Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Powerhousu sanoi:
Mitä täällä pakkiksella tarkoittaa tossa foorumin pääsivulla osioiden perässä oleva (x viewing)? x on siis joku luku, esim 69 viewing. En oo tajunnu siinä mitään logiikkaa.

Edit: Tarkennusta.

käsittääkseni se taroittaa sitä porukkamäärää joka sitä osiota tällä hetkellä selailee.

edit: hidas

Raskolnikov sanoi:
Ei ku se otsikoitten perässä oleva luku ilmoittaa kuinka monta ihmistä on sillä hetkellä vaikkapa yleistä keskustelua tarkastelemassa.
Aah. Oukei. En mä sitä montaa vuotta ole vielä ihmetellytkään. :lol2:

Powerhousu sanoi:
Aah. Oukei. En mä sitä montaa vuotta ole vielä ihmetellytkään. :lol2:

Pidettiin sua jännityksessä ;)

Täytyy tunnustaa ettei ollut hajuakaan minullakaan kun Powerhousu tota mesellä kysyi. En ollut jaksanut itse sitä koskaan keltään kysyä. No aina oppii jotain uutta.

Vatsojen tekemisestä puhuttaessa aina painotetaan, että pitää keskittyä tekemään vatsoilla ettei mene lonkankoukistajille.

Treenaantuuko ne koukistajat sitten muiden liikkeiden yhteydessä tarpeeksi vai miksi niitä ei saa treenata? Ja eikö tähän päde se compound-liikesysteemi, että lihas supistuu voimakkaammin kun ympärillä olevat lihaksetkin tekevät töitä?

Miksi ihminen hikoilee nukahtaessaa?

Valaistaan kysymystä esimerkillä. Kattelin tossa sohvalla hetki sitten leffan, otin peiton päälle ja oli oikein mukava olla siinä se 1,5 tuntinen. Leffan jälkeen väsytti aivan törkeästi ja pistin vähä silmiä kiinni, eli nukuin päikkärit. Nukahdin reiluksi puoleksi tunniksi ja kun heräsin, oli pää märkä ja muutenkin vähän "nahkea" olo. Miksi ei ollut yhtään hikinen olo tän 1,5 tunnin aikana kun olin hereillä, mutta hiki tuli heti kun hetken nukkui?

Eikä tämä ole todellakaan mikään ainutkertainen juttu, olen tätä miettinyt n. 1000 kertaa aikaisemminkin. Joku looginen selitys tähänkin on oltava.

Turisas sanoi:
Vatsojen tekemisestä puhuttaessa aina painotetaan, että pitää keskittyä tekemään vatsoilla ettei mene lonkankoukistajille.

Treenaantuuko ne koukistajat sitten muiden liikkeiden yhteydessä tarpeeksi vai miksi niitä ei saa treenata? Ja eikö tähän päde se compound-liikesysteemi, että lihas supistuu voimakkaammin kun ympärillä olevat lihaksetkin tekevät töitä?
Ei sitä tehdä sen takia vatsoihin keskittyen ettei se menisi lonkan koukistajille, vaan siksi, että se menisi paremmin vatsoille. Ei niitä lonkan koukistajia tarvitse erikseen treenata. Rasitus siis siirtyy vatsoilta lonkan koukistajille, jolloin vatsojen tekemä työ vähenee ja joudutaan tekemään enmmän toistoja. Sama juttu, kun jos vähennät hauiskäännöstä painoja alle puoleen, ja teet 100 toiston sarjan. Luuletko kehittyväsi paremmin 100 toiston sarjoilla, vai sillä kun laitat enemmän painoa ja vähennät toistoja?

Edit: Lisätään vielä, että se on ihan sama miten paljon lonkan koukistajat rasittuvat, kunhan vaan saat vatsat rasittumaan maksimaalisesti joka toistolla. Se taas onnistuu parhaiten eliminoimalla lonkan koukistajat ja keskittymällä niihin vatsoihin.

Nyt pojat ja tytöt faktaa kehiin aiheesta "Jari Sillanpää ja salmiakkikossun tarina". Pitääkös paikkaansa, että kyseisellä (huonohkolla)laulajalla olis jotain tekemistä noinkin jalon aineen kehittelyssä. Tähän kyseiseen asiaan viitattiin äsken telkkarin "Leikin varjolla"-ohjelman alussa, mutta ei sit voitu tarkemmin valaista kyseistä asiaa.

