisiä herkutteluhetkiä tai karkkipäivä. Älä syyllistä häntä jos hän ei lähde salille kanssasi joku kerta. Jos tauko alkaa venymään liian pitkäksi, keksi jotain mukavaa kannustinta ("lähdepä salille kanssani kun tarvitsen ehdottomasti apua penkkisarjaani/varmistajaa kyykkyyni, eikä kukaan muu ole siinä niin hyvä kuin sinä")

Tsemppiä!

Ps. Ja nämä vinkit ovat käytännössä kokeillut. Lisätietoja saa Nitskulta... ;)

Tyttöystävä haluaisi treenata mutta on niin laiska ettei jaksa aloittaa, eli olisiko mitään vinkkejä ?
Ei tarvi olla ennustajaeukko kertoakseen, että tyttöystävälläsi saattaa olla 10 vuoden päästä ongelmia painonsa kanssa. :)

Treenaaminen on aloittelijalle melkoinen labyrintti... ruoka, sarjat, liikkeet, painot, palautuminen jne... aloita YKSINKERTAISESTI. Esim. pari kertaa viikossa. Kolme perusliikettä kuten joku punnerrusliike, talja vetoliikkeenä, ja jalkaliikkeenä prässiä tai kyykkyä. Jako kuten jalat - yläkroppa voi olla hyvä alussa. Vatsaa ja selkää voisi vetää vaikka kahdesi viikossa. Ruokailutottumuksiakaan ei voi ihan kertaheitolla muuttaa.... esim sokeri on melkinpä riippuvuutta aiheuttavaa. Ja kokkaaminen ym. on lifestyle....

Aloittelijalla on yleensä monta pullonkaulaa kuten liikkuvuus, voima, kestävyys, keskittyminen, tekniikka, tekniikka varmuus ym. Eli: liikkeiden pitää monesti olla melko pienillä painoilla, liikerata usein (jopa paljon) lyhyempi kuin kokeneella. Koska tekniikka "elää" alussa paljon pitää lähestyä hitaasti vaativia sarjoja.

Kaikkia ei ehkä voi muuttaa treenaaviksi...

...mutta vetämällä vähemmän äärimmäisesti niin voi aloittelija saada ihan hyvän kuvan saliharjoittelusta, ja voi myöhemmin innostua.

Joo hyvänmakuisen protskudrinkin vois kyllä tarjota jos joku kertos miten siitä vielä saa hyvänmakuisen...mua ei maku haittaa mutta vaimoa ei saa syömään sitä millään...on siinä senverran kulinaristin vikaa... :evil:

No ihan vaikka maitoa+protskujauhetta+banaani+mansikoita ja kaikki tehosekoittimessa sekaisin niin hyvää on.
Vaikka muutama jääpala sekaan niin on melkeen jäätelöä...

sulla alkaa jo olkapäissä lihaksia näkymään ja vatsa on litistynyt selvästi!

Kun ei viitsisi valehdella... Tohon menee tiukalla treenilläkin ainakin kuukausi(a) parikymppiseltä henkilöltä, joka ei ole aikaisemmin liikunnasta perustanut.

lähdepä salille kanssani kun tarvitsen ehdottomasti apua penkkisarjaani/varmistajaa kyykkyyni, eikä kukaan muu ole siinä niin hyvä kuin sinä

Kun ei viitsisi valehdella... Jos löytyy joku nainen, joka yksin varmistaa +250 kg:n kyykkyjä tai +200 kg:n julleja... yksin, niin se ei ainakaan mun sänkyyn tule! Ei taitaisi kyllä mahtuakaan. Tai siis se mahtuis, mutta mä enää en!

Siitä vois kyllä kouluttaa huoltajan kisoihin... se huutais penkin merkit ja kyykkyjen syvyydet. Sillä verukkeella saisin omani ehkä salille, mutta vain katsomaan.

Originally posted by cartman74
No ihan vaikka maitoa+protskujauhetta+banaani+mansikoita ja kaikki tehosekoittimessa sekaisin niin hyvää on.
Vaikka muutama jääpala sekaan niin on melkeen jäätelöä...

No täytyypä kokeilla...kun ei oo oikeen jaksanu kikkailla tolla maulla kun mulla menee soijaprotskukin ihan veteen sekotettuna alas...vähän tökkii mut ei oo ylöskään vielä tullut... :evil:

Hänet pitäisi saada kolmeksi kuukaudeksi käymään salilla ja sitten tarkastelisitte peilin ääressä tuloksia, siitä varmaan olisi helpompi jatkaa.

Back
Ylös Bottom