Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kertokaas viisaat ja ne muutkin yksilöt mistä johtuu, että kun katsoo aurinkoon vähänkään pitempään niin alkaa aivastuttamaan ? Tämä tapahtuu itselle aina. Varsinkin laskettelureissuilla tämä tapahtuu aina kun nousen hissillä rinnettä ylös ja aurinko paistaa kohti. Ei tarvi kuin vähän aikaa tuijottaa aurinkoa niin johan alkaa nenässä kutittamaan ja kohta pärskähtää :)

Edit: Niin ja en ole kuulemma ainoa, jolla tätä tapahtuu :)

Taby sanoi:
Kertokaas viisaat ja ne muutkin yksilöt mistä johtuu, että kun katsoo aurinkoon vähänkään pitempään niin alkaa aivastuttamaan ? Tämä tapahtuu itselle aina. Varsinkin laskettelureissuilla tämä tapahtuu aina kun nousen hissillä rinnettä ylös ja aurinko paistaa kohti. Ei tarvi kuin vähän aikaa tuijottaa aurinkoa niin johan alkaa nenässä kutittamaan ja kohta pärskähtää :)

Heh, toihan on tuttua. :D Mitään selitystä en valitettavasti osaa antaa. :)

Miksi tuntuu siltä että vain toinen sierain on aamulla herätessä tukossa? Minulla tämä on 90% oikeanpuoleinen sierain. :arvi:

koska nukut 90 % oikealla kyljelässi ja lima pakkaanttuu onteloiden oikeaan reunaan, kunnes nouset ylös ja ihQ lima massa tasaantuu koko päähäsi...kuulosti tosi kivalta...

Taby sanoi:

MInun ei tarvitse katsoa edes aurinkoon, riittää että on auringon paisteinen ilma :)
Tuo ilmiö johtuu siitä että tuollainen ylikirkas näkymä heijastuu näkökeskuksen yli ja siellä vieressä on kuulemma nenän tuntokeskus jonne "vuotaa" tuossa tapauksessa näkökeskuksen puolelta "aistimusta" jolloin nenän tuntokeskus kuvittelee sen tulevan nenän ärsytyksestä ja näimpä rupeaa aivastuttamaan.

Paskempi juttu olisi jos näkökeskuksen vierellä olisi vaikkapa persreijän sulkijalihaksen kontrollikeskus :D

protsku sanoi:
Miksi tuntuu siltä että vain toinen sierain on aamulla herätessä tukossa? Minulla tämä on 90% oikeanpuoleinen sierain. :arvi:
Tätähän tapahtuu ihan päivälläkin. Aina vuorotellen toinen sierain on paremmin auki kuin toinen. Toinen puoli "lepää" aina välillä.

jaki_ sanoi:
miten jenkkiasetukset nappaimistostani pois. kun ei aat oot toimi. painelin kai jotain vaaria nappeja

nyt se tuli taas. kertokaa nyt joku.
ei huvita randomilla painella kaikki nappainyhdistelmia lapi.

Taby sanoi:
Kertokaas viisaat ja ne muutkin yksilöt mistä johtuu, että kun katsoo aurinkoon vähänkään pitempään niin alkaa aivastuttamaan ?
Minulle äiti kertoi joskus kauan sitten, että sitä aurinkoa ei saisi tuijottaa ollenkaan. :D

kivahtaminen

Miksi kiukkuinen ärähdys (yleensä miehen suusta naiselle) tunnetaan sanalla kivahtaminen (-miks sä kivahdit mulle onks hermot vähän kireellä mä en oo tehny mitään). Luulisi että kivahtaminen olisi semmoinen mukava juttu esim. joku tyyppi
olisi yleensä täysi mulkku mutta saisi kuitenkin toisinaan "mukavuuskohtauksia" eli kivahtaisi. Eli mistä tällainen termi on kieleemme saapunut?

Mihin toi quick reply -toiminto on menny? Käytin aina sitä:(

Mistä veden pintajännite johtuu? Tai yleensäkin kaikkien nesteiden.

Sukulaku sanoi:
Mihin toi quick reply -toiminto on menny? Käytin aina sitä:(
Onhan se tossa alhaalla :)

Sukulaku sanoi:
Mistä veden pintajännite johtuu? Tai yleensäkin kaikkien nesteiden.
Molekyylien välisistä vuorovaikutuksista:
- vedellä vetysidoksista.
- öljyissä van der waalssin vetovoimat
- elohopeasta en tiedä, joku kemiaa tunteva voisi kertoa.

Tässä hauska kuva elohopeasta
merc16b.jpg

Dragon sanoi:
Onhan se tossa alhaalla :)
Ei mulla mitään näy. Mulla näkyy vain se teksti "Quick reply" tossa, muttei sitä kirjotuslaatikkoa. Pitää kattoa asetukset.

Pexi_ sanoi:
Paina siitä punasesta nuolesta siinä quick reply -palkin oikeassa laidassa.
WOU! Kiitokset :worship:
Muistankin painaneeni sitä nuolta tänään, kun mietin mitä siitä tapahtuu enkä huomannutkaan, että se ikkuna katosi:D

Back
Ylös Bottom