Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

rusakko-600 sanoi:
Mulle on pienestä asti mummut ja mammat toitottanut, että pesukoneen päällä ollessa suihkussa ei saa käydä. Kuulemma sähköiskun saa helposti. Pitääkös tämä paikkaansa? Sähkö kulkisi vesijohtoja pitkin vai häh? Muutaman kerran olen joskus kyllä ollut huomaamatta suihkussa pesukoneen ollessa päällä. Olen hengissä, eli sähkäreitä ei tullut.

Kyllä siitä useimmiten hengissä selviää. Tilanteeseen liittyy kuitenkin aina riski ja sen takia suihkua suositellaan ottamaan ilman toiminnassa olevaa sähkölaitetta. Itse asiassa pesukoneen pistoke pitäisi ottaa suihkun ajaksi aina pois. Ei riitä, että kone on vain sammutettu sillä pistokkeessa oleva laite on aina jännitteinen, riippumatta onko se päällä vai ei. Pesukonetta voidaan verrata esim hiustenkuivaajaan. Mitä tapahtuu jos se joutuu päällä ollessaan veden kanssa kosketuksiin (esim putoaa ammeeseen)? Aivan, ja koska suihkutila on yleensä kostea vesihöyrystä niin sama riski on olemassa pesukoneella (ei nyt ihan verrattavissa mutta kuitenkin). Toinen ja suurempi riski on sitten se, että kone menee paskaksi.

Integrandi sanoi:
Kyllä siitä useimmiten hengissä selviää. Tilanteeseen liittyy kuitenkin aina riski ja sen takia suihkua suositellaan ottamaan ilman toiminnassa olevaa sähkölaitetta.
Juu, todistettavasti useimmiten selviää. Mä oon suihkutellu pesukoneen kera varmaan yli 100 kertaa, eikä vielä oo napsahtanu. Eilen viimeksi lauloin 'Helga neitiä kylvyssä' koneen lingotessa taustabiittiä.

Ehkä tota pitäis välttää tulevaisuudessa. Useamman vuoden oon sähkötekniikkaa opiskellukin, joten vituttaishan se jos mummot pääsis viisastelemaan kun kärvähtäis kesken aarian.

Tossa pesukonejutussa on sellanen homma, että suihkuttelu ei ole turvallista jos pesukone on samassa tilassa kuin suihku. Ihan sama siis käytkö suihkussa samalla kun pesukone on päällä, jos pesukone on ihan eri huoneessa. Mutta jos siis pesukone on ihan vieressä, niin en suosittele. Pesukoneessa ei ole pohjaa ollenkaan, ja sinne pääsee vesi aika helposti. Ei hyvä.

Integrandi sanoi:
Kun olet liittänyt kuvan niin klikkaa sitä. Avautuu uusi ikkuna, jossa se kuva näkyy ja "yläpalkilla" on sen kuvan osoite. Maalaa se osoite ja kopioi. Sitten painat tässä normaali viestitilassa olevaa "insert image" painiketta. Avautuu pieni ikkuna, joka pyytää antamaan sen kuvan osoitetta, liität sen kopioidun rivin tähän. Nyt se kuva näkyy sekä liitteenä että suoraan viestissä.

Tattis neuvosta! Tajusin äsken tuon img-tagin käytön, ei siinä mennytkään ku parisen vuotta.

eno sanoi:
Juu, todistettavasti useimmiten selviää. Mä oon suihkutellu pesukoneen kera varmaan yli 100 kertaa, eikä vielä oo napsahtanu. Eilen viimeksi lauloin 'Helga neitiä kylvyssä' koneen lingotessa taustabiittiä.

Ehkä tota pitäis välttää tulevaisuudessa. Useamman vuoden oon sähkötekniikkaa opiskellukin, joten vituttaishan se jos mummot pääsis viisastelemaan kun kärvähtäis kesken aarian.

