Tyhmimmät ammatit

Ei se on ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa!

Jos kukaan ei koskaan tilaisi lehteä puhelinmyyjiltä, tai ei tarvitsisi "valmennusta elämäänsä", niin tuskinpa sellaisia palveluja sitten olisi tarjollakaan. Joten ei se, ettet sinä pidä tai arvosta kyseistä ammattia/tehtävää, tee siitä tyhmää tai huonoa. Saarnalta ehkä kuulostaa, mutta mielestäni on lähinnä tyhmää arvostella eri ammatteja, koska jokaisella niilläkin on tekijänsä, ja jotkut jopa tykkäävät työstään.
Ei vittu. Meinaatko, että kaiken maailman verkostomarkkinoijillekin on ihan oikeasti tarvetta?

Tai hei, jenkeissä on pulju joka tarjoaa palvelua, jossa delfiini toimii kätilönä ja synnytys on valtameressä. Hyvä tietää, että ihmiskunta on turvattu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vittu. Meinaatko, että kaiken maailman verkostomarkkinoijillekin on ihan oikeasti tarvetta?

Tai hei, jenkeissä on pulju joka tarjoaa palvelua, jossa delfiini toimii kätilönä ja synnytys on valtameressä. Hyvä tietää, että ihmiskunta on turvattu.
Joku noistakin maksaa, ja noista on maksajalle jotain hyötyäkin. Ainakin kokevat saavansa jotain hyötyä.

Jos puhutaan ihmiskunnan kannalta turhista duuneista, voidaan listata mm. kaikki markkinointiin ja myyntiin liittyvät duunit, joiden tarkoitus on ohjata ihmiset ostamaan tiettyä tuotetta. Täysin tuottamatonta työtä siis. Sama se tapahtuuko se kaupassa kasvotusten, sähköpostispammin kautta, televisiossa tahi puhelimessa. Ärsytyksen taso ihmisten mielissä vain vaihtelee.

e: tuo nyt oli ehkä liiottelua että monesti oon miettinyt mutta joskus :)

Älä selitä. Pojilla aina muna mielessä. :D

Mä oon muuten töissä firmassa joka valmistaa etupäässä varsin yksinkertaisia tuotteita. Toki mukana sitten kaikkea sälää. Mutta ei se yksin tee töstä tylsää. Vertaa siis tuo aikaisempi joulukoristekommentti.

Sillä ei oikeasti ole paljon eroa että tekeekö se firma joulukoristeita, dildoja vai kelloja tai vaikka paperikoneita. Yleensä löytyy monenlaista toimenkuvaa, jotkut hyvin yksinkertaista sorvin ääressä olemista ja jotkut sitten vähän haastavampaa. Toki vähän eroa tehdäänkö nyt niitä joulukoristeita vai ydinohjuksia, mutta varmaan jokainen ymmärtää pointin kun hetken miettii.

Ja jos nyt verrataan vaikka niitä joulukoristeita johonkin perus metallipajaan, niin taitaa ne joulukoristeet olla vähän haastavampia kun joidenkin bulkkkikappaleiden työstäminen.

Ja ei, mun työpaikalla ei tehdä joulukoristeita.

En tajua, miksi tuo puhelinmyyntityö nyt on niin parjattu ja "tyhmä ammatti". Perus myyntityö se on siinä missä joku muukin. Tekeekö se ammatista tyhmän, kun ne soittelee sinulle ja tarjoaa lehteä, mistä et ole kiinnostunut. Se, että joku yrittää myydä sulle tuotetta, jota juuri sinä et kaipaa, mutta joku toinen saattaa kaivata, ei tee siitä tyhmää.

Mielestäni puhelinmyyntityö on nuorille aikuisille / aikuistuville oikein hyvä työelämänkoulu käydä läpi. Osaa ottaa pikku vastoinkäymiset myöhemmässä duunissa vähän kevyemmin vastaan jos on kuunnellut puhdasta vittuilua sielä aiemmissa puhelinmyyntitöissä kaiket päivät. Minulla ei tosin ole ko työstä kokemusta, mutta pakkohan sen on olla kyrpää hommaa, mutta niin on moni muukin. Enkä ikinä ole tyly puhelinmyyjälle. Saatan lopettaa puhelun erittäin nopeasti, mutta ei ole syytä tiuskia jollekin 19v kakaralle, joka nyt sattuu edes yrittämään tehdä jotain töitä ja hän jostain listasta on numeroni poiminut. Suuttuuko jengi stockan kosmetiikkaständin pr-tytölle, kun se tuputtaa jotain mathörfaking voiteita huudellen kun vain kävelet ohi vaikka sinua ei kiinnosta kyseinen tuote paskan vertaa? Niinpä, miksi sille puhelinmyyjälle pitää sitten vittuilla.

