Tyhmimmät ammatit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos siinä kerran sanotaan, että se on suomalainen sauna niin sitten se on. Toki saunottaminen kesti sen 15min, joten ilman löylyä ainoastaan 45min.

Tuo saksalaisten yleisessä saunassa "saunominen" on kyllä muutenkin aivan saatanasta. Kolmessa eri kaupungissa sekä saunassa itse käyneenä oli meininki vähintäänkin erikoinen: Oli tarkat ajat jolloin saunaan sai mennä sisään, ja jos siellä pukkarissa syystä tai toisesta kesti vähän pidempään joutui siinä sitten kiltisti odottelemaan että edelliset löylyt olivat laimenneet ennenkun päästettiin lisää jengiä lauteille.

Sitten siellä tosiaan heiluu tuo maisteri pyyhkeen kanssa "löylyä" (jota tosiaan ei saunojat itse juurikaan pääse säännöstelemään) levittämässä. Todella perverssiä touhua kertakaikkiaan.

Ja niin joo, eteisessä vielä sinne sauna-alueella mennessäni joku poken virkaa ajava kysyi että olenko kännissä viitaten siihen ettei saunomaan oluthöyryissä olisi asiaa. Kaksi bisseä oli tullut juotua ennen saunomista, mutta sain kuin sainkin itseni lauteille puhuttua.

Ihan Spede-showta koko homma.

EDIT: Mutta toisaalta vielä överimmäksihän tuo on vedetty jossain Etelä-Afrikkalaisessa hikimajassa jossa eräs sukulaiseni kerran vieraili: Siellä tuo saunamaisteri oli pukeutunut tummaan pukuun ja valkoisiin käsineisiin. Tästä näystä olisin melkein voinut jo matkat sinne maksaakin.

Saksassa on ilmeisesti ammatti, nimeltä saunameister. Sielä kun saunojat eivät saa heittää kiukaalle itse vettä, vaan siihen on oma erikoismies keksitty. Tämä tyyppi sitten tulee aluksi kertomaan, että "tänään meillä olisi metsän tuoksuinen saunavesi käytössä" ja käy välillä heittelemässä vettä kiukaalle.

Joku Saksassa asuva voi kertoa tarkemmin asiasta. Kuulin itse tämän Saksassa asuvilta sukulaisiltani.

Jos tuo saunameister olisi tummaihoinen, niin tulisi väkisinkin mieleen siirtomaatyylinen orjankäyttö. Herrat istuu lauteilla ja orja viuhtoo huiskalla. "Herra kenraali, heitetäänkö löylyä?" Mutta tuossa saunameister ottaa vain itse komennon, parempi olisi palvella saunojia ja tehdä kuten he haluavat. Eli olla alasti ja kunnolla löylyä kiukaalle, eikä huitoa kuumaa ilmaa kohti saunojia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Voit antaa heti perään vaikka perustelut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom