Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ei kai tässä mitään ydinfysiikkaa tarvita?

1km == 1000m
1m == 1000mm

1km2 == (1000m)2
1m2 == (1000mm)2

1km3 == (1000m)3
1m3 == (1000mm)3

Mistä pisteestä alunperin verrattiin se että mitkä on länsi-maita ja mitkä itä-maita?

Tuli vaan yhtäkkiä mieleen miettiessäni sanontaa "länsimainen kulttuuri". Onko se sitten venäjä joka on näiden välissä? Ja mistä maasta tämä vertailu on lähtöisin?

Driamer sanoi:
Mistä pisteestä alunperin verrattiin se että mitkä on länsi-maita ja mitkä itä-maita?

Alunperin kylmän sodan käsite tuo länsi-maat, mutta länsimainen kulttuuri sitten on vastaavasti enempi Rooman aikojen ja kristittyjen perua... itä-maat (Venäjä/NL ja sen "alaiset) itäluokittelu oli kommunistejä ja lännenvastaisia täynnä. Kaukoitä on sitten vanhempi käsite, mutta sekin alunperin oli näemmä "meidän tuttu kristillinen Eurooppa ja noi oudot tuolla idässä". Eurooppa nuissakin käsitteissä sai kunnian olla "pisteenä".

http://fi.wikipedia.org/wiki/Länsimaat

Ja jos englanti taipuu, niin noissa enemmän:
http://en.wikipedia.org/wiki/Western_world
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_world

Heti alkuun pyydän anteeksi tyhmyyttäni, mutta kertokaas te vanhat konkarit vähän tuota nettisanastoa. Kuukkelista löyty Suomi-teinipeelo-Suomi-sanakirja, josta löysin sentään kirjainyhdistelmälle "ihq" merkityksen. Mieltäni askarruttaa esim. mitä tarkoittaa "tread" tai "offtopic".

Lisää tyhmiä kysymyksiä esitän, kunhan taas löydän jotain. Vituttaa, kun kaikki on niin ihquu, mut en ymmärrä mitähän se sitten mahtaa meinaa.:curs:

Kiitoksia vaan kaikille immeisille, jotka viitsii vähän valaista tällästä ATK-alan "experttiä".:itku:

Landser sanoi:
Heti alkuun pyydän anteeksi tyhmyyttäni, mutta kertokaas te vanhat konkarit vähän tuota nettisanastoa. Kuukkelista löyty Suomi-teinipeelo-Suomi-sanakirja, josta löysin sentään kirjainyhdistelmälle "ihq" merkityksen. Mieltäni askarruttaa esim. mitä tarkoittaa "tread" tai "offtopic".

thread tarkoittaa keskusteluketjua esim. tämä voi sanoa tyhmien kysymysten kerho threadissa oli puhetta sanan ihq merkityksestä.

offtopiccia taasen on otsikon ulkopuolelta kirjoittaminen, esim alan kertoa jumalan sanaa penkkipunnerrus threadissa.

toivottavasti nämä selkeyttää.

Landser sanoi:
-- Mieltäni askarruttaa esim. mitä tarkoittaa "tread" tai "offtopic". --

Thread- suoraan suomennettuna rihma, eli esim. tämä " Tyhmien kysymysten kerho" on yksi threadi. Paremmin kuvaava esimerkki voisi olla vaikkapa tuo "pilapiirrokseen vastataan singolla"-ketju. Eli ne ovat keskustelu-ketjuja.

Offtopic- (off - topic) kyseisen threadin aiheesta poikkeava viesti/keskustelu.

edit. hidas kuin...

edit.2 pari linkkiä

http://www.tracetech.net/sanat

http://www.urbandictionary.com/

sumutin123 sanoi:
Tiedättehän Piskan sokerittomat salmiakit? Pisti ravintoarvot silmään.

100g tuotetta sisältää:

100kcal
prot. 0g
hh. 45g
josta sokereita 1g
polyoleja, jotain alkoholeja 42g
rasvaa 0g
ravintokuitua 36g
natriumia 0,1g

45 grammaa hiilareita ja vain 100kcal. Siis mitä? Jos kuidut liukenemattomia hiilareita, joista saa energiaa 45-36=9, ja yhdeksästä grammasta hiilaria saa 9*4kcal=36. Tämän selventämisestä tulee suuri palkinto.

kysäisin asiaa pirkalta ja tommonen vastaus tuli:
Pirkka
sokerittoman salmiakin energiamäärään vaikuttaa eniten polyolien eli
sokerialkoholin määrä. Maltitolin energiasisältö on 2,4 kcal/g.
Maltitolisiirapin energiasisältö on 70-80 % (1,68 kcal/g-1,92 kcal/g) maltitolin
energiamäärästä riippuen maltitolisiirapin kuivaraaka-ainepitoisuudesta. Tämän
tuotteen energiamäärää laskettaessa ei siis voi käyttää hiilihydraatin kerrointa
4 kcal/g, koska maltitolin energiamäärä on huomattavasti alhaisempi.
Ravintoarvo on laskettu energiaravintoaineiden perusteella. Ravintokuitua ei ole
huomioitu.

Tuli mieleen ku oon lopetellu tupakointia Nicorette-tuotteiden avulla:
-Onko Nikotiini terveydelle haitallista muutenkin kuin, että aiheuttaa riippuvuutta?
-Tekeekö tupakasta haitallista nimenomaan terva, häkä ja savu jota hengitetään?

Miksi on yhä vaikeampaa nukkua kyljellään, mitä kauemman olen treenannut? Ei sinänsä satu minnekkään, vaan pitää halailla tyynyä, että saa rintakehän ja yläkropan mukavan tuntuiseksi...

Miks mä oon niin läski et nukun aina mun käden päällä ja sit herään siihen et se on puutunu olkapääst sormiin asti ja tuntuu joltain paksulta, isolta kuolleelta käärmeeltä jonka joudun toisella kädellä nostamaan toiselle puolelle!!?

hömppä sanoi:
Miksi on yhä vaikeampaa nukkua kyljellään, mitä kauemman olen treenannut? Ei sinänsä satu minnekkään, vaan pitää halailla tyynyä, että saa rintakehän ja yläkropan mukavan tuntuiseksi...

mä en ainakaan pysty nukkuun kyljelläni kun kuolaan niin kauheesti:nolo:

Meah sanoi:
Miks mä oon niin läski et nukun aina mun käden päällä ja sit herään siihen et se on puutunu olkapääst sormiin asti ja tuntuu joltain paksulta, isolta kuolleelta käärmeeltä jonka joudun toisella kädellä nostamaan toiselle puolelle!!?

hähä, mul on sama, lähes joka aamu ku herään

samout sanoi:
hähä, mul on sama, lähes joka aamu ku herään
Toi on ihan sairaan ärsyttävää!:jahas: Tulee hiukka lahna fiilis..:rolleyes:

Back
Ylös Bottom