Jos puhutaan ihmiskunnan kannalta turhista duuneista, voidaan listata mm. kaikki markkinointiin ja myyntiin liittyvät duunit, joiden tarkoitus on ohjata ihmiset ostamaan tiettyä tuotetta. Täysin tuottamatonta työtä siis. Sama se tapahtuuko se kaupassa kasvotusten, sähköpostispammin kautta, televisiossa tahi puhelimessa. Ärsytyksen taso ihmisten mielissä vain vaihtelee.
Et voi tuolla perusteella tuomita koko markkinointialaa. Osa siitä alasta on aivan oikeasti hyödyllistä tuoden yhteen kuluttajan ja valmistajan. Pari esimerkkiä:
1. Amazonin automaattiset algoritmit arvaavat, että mitä tuotetta asiakkaalle suositellaan. Usein ovat suositelleet sellaista kirjaa, mitä ole itse etsinyt, mutten löytänyt. Muutaman kerran ovat löytäneet myös sellaisen, johon minulla on ollut passiivinen tarve, ja olen sen ostanut.
2. Applen iStore tekee saman musiikille. Osaa löytää jopa harvinaiselle musiikille ostajan, joka siitä nauttii.

Sitten on olemassa myös se markkinoinnin osa, joka luo keinotekoisia tarpeita, ja on tavallaan yhteiskunnalle hyödytöntä.

En tajua, miksi tuo puhelinmyyntityö nyt on niin parjattu ja "tyhmä ammatti". Perus myyntityö se on siinä missä joku muukin. Tekeekö se ammatista tyhmän, kun ne soittelee sinulle ja tarjoaa lehteä, mistä et ole kiinnostunut. Se, että joku yrittää myydä sulle tuotetta, jota juuri sinä et kaipaa, mutta joku toinen saattaa kaivata, ei tee siitä tyhmää.

Mielestäni puhelinmyyntityö on nuorille aikuisille / aikuistuville oikein hyvä työelämänkoulu käydä läpi. Osaa ottaa pikku vastoinkäymiset myöhemmässä duunissa vähän kevyemmin vastaan jos on kuunnellut puhdasta vittuilua sielä aiemmissa puhelinmyyntitöissä kaiket päivät. Minulla ei tosin ole ko työstä kokemusta, mutta pakkohan sen on olla kyrpää hommaa, mutta niin on moni muukin. Enkä ikinä ole tyly puhelinmyyjälle. Saatan lopettaa puhelun erittäin nopeasti, mutta ei ole syytä tiuskia jollekin 19v kakaralle, joka nyt sattuu edes yrittämään tehdä jotain töitä ja hän jostain listasta on numeroni poiminut. Suuttuuko jengi stockan kosmetiikkaständin pr-tytölle, kun se tuputtaa jotain mathörfaking voiteita huudellen kun vain kävelet ohi vaikka sinua ei kiinnosta kyseinen tuote paskan vertaa? Niinpä, miksi sille puhelinmyyjälle pitää sitten vittuilla.

Puhelinmyyntitaustasta ois varmasti yllättävän suuri hyöty muissakin myyntihommissa. Ois varmasti aivan toisenlainen asenne kontaktoida asiakasta kun soittamisesta on tullut rutiinia ja joutunut kuuntelemaan kaikki vuodatukset. Todella hyvää asennekasvatusta "vakavampiinkin" myyntihommiin.

Tekeekö se ammatista tyhmän, kun ne soittelee sinulle ja tarjoaa lehteä, mistä et ole kiinnostunut.

Tekee.

Tuote ei nyt ehkä ole niin idioottimainen mutta olen monesti miettinyt millaista olisi olla joku suunnittelu insinööri hieromasauvoja valmistavassa yrityksessä.
Ei muuta kuin omasta slaikkarista malli, niin tytöt tykkää.
Petitelle voi joutua tekemään pienennetyn mallin.

Tuottamatonta työtä? Kerropa millä sinä ostat tuotteen, jonka olemassaolosta et ilman markkinointia tiedä? Kuluttajilla saattaa myös usein olla tarpeita, joista he eivät itsekään ole täysin tietoisia. Ihan myynnin perusasioita nämä.

