Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Powerhousu sanoi:
Mutta en tiedä selittääkö toi sitä, että kuva kissanpennun naamasta on hirmu söpö, siitähän ei näe sen todellista kokoa. Vai liittyykö se siihen, että sen tietää olevan pieni?
Kyllä aivot sen tunnistaa vaikka me ei osata sitä artikuloida. Se liittyy (kasvon)piirteiden kokoihin ja niiden välisiin suhteisiin ja sellaiseen.
Kasvot on muuten SE visuaalinen ärsyke ihmiselle. Me ollaan paljon parempia lukemaan kasvoja kuin tietoisesti tajuammekaan.

Top Gear tänään sunnuntaina 8.1.2006 BBC World -kanvalla kello 15:30. Muistakaa katsoa ja nauraa! Mitä he tällä kertaa tekevät? Onko enää mahdollisuuksia, kun autoilla on pelattu jo tikkaa, ostettu italaialaisia urheiluautoja käytetyn Mondeon hinnalla ja ajettu Manchesteriin käyttämällä rahaa yhden punnanverran lähtien auton ostosta?

Feikkiedit: Olisiko pitänyt laittaa Tv-ketjuun?

tpt: taitaa jäädä naurut vähiin kun se 20min mitä on karsittu bbc worldin ohjelmiston top gearista on karsittu juuri niistä vitseistä sun muista.

edit: ok tässä spoileri siihen
jeremy ajaa alussa jonkun pikku bmw:n ja wolkkarin ja haukkuu bmw:n. amis tuunaajat ottaa kisaa herrasmieskerhon kanssa, stig ajaa molemmat kierrokset, herrasmies kerho voittaa 1sekunnilla. topgear palkintojenjako, hamsteri syö paperia, jeremy alkaa puhua yleisössä olevan naisen tangoista. vieraana joku homo. jeremy ajaa gran turismo 4:llä laguna radan läpi ja ajaa oikealla autolla sitä ja jää ps2 ajastaan yli 20sek. tuotantokausi loppuu.

sgege sanoi:
Fat Rat, meillä näkyy BBC World ihan ilmaiseksi. Digiboxin kanssa näkyy ainakin.
:itku: :itku: :itku:
Olenhan minä aina tiennytkin, että elämä on todellakin epäreilua.

Powerhousu sanoi:
Edit: Mäkin oon aika pieni (166cm) ja kerran baarissa tuli joku mun ikäinen nainen sanomaan, että sä oot niiiiin hirmuisen söpö, että haluaisin viedä sut kotiin ja helliä vaan koko yön. :lol2:

Edit2: Olo oli sen jälkeen niin sanotusti "wtf"
Pahoittelen turhaa postia mutta...

repesin niin helvetisti :lol2:

Mulle (pieni) ei oo ku toi palstamme Helga-neiti todennu, että herätän äidillisiä vaistoja... :haart:

Laitetaan vielä typerä kysymys. Onko kenenkään muun hellassa ne levyjen napit päin helvettiä? Multa löytyy Rosenlew RL 504:stä tällainen järjestys vasemmalta oikealle: vasen taka, vasen etu, oikea etu, oikea taka. Lisäksi noissa on vielä kiertosuuntakin myötäpäivään suuremmalle. Oon pari kertaa heittäny tyhjän levyn käryämään ja kattila on kylmänä viereisellä. Perkeleen TOAS...

Powerhousu sanoi:
Mä en oo tavannu vielä mitään ruoka-ainetta jonka maku ei pakastaessa muutu. Muuttuuhan riisin maku jo jääkaapissakin vähän.

Sori suuren suuri :offtopic: , mutta pakko kertoa että eilen sattumoisesta syystä tuli todettua että tällainen ruoka-aine(jos sitä nyt ruoka-aineeksi voi kutsua:rolleyes: ) on kyllä olemassa: Olin laittanut tomaatit vahingossa jääkaapin sijasta pakastimeen ja vähän myöhemmin sain todeta että eihän niitä hullukaan syö (jääkaapissa) sulatuksen jälkeen:hyper: ...

Ex-Tavis sanoi:
Sori suuren suuri :offtopic: , mutta pakko kertoa että eilen sattumoisesta syystä tuli todettua että tällainen ruoka-aine(jos sitä nyt ruoka-aineeksi voi kutsua:rolleyes: ) on kyllä olemassa: Olin laittanut tomaatit vahingossa jääkaapin sijasta pakastimeen ja vähän myöhemmin sain todeta että eihän niitä hullukaan syö (jääkaapissa) sulatuksen jälkeen:hyper: ...
Ööh. Mähän sanoin etten ole tavannut sellaista ruoka-ainetta jonka maku EI muuttuisi. Ja sun mukaan tomaatin makuhan siis muuttuu. Se siis todisti mun väittämäni oikeaksi tomaatin osalta.