Edittiä: voi paska.... taitaa se pitää paikkaansa http://fi.wikipedia.org/wiki/Salmiakkikossu

Pitää paikkansa. Sillapää oli aikoinaan Ruotsin laivalla töissä baarissa ja kehitteli kyseisen juoman joko yksin tai jonkun työkaverinsa kanssa.

Powerhousu sanoi:
Ei sitä tehdä sen takia vatsoihin keskittyen ettei se menisi lonkan koukistajille, vaan siksi, että se menisi paremmin vatsoille. Ei niitä lonkan koukistajia tarvitse erikseen treenata. Rasitus siis siirtyy vatsoilta lonkan koukistajille, jolloin vatsojen tekemä työ vähenee ja joudutaan tekemään enmmän toistoja. Sama juttu, kun jos vähennät hauiskäännöstä painoja alle puoleen, ja teet 100 toiston sarjan. Luuletko kehittyväsi paremmin 100 toiston sarjoilla, vai sillä kun laitat enemmän painoa ja vähennät toistoja?

Edit: Lisätään vielä, että se on ihan sama miten paljon lonkan koukistajat rasittuvat, kunhan vaan saat vatsat rasittumaan maksimaalisesti joka toistolla. Se taas onnistuu parhaiten eliminoimalla lonkan koukistajat ja keskittymällä niihin vatsoihin.
Lähinnä hain tässä sitä, että jos saan vatsoihin tuntumaa hakien ja koukistajat eliminoiden tehtyä vaikka koneessa 50:llä kympin ja ronskimmalla tyylillä, jolla sekä vatsat että koukistajat tekee työtä kympin 80:llä, niin eikö yleisliikeperiaatteiden mukaan tämä ronskimpi tyyli olisi parempi vatsojenkin kehityksen kannalta?

erkjetter sanoi:
tuon perusteella ei voi tuomita vielä ketään, pitää olla jotakin konkreettista näyttöä joka sitoo henkilö B:n tapahtumaan, eikä mikään ihan minimaalinen näyttö yleensä riitä. muutenhan kaikki lavastaisivat toisiaan.

No kyllä käytännössä huumausainerikoksissa annetaan monasti tuomioita pelkkien puheiden perusteella. ei tietenkään ketään pystymetsästä repäistyä tuomita, mutta hyvin hatarilla näytöillä kuitenkin.

Pompula sanoi:
Miksi ihminen painaa aamulla parikin kiloa vähemmän kuin illalla?

Yöllä et todennäköisesti syö mitään, mutta kuitenkin kulutat koko ajan ja myös hikoilet. Monesti yöllä tulee käytyä kerran vessassakin. Eli yksinkertaisesti tästä johtuu tuo painoero ja tämän takia pitäisi oma paino punnita aina aamulla veskissäkäynnin jälkeen ennen ensimmäistäkään syömistä tai juomista.

Timba79 sanoi:
Monesti yöllä tulee käytyä kerran vessassakin.

Tekeekö ihmiset tätä oikeasti usein? Herääkö joku keskellä yötä siihen että on hirveä kusihätä tms? Mä oon kuvitellu et kaikki muutkin nukkuu yönsä putkeen heräilemättä.

Halo sanoi:
Tekeekö ihmiset tätä oikeasti usein? Herääkö joku keskellä yötä siihen että on hirveä kusihätä tms? Mä oon kuvitellu et kaikki muutkin nukkuu yönsä putkeen heräilemättä.

Taitaa porukka jakaantua tässäkin. Jos on treenipäivä niin takuulla käyn kusella kerran tai kaksi yöllä. Lepopäivänä menee joskus koko yö ilman veskiä, mutta aika harvoin kuitenkin.

Halo sanoi:

Kylläpä melkein joka yö tulee vessassa käytyä....

Timba79 sanoi:
Taitaa porukka jakaantua tässäkin. Jos on treenipäivä niin takuulla käyn kusella kerran tai kaksi yöllä. Lepopäivänä menee joskus koko yö ilman veskiä, mutta aika harvoin kuitenkin.
Mä taas en käy ikinä. On yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat. Yksi tuttu piti kyllä vessassakäyntiä epänormaalina, kun tuli se puheeksi. Sanoi, että kannattais mennä lääkäriin jos joutuu yöllä nousemaan vessaan. No, vähän yksinkertainen se muutenkin on, että noille jutuille kannattaa vaan nauraa.

Tuli vaan mieleen täs, että kun kynttilää polttaa ja tali höyrystyy niin mihin se vaikka sisätiloissa päätyy ja mitä ne lopputuotteet siinä palamisessa on? Muodostuuko talista jotain rasvaa joka tiivistyy sitten huonekalujan pinnoille?

Back
Ylös Bottom