Onko kukaan enää nykyaikana saanut sähköiskua suihkutellessaan kone päällä? Harvemmin se kone on poissa päältä kun suihkussa käyn. Tosin nyt se ei ole edes samassa huoneessa.
Jossain muussa maassa ymmärtäisin ollakin varovainen, mutta 22 vuoden kokemuksella pidän Suomessa suihkuttelua koneet hyrräämässä täysin turvallisena. ot, esim Briteissä ei tosin näytä olevan sähkötöpseleitä kylppäreissä lainkaan useimmiten. Matkamiehet purnaa ettei pääse sheivailemaan millälie laitteella, itse halusin imuroida kylppärin ja huutelin kämppiksille missä vidussa täällä on pistoke. Ne vaan nauroi että oletko nainen nyt ihan vinksahtanut, olet kylppärissä.
Mutta kyllä se pesukone vaan on esteettisempi kylppärissä kun keittiössä.

tällainen kysymys, mistä voi tehdä thredejä, ja mistä ne suljetaan...? Mun jokainen thredi on suljettu ennen ku se edes alkoi, (okei rasistiset jutut tajusin) mutta toi toinen... Mike voisi selittää :) se ainakin osaa...

Pulunkuristaja sanoi:
tällainen kysymys, mistä voi tehdä thredejä, ja mistä ne suljetaan...? Mun jokainen thredi on suljettu ennen ku se edes alkoi, (okei rasistiset jutut tajusin) mutta toi toinen... Mike voisi selittää :) se ainakin osaa...

Haluatko sulkea ne itse? Eikö olis helpompaa olla aloittamatta... :lol2:

Ylläpito ja moderaattorit voivat sulkea thredejä. Ihan hyvä ettei kaikkea päästetä läpi. Siis pikkuisen harkintaa mukaan kun aloitat uusia viestiketjuja.

:Peace:

Pulunkuristaja sanoi:

Lueppas läpi kertaaleen noi sun alotus postaukset ja jos et vielä siinäkään vaiheessa tajua miks ne meni tiks-lukkoon niin suosittelisin, että et aloittaisi enää uusia.

Völillä kattokaas (mulle) tulee mahdoton tarve sanoa jotain, välillä (usein) se on jotain ei niin kovin järkevää (tyhmää)... :D Kyllähän mä tavallaan sen ymmärränkin... :rolleyes: Mut nyt on asiat mukavasti... kohta :kippis1: , ja siihen liittyykin mun uusi kymysys: Kuinka paljon pitää mun kokoisen kaverin (87kg) juoda kaljaa tai viinaa että tulen noin 3-4 promillen humalaan? :D

Pulunkuristaja sanoi:
Völillä kattokaas (mulle) tulee mahdoton tarve sanoa jotain, välillä (usein) se on jotain ei niin kovin järkevää (tyhmää)... :D Kyllähän mä tavallaan sen ymmärränkin... :rolleyes: Mut nyt on asiat mukavasti... kohta :kippis1: , ja siihen liittyykin mun uusi kymysys: Kuinka paljon pitää mun kokoisen kaverin (87kg) juoda kaljaa tai viinaa että tulen noin 3-4 promillen humalaan? :D

Laske tolla http://www.lintukoto.net/testit/alkoholilaskuri/

EDIT: Juo korillinen tai litra kirkasta kuudessa tunnissa :thumbs:

Ei saatana. Mä pistin siihen kuuden tunnin jaksolle 12 kaljaa ja 4 lasia 12%:n viiniä. Ei mikään mahdoton suoritus. Mun paino on nyt 73kg. Se väittää mun tulevan siitä parhaimmillaan 2,68 promillen pörneeseen.

IMHO mä olen aika valmis jo siinä 1,5 promillen tienoilla, kun ei ole tuota treeniä niin paljon tällä saralla. Ja oireina todellakin paljon enemmän kuin tunteellisuutta.

Eräs tuttu tämän testasikin joskus ollessaan hoitoalalla. Tämä veti kunnon nahat, minkä jälkeen tämän kaveri ajoi hänet päivystykseen puhallukselle. Heppu sai juuri ja juuri 1,5 promillea rikki.

