Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

kas-vain sanoi:
Eli diagnoosini on dyspareunia.:D

...mä oon liian väsynyt...

:jahas:
Miehet oikeesti HALUAA elää puutteessa ja iloitsevat kun piparia ei tipu. Ei tähän VOI olla muuta syytä.

:lol2:

AM sanoi:
Mihin ihminen kuolee, kun häntä ammutaan ?

Eri paikkoihin ammuttaessa kuolee ilmeisesti eri syistä(?), mutta mitä noin niinkuin ruohonjuuri tasolla tapahtuu ?
Varmaan liika sisäinen verenvuoto on yks?

AM sanoi:
Mutta mitä kuolemaan johtavaa se aiheuttaa ?

Jaa verenvuoto? No tuskin siinä ainakaan siihen kuolee, että on liikaa verta suonissa kiertämässä...?

;)

AM sanoi:
Mutta mitä kuolemaan johtavaa se aiheuttaa ?
Määritelkäämme tässä tapauksessa kuolema siten, että aivot ei pelitä enää.
Osuma esim. sydämeen aiheuttaa sydämen (ja samalla laukauksella mahdollisesti keuhkojen) toimimattomuutta, jolloin veri ei kulje->aivoille ei mee happea->aivot lakkaa toimimasta->asiakkaan näkökulmasta elämä loppuu->kuolema alkaa.

Miksikö sitten ampumahaava vaikkapa jalkaan (kylkeen, lonkkaan, vatsaan...) voi tappaa? Kudosvaurion ja kivun (erityisesti vatsaan ammuttaessa) aiheuttama shokki ja verenhukka nyt ensimmäisinä tulee mieleen.

Ja päähän ampumisella (aseesta riippuen, otetaan esimerkiksi suht yleinen käsiasekaliiperi 9x19mm) on taipumus pistää aivot lunastuskuntoon, eli aiheuttaa niin paljon peruuttamatonta vauriota elintoimintojen kannalta välttämättömille aivojen osa-alueille, että elintoimintojen (hengitys, verenkierto..) ylläpitäminen itsenäisesti ilman erillistä apua (ylimaallisen pätevä teho-osasto, jokseenkin hyvä tuuri..) tulee mahdottomaksi, jolloin asiakkaan näkökulmasta elämä loppuu ja kuolema alkaa.

Lyhyesti: ampumiseen voipi kuolla. Miten tää nyt ei vaan kuulosta fiksulta vaikka miten editois. Pakkiksella lienee lääketieteellisesti valistuneempaakin väkeä, korjatkaa jos meni metsään.

AM sanoi:
Nyt ollaan menossa asian ytimeen.
Aina kuulee sanottavan esimerkiksi, että joku kuoli verenhukkaan, mutta kukaan ei tunnu sanovan mikä siinä tappaa. Oletetaan, että veren poistuminen itsessään on tappavaa, ei se, että esim.happi ei kulje.
Eikös se niin ole että sisäelimet ym. toimivat verenkierron kanssa...jos menetät paljon verta, niin ne sisäelimetkin lakkaavat toimimasta.

Integrandi sanoi:
Siis nimenomaan kasvattaa hidastuvuutta. Jos massat ovat täsmälleen samoja ja törmäys täysin kohtisuora niin liikemäärän säilymisestä seuraa että törmäyksen jälkeinen nopeus = [v(a) + v(b)]/2. Tuossa kun ottaa etumerkit huomioon niin voi laskeskella, että esim kun a:n nopeus on 1 km/h ja b:n 1 km/h niin molempien nopeuden muutos on 1 km/h. Jos se a nostaa nopeuden nyt sitten vaikka sinne 100 km/h niin nopeuden muutos molemmille on noin 50 km/h. Kannattaapi siis painella sitä jarrua mieluummin kuin kaasua.

Niin eihän se noin yksinkertaista ole, kun tosiaan sitä energiaa kuluu niihin muodonmuutoksiin yms.

Mike sanoi:
Varmaan kysytty jo, mutta osaako joku pesäpallosta tietävä kertoa mitä se pelinjohtaja viestittää niillä värikorteilla?

Vankan ala-asteella hankitun pesäpallokokemuksen avulla sanoisin että eikös ainakin esim. kärkietenijälle näytetä merkkiä että koska lähteä kipittämään kotipesään ja koska ei. Tästä voisi päätellä että sillä merkillä myös annetaan lyöjälle ohje että millaisen lyönnin lyö.