Sellainen tuli mieleen, jos joku ei sitä tiennyt, että mitä nopeammin jäätyminen tapahtuu, sen vähemmän tuotteen maku ja rakenne muuttuvat.

Powerhousu sanoi:
Ööh. Mähän sanoin etten ole tavannut sellaista ruoka-ainetta jonka maku EI muuttuisi. Ja sun mukaan tomaatin makuhan siis muuttuu. Se siis todisti mun väittämäni oikeaksi tomaatin osalta.

Sellainen tuli mieleen, jos joku ei sitä tiennyt, että mitä nopeammin jäätyminen tapahtuu, sen vähemmän tuotteen maku ja rakenne muuttuvat.

:arvi:..Hups, ja mä kun luulin että luulin oppineeni jo luetun ymmärryksen tähän ikään mennessä!...:nolo:..Ehkä pitäisi pitäytäytyä vain mahtavien omakohtaisten kokemusteni päänsisäisessä miettimisessä:lol2: .

Mistä johtuu se, että lumihanget kimmeltää, näyttää kuin niissä olisi timantteja? Liittyykö se jotenkin valon taittumiseen tms.?

dear_a sanoi:
Mistä johtuu se, että lumihanget kimmeltää, näyttää kuin niissä olisi timantteja? Liittyykö se jotenkin valon taittumiseen tms.?

Auringon valo heijastuu sopivassa kulmassa, jolloin näyttää kimmeltävän.

"Määritä yhtälön (1+x^2)^3=1 reaalijuuret"
Eli kysymys kuuluu: Mitä ovat reaalijuuret?
Ja ei, en kysy tätä sen takia että koulut alkavat huomenna.
Jos joku nyt haluaa, niin ratkaisunkin saa laittaa.

rimppis sanoi:
Eli kysymys kuuluu: Mitä ovat reaalijuuret?
Ja ei, en kysy tätä sen takia että koulut alkavat huomenna.
Reaalijuuret ovat reaalilukuja... Eli sinne ei tule imaginääriosaa mukaan.

edit. Ja tälleen äkkiseltään nolla on ratkaisu tolle... ei vissiin muita...

Niin ja siis esimerkiksi x^2=-1, ei löydy reaalisia ratkaisuja, mutta imaginäärinen ratkaisu olisi i

Joona sanoi:
Reaalijuuret ovat reaalilukuja... Eli sinne ei tule imaginääriosaa mukaan.

Vielä selvennyksenä, että reaalilukuja ovat kaikki luvut jotka voi esittää desimaaleina.

Keila sanoi:
Vielä selvennyksenä, että reaalilukuja ovat kaikki luvut jotka voi esittää desimaaleina.
:love: Oon huomannu et paikataan yllättävän paljon toistemme posteja... Ollaankohan me eri aikaan, eri äidistä eri paikassa syntyneet identtiset kaksoset.

rimppis sanoi:
Vastaus: Reaalijuuret ovat 0 ja 0. Kompleksijuuret ovat -Sqrt[-3/2-I*Sqrt[3]/2], Sqrt[-3/2-I*Sqrt[3]/2], -Sqrt[-3/2+i*Sqrt[3]/2] ja Sqrt[-3/2+i*Sqrt[3]/2].

Tehtävän voisi ehkä ratkaista näin:
Oletetaan, että x on juuri ja kuluu R:ään. Tällöin:
(1+x^2)^3=1 <=> (1+x^2)=1^(1/3) <=> (1+x^2)=1 <=> x^2=0
=> x=0.
Koska n:nnen asteen polynomiyhtälöllä on täsmälleen n juurta, on tehtävän yhtälöllä kuusi juurta. Jos x on juuri ja se kuuluu C:hen, on myös sen kompleksikomplementti juuri. Tämän perusteella reaalijuuret ovat 0 ja 0, eli yhtälöllä on kaksoisjuuri nollassa.

Joona sanoi:
:love: Oon huomannu et paikataan yllättävän paljon toistemme posteja... Ollaankohan me eri aikaan, eri äidistä eri paikassa syntyneet identtiset kaksoset.

Hyvinkin mahdollista. Lisätään vielä listaan että toivottavasti myös on eri isät... :D

Back
Ylös Bottom