Tuottamatonta työtä? Kerropa millä sinä ostat tuotteen, jonka olemassaolosta et ilman markkinointia tiedä? Kuluttajilla saattaa myös usein olla tarpeita, joista he eivät itsekään ole täysin tietoisia. Ihan myynnin perusasioita nämä.
Aiheesta "onko tarve oikeasti tarve jos sitä ei edes tiedä omaavansa" saisi varmaan aika pitkän väännön aikaiseksi :)

Noh, vaikka hyväksyttäisiin tällainen "uutisointityyppinen" markkinointi ja asiakaspalveluhenkinen ehdottelu, voinee sanoa hyvin suuren osan markkinoinnista olevan mallia "Meidän tuote on parempi kuin noiden tuote". Kovin moni ei varmaan koe tarvitsevansa mainostusta pesuaineista tai eineksistä.

edit. Ja toisaalta samat säännöt pätevät puhelinmyyntiinkin. Ehdotellaanhan siinäkin mm. lehtiä, joiden olemassaolosta asiakas ei välttämättä tiennytkään jne.

Aiheesta "onko tarve oikeasti tarve jos sitä ei edes tiedä omaavansa" saisi varmaan aika pitkän väännön aikaiseksi :)

Noh, vaikka hyväksyttäisiin tällainen "uutisointityyppinen" markkinointi ja asiakaspalveluhenkinen ehdottelu, voinee sanoa hyvin suuren osan markkinoinnista olevan mallia "Meidän tuote on parempi kuin noiden tuote". Kovin moni ei varmaan koe tarvitsevansa mainostusta pesuaineista tai eineksistä.

edit. Ja toisaalta samat säännöt pätevät puhelinmyyntiinkin. Ehdotellaanhan siinäkin mm. lehtiä, joiden olemassaolosta asiakas ei välttämättä tiennytkään jne.

Myynnin perustana on tehdä asiakkaalle tarve jostain mitä ei välttämättä tajunnutkaan tarvitsevansa, että sille nyt ei voi mitään jos on niin hyvä puhuun että asiakkaalle tulee sellanen fiilis et vittu ton mä tarvin ;)

Kyllä kyse on tuon tyyppisessä myynnissä enemmänkin siitä, että asiakkaalle luodaan illuusio siitä tarpeesta, tartti se sitä tai ei. Ihan aikuisten oikeasti.

Kyllä se on enemmänkin "onpa miellyttävä myyjä ja kuulostaa edulliselta, ostanpa siltä" kuin "AI VITTU TOTA MÄ OON SAATANA AINA TARTTENU NYT MÄ SAAN TAAS PILLUA".

:rolleyes:

Ei ehkä sinulle eikä välttämättä monelle muullekaan, mutta kuten sanoin, ei sellaisia palveluja/tuotteita/töitä olisi tarjolla, joita kukaan ei käytä! Siitä voit päätellä onko niille tarvetta. Ilmeisesti on, kun käyttäjiäkin on.

Ammattien "tyhmyysjärjestykseen" laittaminen on tässä se typerä asia, ei se että eri ammateista keskustellaan yleisesti (esim. mitä työtä ei itse haluaisi tehdä, minkä kokee itselleen turhaksi jne.).

Kyllä kyse on tuon tyyppisessä myynnissä enemmänkin siitä, että asiakkaalle luodaan illuusio siitä tarpeesta, tartti se sitä tai ei. Ihan aikuisten oikeasti.

Kyllä se on enemmänkin "onpa miellyttävä myyjä ja kuulostaa edulliselta, ostanpa siltä" kuin "AI VITTU TOTA MÄ OON SAATANA AINA TARTTENU NYT MÄ SAAN TAAS PILLUA".

:rolleyes:

No mä nyt oon ainakin niin hyvä myyjä että asiakkaalle tulee just sellanen fiilis et vittu mun on pakko saada toi puhelin tai mitä ikinä myynkin ;)

Ootko kelaillu mennä mafian leipiin?
Jaa, hyvä kysymys :D Mafian ja pankin ero lienee siinä, että pankki on parempi mukautumaan lainsäädäntöön ja mafia parempi huomioimaan yhteiskunnan tarpeet.

Jaa, hyvä kysymys :D Mafian ja pankin ero lienee siinä, että pankki on parempi mukautumaan lainsäädäntöön ja mafia parempi huomioimaan yhteiskunnan tarpeet.

Mun käsittääkseni mafia työllistää paljon pankkiireja, ehkä jopa sinutkin tulevaisuudessa, taidat olla kiinnostunut finanssialasta, miten olis rahanpesu? Se ei oo edes laitonta jos tekee oikein ja oikeissa valtioissa..

Jos haluan ostaa jotain tuotetta niin tilaan sen ihan itse!En minäkään soittele niille häiriköille monta kertaa päivässä ja tyrkytä jotain paskaa ja soita huomenna uudestaan jos tänään ei tärpännyt:puntti:Pitäis lailla kieltää tommoinen!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom