Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kai mä sitten oon jo vanha. Kun kuulin että lapsuus on lyhentynyt, en tiennyt että se aika otettiin nuoruuden lopusta. Ja ei kun hautaan :eek: .

Mitä rasvaa ostan iltarasvoiksi jotta saan lisää kaloreita? Haulla en oikein tiennyt mitä hakea. Siis jotain rypsiöljyä vai mitä se pitää olla?

Kparta sanoi:
Mitä rasvaa ostan iltarasvoiksi jotta saan lisää kaloreita? Haulla en oikein tiennyt mitä hakea. Siis jotain rypsiöljyä vai mitä se pitää olla?

Rypsiöljy käy oikein hyvin. Myös oliiviöljy, pellavansiemenöljy ja kalanmaksaöljy käyvät mainiosti.

modified sanoi:
Kauan minua askarruttanut asia mitä varmaan täällä kysytty ennenkin. Mitä eroa on kanalla ja broilerilla. Eli siis mikä Broileri on oikeasti? Ilmeisesti ne eivät pysty lisääntymään.

Noiden muiden vastausten perusteella tuohon on helppo vastaus: Broileri on kana, joka on heti kuoritumisestaan lähtien ollut sikabulkilla.
Kana on kasvanut syklittelemällä.

Laitetaan nyt tänne kun saattaa olla tyhmä kysymys, eli mitä eroa käytännössä on farmaseutilla ja proviisorilla?

Miltä tuntuu saada mitali kaulaan kuulumalla joukkueeseen, mutta tekemättä itse mitään konkreettista voittojen hyväksi? Eli varamies, loukkaantunut jne.

Keila sanoi:
Laitetaan nyt tänne kun saattaa olla tyhmä kysymys, eli mitä eroa käytännössä on farmaseutilla ja proviisorilla?
Käytännössä varmaan siten, että farmaseutit ovat useimmiten proviisoreiden alaisia tms..

Turisas sanoi:
Miltä tuntuu saada mitali kaulaan kuulumalla joukkueeseen, mutta tekemättä itse mitään konkreettista voittojen hyväksi? Eli varamies, loukkaantunut jne.

En tiedä.

-95, kun Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden, oli kakkosmaalivahtina Jukka Tammi. Koko kisoissa Tammi ei muistaakseni pelannut yhtään peliä, mutta mestaruuden varmistuttua sekosi kyllä ihan täysin ja juhli voittoa railakkaimmin koko porukasta.

Vissiin.

Grosskopf sanoi:
En tiedä.

-95, kun Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden, oli kakkosmaalivahtina Jukka Tammi. Koko kisoissa Tammi ei muistaakseni pelannut yhtään peliä, mutta mestaruuden varmistuttua sekosi kyllä ihan täysin ja juhli voittoa railakkaimmin koko porukasta.

Vissiin.

Kaipa sitä just vitutti se ettei tehnyt mitään mitalin hyväksi, joten otti sitte kaiken siitä irti. :rolleyes:

Grosskopf sanoi:
En tiedä.

Vissiin.
Muistan kyllä sen kun Tammi soitti pystillä kitaraa munasuojien kera. Jos oikein muistan niin oli vasta kolmosvahti, kun siellä kisoissa Sulanderi oli kakkosena ja tais pelatakkin yhden pelin.

Tänään kun olin lukemassa tenttiin niin aloin siinä tuijottelemaan kämmeniäni. Mieleen tuli siinä sellainen ajatus, että jos pitäisi kämmentä auki toooooosi piiiiitkään niin silottuisivatkohan kämmenen "rypyt"? Eli siis nää "elämän viivat" sun muut. Siitähän ne on tullut kun iho menee ryppyyn kun kämmen on suljettuna.

Tää kysymys taitaa tosiaankin kuulua tähän ketjuun:)

arpa80 sanoi:
Muistan kyllä sen kun Tammi soitti pystillä kitaraa munasuojien kera. Jos oikein muistan niin oli vasta kolmosvahti, kun siellä kisoissa Sulanderi oli kakkosena ja tais pelatakkin yhden pelin.

Wikipedian mukaan Sulander ei ollut koko kisoissa, Tammi oli kakkosena, eikä pelannut minuuttiakaan. Tosin mistään fiksummasta paikasta en saanut tarkistettua.

edit: Taisi se Sulander sittenkin siellä olla.

Turisas sanoi:
Omalla kokemuksella, ei miltään. Junnuna oon pelannu yhen turnauksen fudista ja voitettiin kultaa.
Oma panokseni pelien kulkuun (kaikkea sitä muistaakin):
- potkasin vastustajan pärstään pallon
- sain omaan pärstään pallon -> hammas irtosi
- otin pallon omalta ja potkasin ulos kentältä

Tänään ruokatunnilla kattelin ikkunasta pihalla hyppivää oravaa. Tuli mieleen, että sillä on varmaan pesä tässä jossain lähellä, kun bongaan sen aika usein. Tästä päästään aasinsillalla kysymykseeni. Osaako kukaan sanoa miten esim. oravat osaa valita pesänsä? Onko niiden aivot tarpeeksi kehittyneet käsittelemään abstraktioita kuten "ei, kyllä se edellinen kolo oli tätä parempi", vai tyytyykö ne ensimmäiseen asumiskelpoiseen koloon?

Miksi kylmäpuristettu rypsiöljy maistuu ihan törkeen pahalle, mutta normi rypsäri on suorastaan hyvää?
Edit: Eli vähän objektiivisemmin kysyttynä: mistä johtuu noiden makuerot?

suortti sanoi:
Miksi kylmäpuristettu rypsiöljy maistuu ihan törkeen pahalle, mutta normi rypsäri on suorastaan hyvää?
Edit: Eli vähän objektiivisemmin kysyttynä: mistä johtuu noiden makuerot?

En tiedä.

Mutta kylmäpuristettu rypsiöljykään ei veteen sekoitettuna maistu miltään.

Mistä pystyn tarkistamaan v. 2004 kokonais ansioni???? Jos sitä verokorttia /lippusta/lappusta ei nyt löydy mistään. Verotoimistolla mitään tälläistä palvelua tms?

arpa80 sanoi:

Olis kyllä aika jännän näköstä että muut kun juhlii niin Tammi murjottaa nurkassa :rolleyes:

Kai siinä kuitenkin niin paljon elää joukkueen mukana että se tuntuu ansaitulta mitalilta.

No niin sen siitä saa, kun laskee matematiikkaa liian pitkään täysin abstrakteilla käsitteillä...

Tuli vastaan ala-aste-tason yksikkömuunnos tehtävä enkä osaa tehdä sitä :david:

Miten muunnetaan neliömillimetrit -> neliökilometreiksi ?

Entä sama homma kuutiomilli- ja kilometreillä ?

:david: :david: :david:

Back
Ylös Bottom