Asiasta oikeasti tietävä ihminen voisi vastata..

amf sanoi:
Ei oo asiasta kyllä mitään tieteellistä näyttöä tälläkertaa, mutta empiirinen tutkimus on osoittanut, että ei sillä vaahdolla mitään voi pestä. Kyllä se on se itse vesi jolla pesu hoituu...
Vanhaan palatakseni, tänäänpä näin telkkarista mainoksen Fairyn tehovaahdosta.. Eli kai se pesuaine on siinä vaahdossa:D

Mike sanoi:
Varmaan kysytty jo, mutta osaako joku pesäpallosta tietävä kertoa mitä se pelinjohtaja viestittää niillä värikorteilla?

Aika paljon sitä mitä Relg kertoikin.
Näytetään esim kärkietenijälle ja/tai muille pesillä olijoille, milloin "merkki" on päällä eli on tulossa vaihto/kotiutuslyönti.

Voidaan myös näyttää, että lähteekö etenijä suoraan kun syöttö nousee vai lähteekö vasta kun lyönti lähtee jne.

Myös mahdollinen koppilyönti pystytään näyttämään ja jopa tarvittaessa mihin lyöntiä suunnataan.

-edit- Ja välillähän tulee näitä merkkivirheitä. Eli joko etenijä tai lyöjä lukee pelinjohtajan merkkejä väärin jolloin sössitään ja yleensä saadaan aikaiseksi paloja tai haavoja.

Joku fiksumpi saa täydentää.

Olin ensimmaista kertaa sukeltamassa 5 paivaa sitten. Siita lahtien on tuntunut kuin olisi vetta vasemmassa korvassa, jossain syvalla. Se myos kuuluu kun liikuttaa leukaa tai liikuttaa paata. Todella arsyttavaa. Ei pysty edes yolla nukkua oikealla kyljella. Tuntuu arsyttava paine jota en saa millaan pois. Sukeltaessahan pitaa aina kun korvissa tuntuu niin pitaa nenasta kiinni ja puhaltaa, niin etta korvat "aukeaa". En tieda miten taman paremmin selittaisin. Ja nyt kun yritan samaa, niin tuntuu todella epamukavalta. Olen talla hetkella about 500km paassa lahimmasta laakarista/sairaalasta... Kannattaako enaa sukeltaa ennenkuin tama menee ohitse? Meneeko ohitse itsestaan? Mistahan tama johtuu?

Huhtamo sanoi:
Olin ensimmaista kertaa sukeltamassa 5 paivaa sitten. Siita lahtien on tuntunut kuin olisi vetta vasemmassa korvassa, jossain syvalla. Se myos kuuluu kun liikuttaa leukaa tai liikuttaa paata. Todella arsyttavaa. Ei pysty edes yolla nukkua oikealla kyljella. Tuntuu arsyttava paine jota en saa millaan pois. Sukeltaessahan pitaa aina kun korvissa tuntuu niin pitaa nenasta kiinni ja puhaltaa, niin etta korvat "aukeaa". En tieda miten taman paremmin selittaisin. Ja nyt kun yritan samaa, niin tuntuu todella epamukavalta. Olen talla hetkella about 500km paassa lahimmasta laakarista/sairaalasta... Kannattaako enaa sukeltaa ennenkuin tama menee ohitse? Meneeko ohitse itsestaan? Mistahan tama johtuu?
Ruukaan sukellella paljon ilman laitteita, ja monesti on sama vaivannut itelläkin. On kyllä pirun äsyttävää. Mulla vaan aukeaa aina saman päivän aikana jo korvat, vaikkakin monta tuntia siinä saattaa mennä.

En kyllä välttämättä lähtis sukeltamaan ennenku aukeavat. Saattaa paine tuntua aika hyvin korvissa.

Mulla kävi viime kesänä Thaimaassa intro-sukelluksessa samalla tavalla ja se vetäjä kaatoi mun korvaan vettä. Sen piti kuulemma auttaa, kun olis taas itse kallistanut vedet pois korvasta. Ei auttanut, mutta ne vedet tulivat sitten sieltä omia aikojaan pois.

Tuolla ylhäällä kun on toi Tatun lakiasiaintoimiston banneri, niin miksi siinä lukee Lakiasiaintoimisto takaksi, eli TA-kaksi? Tää on tietysti joku salainen projekti jossa muutetaan lakiasiaintoimisto takaksi. Jotain unelmakämpän tyylistä, ja tulee tv:stä keväämmällä.

Powerhousu sanoi:
Tuolla ylhäällä kun on toi Tatun lakiasiaintoimiston banneri, niin miksi siinä lukee Lakiasiaintoimisto takaksi, eli TA-kaksi? Tää on tietysti joku salainen projekti jossa muutetaan lakiasiaintoimisto takaksi. Jotain unelmakämpän tyylistä, ja tulee tv:stä keväämmällä.

Tai sitten se 2 on englantia.

Back
Ylös Bottom