Tylsistynyt Luikku

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
17v. 172cm 57.8kg.
Elikkäs ajattelin nostaa painoa, sillä olen todella laiha ja alkaa olla jo epäterveellistä. Tosiaan olis tarkoitus siinä samalla saada lihasta elikkäs tavoitteena nyt 65 näin alkuun sitten siitäs siihen 70 paikkeille.

Noniin, mitenkäs pistettäisiin ruokavalio ja mitä jauheita yms. apuun?
Huom. lenkkeilen 3 kertaa viikossa, olen valmis laskemaan tämän kahteen. Liikkeet tuolla salin puolella osaan kyllä ite sitten hoitaa, ei sen pitäisi olla vaikeaa! :) Ruokavalion kanssa mulla lähinnä ongelmia, sillä en osaa syödä oikein. Kysyn siis neuvoja, että mitä ideoita teillä olisi bulkkaamiseen? Mitä ruokia yms.

Minkälaisia lisäravinteita? Mitä kokemuksia sinulla oli kyseisen lisäravinteen kanssa? Minkä arvosanan antaisit tuotteelle ja miksi?

Ihan ensiksi kannattaa selailla tätä aloittelijoiden osiota, ja lähtee siitä kehittelemään. Varmasti ei mene paljon metsää, jos puntin puolella ohjelmana toimii Arnoldin Golden six tai SS.

Ruokapuolella katsot, että päivässä syöt noin sen +500kcal, niin painonnousu pysyy maltillisena, tavoitteesihan ei ole saavuttaa massaa läskillä, se ei ole terveellistä/kaunista. Kunnon kotiruokaa vaan naamaan ja ruokarytmi tasaisena, niin hyvä tulee.

Lisäravinteena ottaisin käyttöön vain palkkarin, josta etua palautumiseen (yllätys).

Turhat kikkailut alkuvaiheessa ihan turhia.

Itsekin olin aloitellessa suunnilleen noin kevyt, pituuskin on samaa luokkaa. Nykyään painoa on parikymmentä kiloa enemmän, paita- ja housukoot kasvanu reippaasti ja voimatasot varmaan triplaantunut, ainakin.

Suosittelen vain syömään hyvää ja terveellistä kotiruokaa pirusti, ja jossei siitä saa tarpeeksi kaloreita niin ns. GOMAD-dieetti siihen päälle. Eli nelisen litraa täysmaitoa päivässä normiruokien päälle. En itsekään ole sen ihmeempiä tarvinnut, tuskin sinäkään. Muistat vaan syödä paljon, ja semmoista missä on myös paljon kaloreita ja joka on terveellistä, ja jossei se riitä niin maidot päälle. Ja mahdollisimman paljon proteiinia! Turha mitään tarkkoja määriä laskea, kunhan syöt vain paljon.

En oikeastaan ikinä välittänyt pahemmin noista jauheista, pitkään kyllä vedin joka treenin jälkeen proteiinisheikin. Mutta en enää nykyään oikeastaan, enkä oikeastaan koe siitä olevan mitään haittaakaan. Puoli litraa-litra täysmaitoa treenin jälkeen riittää nykyään mulle palkkarin tilalle. :D Mulla meni aikoinaan ainakin hermot niihin valmiitten palkkarijauheiden hintaan, ja jos halusi selvitä halvemmalla niin piti säätää proteiinia ja maltoa sekaisin, ehkä vielä jotain muitakin. Mutta mun mielipide on että ei ne jauhot oikeasti kovin kummoisia tuotteita ole. Itse otan mieluummin tölkin maitoa jääkaapista ja ryystän tyhjäksi.

Kyllä ottaisin ennemmin puuttuvat kalorit proteiinijuomasta, kuin maidosta (ravintoarvot). Tosin aloittajan elopaino on aikas alhainen, joten tuskin tulee ongelmia saada kaloreita täyteen ruoasta.

Omaa painoa nostaessa ensimmäinen askel on laittaa ruokailu kuntoon. Syöt enemmän ja useemmin. Pyri syömään pääasiassa kunnollista ja monipuolista ruokaa, reilusti rasvaa, proteiinia ja hiilareita useista eri lähteistä. Ja tietysti mitä suurempi osuus lisääntyneestä painosta on lihaa, sen parempi, joten täältä joku hyvä treeniohjelma kouraan ja salille mars. Lihas kasvaa harvinaisen huonosti jos sitä ei harjoita.