Pulunkuristaja sanoi:
Kuinka paljon pitää mun kokoisen kaverin (87kg) juoda kaljaa tai viinaa että tulen noin 3-4 promillen humalaan? :D

Miks pitää olla noin kovassa humalassa (ja sammua/joutua vatsahuuhteluun)? Eikö olis kivempaa olla pienessä sievässä/sopivassa seurusteluhumalassa? Seuraavan päivän krapulakin on aika paljon lievempi ja helpompi sietää.

Juha77 sanoi:
...Eräs tuttu tämän testasikin joskus ollessaan hoitoalalla. Tämä veti kunnon nahat, minkä jälkeen tämän kaveri ajoi hänet päivystykseen puhallukselle. Heppu sai juuri ja juuri 1,5 promillea rikki.

No joo... veteleppäs kaks kolme päivää kunnolla keittoa ja puhalla sitten uudestaan. Mä olen puhaltanu joskus aamulla "selvinpäin" reilusti yli 2 kun takana oli monen päivän keitto.

ironchef sanoi:
No joo... veteleppäs kaks kolme päivää kunnolla keittoa ja puhalla sitten uudestaan. Mä olen puhaltanu joskus aamulla "selvinpäin" reilusti yli 2 kun takana oli monen päivän keitto.
Joo, ammattilaiset erikseen.

kaverini (lähes alkoholisti, joka päivä se sikspäk, viikonloppuna sitten juodaan kunnolla) puhalti ihan seisaaltaan horjumatta poliisin alkometriin lukemat neljän pintaan. (ei toki auton ratista)

En viitti laittaa uutta trediä pystyyn kun tässäkin saapi kaikkee kysellä.
Eli tarvitsen esseeseen tiedot paperimiesten palkasta ennen lakkoa ja lakon jälkeen.
Sekä jos joku muistaa niin vuoden 2001 lääkärilakkoa edeltänyt lekureiden keskipalkka ja palkka lakon jälkeen. Löysin googlella ainoastaan lakkojen kestot ja juttua muutenkin näistä lakoista, joten jos joku sattuu muistamaan nuo palkkatiedot, niin oisin kovin kiitollinen.

mxm sanoi:
En viitti laittaa uutta trediä pystyyn kun tässäkin saapi kaikkee kysellä.
Eli tarvitsen esseeseen tiedot paperimiesten palkasta ennen lakkoa ja lakon jälkeen.
Sekä jos joku muistaa niin vuoden 2001 lääkärilakkoa edeltänyt lekureiden keskipalkka ja palkka lakon jälkeen. Löysin googlella ainoastaan lakkojen kestot ja juttua muutenkin näistä lakoista, joten jos joku sattuu muistamaan nuo palkkatiedot, niin oisin kovin kiitollinen.

Olinkin turhan hätäinen, hieman tarkemmalla googletuksella löysin noi tiedot, joten eipä enää mitään:)

Tähtityttö sanoi:
Miksi juuri silloin sataa, kun ei pitäs, ja sitten kun sitä sadetta toivoo, niin arska möllöttää?!?

Pidäppä vaikka vuodenajan kirjaa asiasta. Sitten huomaat, että ei se asia ihan noin menekkään. Ihminen vain tahtoo muistaa nämä asiat silloin kun ne menee pieleen. Eli olet vaikka suunnitellut juhannuksena mökille kunnon ulkoilmabileitä ja sataakin vettä koko juhannuksen, se jää mieleen varmasti. Mutta jos keli on hyvä, niin eipä tätä samalla tavalla enää muistelekkaan. Luulisin että tästä johtuu vain.

Miksi jatkoroikat, johdot, kaapelit jne. on aina solmuja täynnä?

Pesukone hommaan sen verran vielä, että ne kannattaisi aina kytkeä vikavirtasuojan taakse jossa on sopiva laukaisukynnys. Ellei sitten ole nykyään jo pakollistakin kytkeä kaikki kosteantilan pistorasiat vikavirtasuojan taakse.

Back
Ylös Bottom