Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

mxm sanoi:
Mulla on jääkaapissa ollut jo viikon verran possun filettä pakkauksessa, enkä oo sitä ehtinyt laittamaan, tänään on sitten viimeinen käyttöpäivä pakkauksen mukaan. Voiko lihaa syödä vielä huomenna jos mä tänään paistan sitä?
Oon aina aika neuroottinen noiden päiväysten kanssa, enkä koske ruokaan, mikä on "vanhentunutta".

Jos kylmäketju ei ole missään vaiheessa katkennut, niin kyllä sen lihan pitäisi olla kunnossa. Useimmiten tuotteet säilyy vielä muutaman päivän viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Jos se possun file ei haise oudolle ja värikin on normaali, niin kyllä mä ainakin sen söisin!

lej sanoi:
Ja korvien kautta myös. Tämä tuli taas hyvin selville, kun sain jotain rasvaa korvissa olevan ihottuman vuoksi ja suihkussa se liukeni ja valui suuhun korvien kautta. Hyi helvetti, kun maistui pahalta.:urjo:

Terveestä korvasta ei ole täysin auki olevaa yhteyttä korvakäytävä -> nenä välillä, välissä pitäisi olla tärykalvo. Tietenkin tärykalvossa on joskus reikiä (isoja tai pieniä) jonka läpi se möhnä voi päästä nenänieluun.

Inska sanoi:
Ien tulehdus esim.
Joo, tai jos ei ole syönyt mitään. Itsessäni olen huomannut sen, että jos ei oo pitkään aikaan syönyt mitään (moneen moneen tuntiin), niin hengitys haisee. Hampaiden pesu ei auta kuin hetkeksi. Liittysköhän tääkin jollain tavalla siihen, kun ketodieetillä kuulemma alkaa henki haista.

Eleonoora sanoi:
Jos kylmäketju ei ole missään vaiheessa katkennut, niin kyllä sen lihan pitäisi olla kunnossa. Useimmiten tuotteet säilyy vielä muutaman päivän viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Jos se possun file ei haise oudolle ja värikin on normaali, niin kyllä mä ainakin sen söisin!
Ja jos sen lihan vieläpä paistaa, niin se tappaa siitä ainakin suurimman osan bakteereista. Että kyllä ainakin huomiseen säilyy.

Integrandi sanoi:
Vai saako itselleen edes määrätä? Millaisia rajoituksia lääkärillä ylipäätään mahtaa olla kun itselleen lääkkeitä määrää?

Vähintääkin epäeettiistä määrätä itselleen pirtua viinahampaan kolotukseen...
Mutta ketäpä se haittaa.

Integrandi sanoi:
Vai saako itselleen edes määrätä? Millaisia rajoituksia lääkärillä ylipäätään mahtaa olla kun itselleen lääkkeitä määrää?

Pirtua ei voi kirjoittaa kuin ns. Pro auctore, eli ammatinharjoittamista varten.. Muistaakseni 4l vuodessa ja niistä pitää pitää kirjaa. Lisäys: Ja pirtua saa määrätä vasta kun on saanut oikein ns. itsenäiseen ammatin harjoittamiseen, käytännössä 2 vuoden työnkokemuksen jälkeen.

Itselleen saa kirjoittaa siten kuin tarvii. Mutta niitäkin seurataan ja tarvittaessa lääkkeenmääräysoikeutta rajoitetaan, jos vaikka sattuu hankkiutumaan lääkekoukkuun ja määrää itselleen paljon psyykelääkkeitä.

TJJ sanoi:
Pirtua ei voi kirjoittaa kuin ns. Pro auctore, eli ammatinharjoittamista varten.. Muistaakseni 4l vuodessa ja niistä pitää pitää kirjaa.

Itselleen saa kirjoittaa siten kuin tarvii. Mutta niitäkin seurataan ja tarvittaessa lääkkeenmääräysoikeutta rajoitetaan, jos vaikka sattuu hankkiutumaan lääkekoukkuun ja määrää itselleen paljon psyykelääkkeitä.

Joo, jotain tollasta mä hahmottelinkin, oma mutu-tuntuma oli viisi litraa. Kyllähän toi neljä litraakin vähäksi aikaa riittää. :D

TJJ sanoi:
Pirtua ei voi kirjoittaa kuin ns. Pro auctore, eli ammatinharjoittamista varten.. Muistaakseni 4l vuodessa ja niistä pitää pitää kirjaa. Lisäys: Ja pirtua saa määrätä vasta kun on saanut oikein ns. itsenäiseen ammatin harjoittamiseen, käytännössä 2 vuoden työnkokemuksen jälkeen.

Kaveri opiskelee lääkiksessä. Kertoi, että saavat bileisiinsä pirtureseptejä proffiltaan kun kauniisti pyytävät...eivät taida proffat pahemmin jännittää..

Integrandi sanoi:
Kaveri opiskelee lääkiksessä. Kertoi, että saavat bileisiinsä pirtureseptejä proffiltaan kun kauniisti pyytävät...eivät taida proffat pahemmin jännittää..

Niin, siis nuo on ne viralliset säännöt..todellisuus...noh..niin.. :D

nimim. pirtulaatikoita bileissä potkiskellut..

Maavaran on muutosten jälkeen oltava - - vähintään 80mm (kaikista alustan osista, myös pakoputkesta).
hauskana pointtina, joskus vanteiden vaihtaminen lasketaan alustan osiksi (muutosprosenteissa). matalaprofiilirenkaat ovat siis tuon mukaan laittomat, sillä vanne on alustan osa ja pilkkua nussutellessa menee liian lähelle maata ;)

Kuparikatto sanoi:
Ja varsinkin kuulemma hampaan puolella... :eek:

Niistä en tiedä.. Kemisteilläkin kuulema on mahdollisuus päästä käsiksi kohtuu väkeviin aineisiin... Kuka kemisti tunnustaa?

nevahood sanoi:
hauskana pointtina, joskus vanteiden vaihtaminen lasketaan alustan osiksi (muutosprosenteissa). matalaprofiilirenkaat ovat siis tuon mukaan laittomat, sillä vanne on alustan osa ja pilkkua nussutellessa menee liian lähelle maata ;)

nusnus:D

Miksi kaupassa kananmunia säilytetään normihyllyssä (lämpimässä) mutta kotona sitten jääkaapissa (kylmässä)?

Back
Ylös Bottom