Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

SniffDaddy sanoi:
Agorafobinen nenäverenvuoto. Kyllähän tossa on selvästi järkeä. :)
Niin no, onhan se ihan järkevä joo. Nenäverenvuoto joka ei uskalla tulla ulos nenästä. :D Kyllä jollain on leikannu.

Powerhousu sanoi:
Niin no, onhan se ihan järkevä joo. Nenäverenvuoto joka ei uskalla tulla ulos nenästä. :D Kyllä jollain on leikannu.

Vaan kyllähän tuon voi ymmärtää niinkin, että nenäverenvuoto johtuu agorafobiasta. Eli kun ihmistä kovasti jänskättää ja verenpaine nousee ja sydän lyö ja hiki virtaa ja pelottaa, niin nenän verisuonet puhkeavat kukkaan ja alkavat syöstä tuota punaista, lämmintä energiajuomaa.

Opossumi sanoi:
Vaan kyllähän tuon voi ymmärtää niinkin, että nenäverenvuoto johtuu agorafobiasta. Eli kun ihmistä kovasti jänskättää ja verenpaine nousee ja sydän lyö ja hiki virtaa ja pelottaa, niin nenän verisuonet puhkeavat kukkaan ja alkavat syöstä tuota punaista, lämmintä energiajuomaa.
Kävi toikin mielessä, mutta se ei ole tarpeeksi päätön bändin nimeksi.

Voi sen ymmärtää myös niin että pelkää sitä, että nenä rupeaa spontaanisti ruiskimaan verta julkisilla paikoilla ja kaikki tuijottaa ja osoittelee sormilla.

SniffDaddy sanoi:
Agorafobinen nenäverenvuoto. Kyllähän tossa on selvästi järkeä. :)

Ja Rectum tarkoittaa peräsuolta, mutta bändin nimenä siinä ei ole mitään järkeä.

tpt sanoi:
Ja Rectum tarkoittaa peräsuolta, mutta bändin nimenä siinä ei ole mitään järkeä.

Miksi ei ole? Jos se bändi suoltaa samanlaista paskaa kuin rectum, niin sehän olisi varsin osuva nimi.

Olen tässä jo useampia päiviä miettinyt, että mihin linnut katoaa kuollessaan? Kuitenkin ainakin kesäisin lintuja näkee varmaan sadoittain pihalla joka päivä, mutta olen ehkä 5 kuollutta lintua nähnyt koko elämäni aikana. Minne ne linnut kuolee vai onko ne kuolemattomia? :O Meneekö ne jonnekin metsään kuolemaan? :david: x 100

Habankorppu sanoi:
Olen tässä jo useampia päiviä miettinyt, että mihin linnut katoaa kuollessaan? Kuitenkin ainakin kesäisin lintuja näkee varmaan sadoittain pihalla joka päivä, mutta olen ehkä 5 kuollutta lintua nähnyt koko elämäni aikana. Minne ne linnut kuolee vai onko ne kuolemattomia? :O Meneekö ne jonnekin metsään kuolemaan? :david: x 100

Muut eläimet syö ne

Pitääkö paikkansa että kissa voi periaatteessa selvitä hengissä vaikka sen pudottaisi lentokoneesta? Joku väitti että kissa saavuttaa maksimikiihtyvyyden noin 30 metrin matkalla ja on useita todistettuja tapauksia joissa talon 10:stä kerroksesta (yli30m) pudonnut kissa on selvinnyt hengissä. Eli se tyhmä kysymys tiivistettynä kuuluu: missä ajassa ja matkassa keskikokoinen kissa saavuttaa maksimi putoamisnopeutensa??? Olen pahoillani jos tätä on kysytty aiemmin, en jaksanut kahlata koko threadia läpi.

Simba sanoi:
Pitääkö paikkansa että kissa voi periaatteessa selvitä hengissä vaikka sen pudottaisi lentokoneesta? Joku väitti että kissa saavuttaa maksimikiihtyvyyden noin 30 metrin matkalla ja on useita todistettuja tapauksia joissa talon 10:stä kerroksesta (yli30m) pudonnut kissa on selvinnyt hengissä. Eli se tyhmä kysymys tiivistettynä kuuluu: missä ajassa ja matkassa keskikokoinen kissa saavuttaa maksimi putoamisnopeutensa??? Olen pahoillani jos tätä on kysytty aiemmin, en jaksanut kahlata koko threadia läpi.

Nyt menee mutuiluks, mutta menköön...

Eli kissat ja varsinkin muurahaiset on pinta-alaltaan aikasta isoja painoonsa nähden. Eli minusta voi olla hyvinkin mahdollista, että kissa ei välttämättä kuole korkeaan pudotukseen, tiedä sitten tuosta lentokoneesta, mutta noita kerrostalo pudotuksia on moni kissa selvinnyt. Muurahaisen kanssa voipi olla sellanen juttu, että pudottamalla ei sitä kuoliaaks asti saa... on kaverit rakennettukki sen verran npakasti.

ehkä... :D

Simba sanoi:
Pitääkö paikkansa että kissa voi periaatteessa selvitä hengissä vaikka sen pudottaisi lentokoneesta? Joku väitti että kissa saavuttaa maksimikiihtyvyyden noin 30 metrin matkalla ja on useita todistettuja tapauksia joissa talon 10:stä kerroksesta (yli30m) pudonnut kissa on selvinnyt hengissä.

Ei ole varsinainen vastaus kysymykseen, mutta itse olen nähnyt, kun naapuritalon 7. kerroksen ikkunalaudalla pelleilevä kissa tipahti kerrostalon pihan tasalla lähes vaakatasossa olevaan teräksiseen kellarin luukkuun (ehti kääntyä ilmassa oikeinpäin). Hyvän alastulon jälkeen kissa keräili vähän itseään paikallaan seisten ja käveli hetken kuluttua pois, eikä kävelytyylistä ainakaan huomannut, että mitään kummempaa olisi sattunut.

Kissoilla on niin joustava ja 'iskuja vaimentava' rakenne, että noi kerrostalopudotukset ei välttämättä tunnu paljoa missään, mutta lentokonedropista en usko että hengissä selviää. Yleisin vaurio mitä noissa kerrostalopudotuksissa kissoille käy, on se että kohtalaisen heikkojen niskalihaksien takia kissa lyö leukansa maahan ja murtaa sen.

Semmoista mietin, että mistä pääsee helposti tarkastelemaan materiaalien markkinahintoja. Kiinnostaisi katsoa jotain lentopetroli hintoja ja hinnanmuutoskäyriä tältä syksyltä, kun lokakuussa hintojen noustessa Finnair lisäsi lentojensa hintoja, koska petrolin hinnat olivat nousseet.
Nyt on ainakin bensan hinta tullut takaisin alas ja luulen, että myös petroli on tehnyt samoin. Kuuluuko Finnairin laskea lentojen hinnat takaisin samoille hinnoille, joilla se matkat möi ennen polttoaineiden hinnannousua? Nyt tuntuu, että se vain veti ylimääräiset 100 euroa itselleen kuukauden kestäneen hinnan pompauksen takia. :jahas:

Halo sanoi:
Kissoilla on niin joustava ja 'iskuja vaimentava' rakenne, että noi kerrostalopudotukset ei välttämättä tunnu paljoa missään, mutta lentokonedropista en usko että hengissä selviää. Yleisin vaurio mitä noissa kerrostalopudotuksissa kissoille käy, on se että kohtalaisen heikkojen niskalihaksien takia kissa lyö leukansa maahan ja murtaa sen.

"Eturaajat voivat mennä poikki useasta kohdasta kissan iskeytyessä maahan, mutta luunmurtumiakin vakavampia ovat sisäiset vammat. Usein kissalta halkeaa kitalaki tai repeää virtsarakko tai keuhkot. Vammat invalidisoivat kissan jopa kuukausiksi tai voivat olla kuolemaan johtavia." -Pirkanmaan eläinsuojeluyhdistys ry.

Tässä siis kyse ihan normaaleista kerrostaloputoamisista.

Back
Ylös Bottom