Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
lIhaa sanoi:Jep. Menikö muuten edes sinne päin?
lIhaa sanoi:Jos x on juuri ja se kuuluu C:hen, on myös sen kompleksikomplementti juuri. Tämän perusteella reaalijuuret ovat 0 ja 0, eli yhtälöllä on kaksoisjuuri nollassa.

Glyptis sanoi:En ole varma, onko kysymys tyhmä vai omituinen vai sekä että, mutta here goes...
Miksi äänestäessä ei saa halutessaan käyttää omaa ääntään negatiivisena, tyyliin "oma ehdokas ei hyötynyt, mutta ompahan ainakin yksi ääni tuolta pois?":evil:
Lichen sanoi:Mutta varsinainen negatiivinen äänihän tarkoittaisi sitä, että voisit mitätöidä jonkun toisen antaman äänen omallasi. Eli esim. ehdokas X saa yhden äänen äänestäjältä Ä, ja sinä antaisit inhokillesi X:lle negatiivisen äänen: tällöin ehdokas X:n äänimäärä olisi nolla.
Tämä puolestaan on hieman ristiriidassa yhtäläisen äänioikeuden idean kanssa: jokaisella äänioikeutetulla on yksi ääni, ja mahdollisuus juuri Sinun äänesi mitätöimiseen sotii jossain määrin tätä yhtäläisen vaikuttamisen ideaa vastaan.
Glyptis sanoi:Niinpä kyllä. Ja lisää tekemistä ääntenlaskijoille myös. Mutta luulen että ainakin äänestysprosentti nousisi, suomalaista perusluontoa ajatellen (jos en minä voita, niin ei kyllä...)
Mä ajattelin samaa. Nykyisinhän vaali menee niin, että tullakseen valituksi (presidentiksi) pitää saada puolet äänestäneistä taakseen - joko heti ensimmäisellä kierroksella tai sitten toisella, kun on enää kaksi ehdokasta. Valituksi tulleella on siis takanaan äänestäneiden enemmistön tuki.kaNi- sanoi:luulen et jos toi negatiivisten äänien antaminen olis mahdollista ni kaikki ehdokkaat olis pahasti miinuksilla, eikä se tois hyvää julkisuutta suomelle :D
Stokastinen viittaa epävarmuuteen tai satunnaisuuteen. Stokastinen prosessi on satunnaisprosessi.Keila sanoi:Mihin liittyy stokastiikka/stokastiset prosessit? Juu matikkaan kyllä, mutta mihin tarkalleen, kun ei jaksa nyt kaivella?

Dorian_89 sanoi:Onko mulla kehossa tänään joku nesteenpoisto päällä tjtn. kun puolen tunnin välein saa juosta vessassa vaikka en hirveästi ole juonut :jahas:
Tarkennetaan vielä että oikeastaan puolen tunnin sisällä pari kertaa!
No heh, siitä ei nyt ole kysymys.SniffDaddy sanoi:Kaverit ovat kertoneet, että eräs tietty sukupuolitauti aiheuttaa myös tihentynyttä tarvetta juosta kusella.
Slarto sanoi:Miten helvetissä leffassa Demolition Man niitä "simpukoita" pysty käyttämään perseen pyyhkimiseen täysi-istunnon jälkeen? :jahas:
Integrandi sanoi:Heh..mietin joskus ihan samaa kun leffan näin. Ei se perse varmaan paljoa kiitä niistä sakkolapuistakaan :D
Keila sanoi:Millä systeemillä nuo kauppojen turvaportit toimii? Tänään kun kävin ostamassa nettikaapelin, niin alkoi tuo paketti hälyttämään jo kassalla kun myyjä laittoi sen siihen tiskiin. Portit rupesivat myös laulamaan kun sen niistä vei läpi ja myyjä varoitteli että voi muissakin kaupoissa hälytellä. Johtunee kaiketi tuosta että johto on rullalla?
Edit. Ilmeisesti sähkömagneettiseen induktioon perustuu jotenkin...
Keila sanoi:Millä systeemillä nuo kauppojen turvaportit toimii? Tänään kun kävin ostamassa nettikaapelin, niin alkoi tuo paketti hälyttämään jo kassalla kun myyjä laittoi sen siihen tiskiin. Portit rupesivat myös laulamaan kun sen niistä vei läpi ja myyjä varoitteli että voi muissakin kaupoissa hälytellä. Johtunee kaiketi tuosta että johto on rullalla?
Edit. Ilmeisesti sähkömagneettiseen induktioon perustuu jotenkin...