Sitten kun ruokailut on niin kunnossa kuin voi olla, niin heraproteiinia naamariin lisäksi. Varsinkin treenin jälkeen. Hera on varmaan halvin mahdollinen proteiininlähde. Heran kaveriksi voi ottaa maltodextriiniä, joka on nopeaa hiilaria ja täten kannattaa ottaa treenin tai lenkin jälkeen, ja vältä ennen nukkumaanmenoa, kuten mitä tahansa muutakin nopeaa hiilaria. Jos vielä jotain muuta haluaa eikä rahasta ole pulaa, niin kaseiini on hyvä hitaammin imeytyvä proteiinijauhe ja sopii hyvin illalla otettavaksi. Illalla purkki tonnaria ja kaseiinisheikki on melkoisen hyvä yhdistelmä omasta mielestäni. Toi vaan on reilusti kalliimpaa mitä hera.

Lenkillä sä voit hyvin käydä niin paljon kuin haluat, mutta muista että mitä enemmän lenkkeilet, sitä enemmän täytyy syödä. Tulee helpommaksi sulle itselles jos harvennat sen 2 kertaan viikossa.

Sitten sellanen juttu, että sä tuskin haluat rasvaa turhan paljon päälle. Tai jos haluat, niin usko pois, et halua. Mun oma lähtötaso oli vielä laihempi mitä sulla nyt ja oon melko maltilliseen tahtiin kasvattanut massaa (about 10kg/vuosi) ja nyt yli 25kg massanlisäyksen jälkeen on jopa ihan näkyvä rasvakerros ainakin jossain kohtii kehoa. Mielummin olisin ilman sitä. ;) Eli tosiaan, jos nyt alotat punttitreenin niin alun nopean painonlisäyksen jälkeen ei kannata hirveetä tahtia ottaa sitä massaa. Rasvasta on oikeastaan pelkkää haittaa sen jälkeen kun sitä on tullut tarpeeksi. Itse pysyttelisin mieluiten jossain 12% paikkeilla.

Treenin jälkeen kroppa tarvii nopeaa lisää energiaa, joten heraa (nopeasti imeytyvä proteiinijauhe) veden kanssa ja nopeasti imeytyviä hiilareita. (maltodekstriini, taatelit jne.) Ennen nukkumaan menoa älä tankkaa rasvaa ja hiilareita. Ota vaikka kaseiinia (hitaasti imeytyvä proteiinijauhe) rasvattoman maidon kans. Vaikka haluut massaa nopeasti nii yritä ainaki syödä ns. terveellisiä ruokia. Jos saisit painon 3kkssa 65 nii ei siitä oo varmaan ku 1-1,5kg lihasta. Luultavasti haluut kuitenki pudottaa rasvaprosenttia jossain välissä. Lisäravinteina käyttäsin BCAA, heraa ja kaseiinia. Voit kokeilla myös kreatiinia mutta ota sitä sykleissä ja pidä annostelu kurissa. Älä koske weightgainereihin. Ne on täynnä rasvaa ja sokeria jotka vaa tekee susta läskin.

Treenin jälkeen kroppa tarvii nopeaa lisää energiaa, joten heraa (nopeasti imeytyvä proteiinijauhe) veden kanssa ja nopeasti imeytyviä hiilareita. (maltodekstriini, taatelit jne.) Ennen nukkumaan menoa älä tankkaa rasvaa ja hiilareita. Ota vaikka kaseiinia (hitaasti imeytyvä proteiinijauhe) rasvattoman maidon kans. Vaikka haluut massaa nopeasti nii yritä ainaki syödä ns. terveellisiä ruokia. Jos saisit painon 3kkssa 65 nii ei siitä oo varmaan ku 1-1,5kg lihasta. Luultavasti haluut kuitenki pudottaa rasvaprosenttia jossain välissä. Lisäravinteina käyttäsin BCAA, heraa ja kaseiinia. Voit kokeilla myös kreatiinia mutta ota sitä sykleissä ja pidä annostelu kurissa. Älä koske weightgainereihin. Ne on täynnä rasvaa ja sokeria jotka vaa tekee susta läskin.
Kyllä rasvaa saa ja kannattaakin ottaa illalla, hidastaa proteiinien imeytymistä yön aikana. Läskiksi tullaan syömällä LIIKAA yli kulutuksen, eikä syömällä liikaa rasvaa niinkuin moni luulee. Rasva pitää hormoonitoiminnan kunnossa.

Jos saisit painon 3kkssa 65 nii ei siitä oo varmaan ku 1-1,5kg lihasta.
Oikeanlaisella treenillä ja ruokavaliolla voi olla reippaastikin enemmän lihasta. Varsinkin jos tyyppi on aivan aloittelija, ja lähtee vetämään jotain 5x5:sta, G6:sta, tai jos munaa riittää niin 20 toiston kyykkyohjelmaa, niin lihasta voi oikeasti tulla reilustikin enemmän. En nyt väitä etteikö läskiä tulisi yhtään, mutta että reilu kilo lihasta ja 6kg läskiä? Tuskin, ellei syödä päin vittua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom