Tykin ja dvd-soittimen resoluutioiden vastaavuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
En saa tykissäni näkyviin hdmi signaalia.
Olen koittanut 10m ja 1m piuhalla. Kummallakin piuhalla telkkarissa kuva näkyy, muttei tykissä. Joten piuhoissa vika ei ole.

Tykki on Epson EMP-TW600, jonka manuaali sanoo näin:
HDMI
Tulosignaali Kuvajärjestelmä:
525i
625i
525P
625P
750P
1125i
Kuvasignaali: TMDS

Kun taas DVD-soitin on Jamo DMR 70.
Siitä koitin laitta hdmi-johdon telkkariin. Toimii hienosti.
Mutta kun koitan kumpaa tahansa hdmi-piuhaa videotykkiini, niin en saa mitään kuvaa.
No signal ja sininen kuva tykistä ulos.

Mietinkin nyt että onko tykkini hdmi-liitin rikki. Vai onko tykin ja dvd-soittimen resoluutiot jotenkin epäyhteensopivat?
Osaisiko fiksummat auttaa? Itse en näistä tiedä oikeastaan yhtään mitään.

Jamo dvd-soittimen valikoissa on HDMI resoluutiovaihtoehdot seuraavat:
480p(720)
576p(720)
720p(50Hz)
720p(60Hz)
1080i(50Hz)
1080i(60Hz)

Kaikkia olen tykin kanssa testannut. Ja mikään ei toimi. Nuo dvd-soittimen lukemat ja tykin lukemat eivät yksikään täsmää toisiinsa. Voisiko siinä olla syy ongelmaan?

Kiitos jos osaatte auttaa :(

Kyllä tuo tykki pitäs olla ihan 1280x720p. Nyt näyttää aika mystisille lukemille nuo manuaalin resot. Mitäs soittimen setuppi sanoo, kun sen pitäs kertoo et mitä signaalia sinne on tulossa.

Soittimesta voi valita hdmi-lähdölle ihan minkä vain noista luetelluista soittimen resoista: 480p(720), 576p(720), 720p(50Hz), 720p(60Hz), 1080i(50Hz), 1080i(60Hz)
ja kaikkia olen koittanut puskea ulos. Tykissä taasen valikosta näyttää että on hdmi-input käytössä, mutta tykki ei näytä minkäänlaista signaalia. Tykin valikoista pitäisi näkyä ilmeisesti mitä se vastaanottaa.

Toisaalta löytyi tällainen kuva http://cineforhome.com/reviews/projectors/EpsonTW600/Pic68.jpg
Vastaanottaako tuo vaan componentti signaalia hdmi-liittimen kautta? Ei kuulostaisi järkevältä.
Itselläni ei näy tykin menuvalikoissa mitään resoluutiota ja tosiaan ruudussa lukee no signal.

Selostus koko laitteesta löytyy jonkun tekemänä täältä:
http://cineforhome.com/reviews/projectors/EpsonTW600/EpsonReview.htm

Olisko niin että ton tykin hdmi-liitin olis kakkana.

Joo testattiin kaverin läppäriä siihen dvi-hdmi piuhalla. Ei löytynyt tykkiä koneelle kakkosnäytöksi. Joten voimme todeta että tykissä on hdmi-liitin ilmeisesti sökönä tai hapettunut tai jotain. Tykissä kuitenkin vika. No onneksi siinä on vino pino muita liittimiä (component, svideo, scart, vga, coposite,...) ettei tarvi ihan roskiin heittää. Tosin laatu ei tietenkään ole sitä terävintä mitä tykki voi antaa ulos.

Case Closed!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom