Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

abcd sanoi:
Miksi rahkassa on paljon proteiinia? :nolo:
Maitorahkassa on paljon proteiinia, koska se on tehty lehmänmaidosta, joka on vasikoiden ruokaa. Myös vasikat tarvitsevat paljon proteiinia kasvamiseen. Osittain sattumaa on, että samat proteiinit sopivat myös ihmiselle.

abcd sanoi:
Miksi rahkassa on paljon proteiinia? :nolo:

Paremmin tietävät voivat varmasti korjata, mutta rahka valmistetaan maidosta ja maito sisältää maitoproteiineja kaseiinia ja heraproteiinia, joista jälkimmäisestä valmistetaan myös käsittelemällä lisäravinneproteiinia. Sama juttu raejuuston kanssa.

Voiko lenkkarit heittää huoletta pesukoneeseen vai räjähtääkö pesukone/lenkkarit prosesissa? :D

Tuolla ois nimittäin yhdet suhteellisen paskaset, mutta hyvät lenkkarit pihalla... (Ei muuten kannata jättää talveksi pihalle.)

golgamech sanoi:
Voiko lenkkarit heittää huoletta pesukoneeseen vai räjähtääkö pesukone/lenkkarit prosesissa? :D

Tuolla ois nimittäin yhdet suhteellisen paskaset, mutta hyvät lenkkarit pihalla... (Ei muuten kannata jättää talveksi pihalle.)

Kyl mä ainakin oon heittänyt pesukoneeseen ja ei ole ainakaan vielä räjähtänyt :hyper:

joo koneeseen vaan. mä laitoin jopa hetkeks kuivausrumpuun eikä mitään kummempaa käynyt :D

Integrandi sanoi:
Marginaalisen vähän. Testaa joskus kaatamalla pullosta nopeasti tuoppiin ja kerää syntyvä vaahto tyhjään astiaan.

Täällä Englannissa baarimikot kaatavat olutta niin kauan kunnes vaahdot ovat kokonaan valuneet tuopista viemäriin. Siinä samassa valuu tietysti olutta solkenaan "hukkaan". En tosin tiedä mihin valuneet oluet lopulta kulkeutuvat. Voisikohan olla että hanan alla olevan ritilän kautta takaisin kiertoon (?)

Yleensä ainakin kaikissa baareissa jotka ovat työpaikkojeni yhteydessä olleet, ritilän alla on sellanen kulho-tyypinen ratkaisu joka tyhjennetään viemäriin aina silloin, kun se täyttyy.

Nicky sanoi:
Kyl mä ainakin oon heittänyt pesukoneeseen ja ei ole ainakaan vielä räjähtänyt :hyper:

Naene sanoi:
joo koneeseen vaan. mä laitoin jopa hetkeks kuivausrumpuun eikä mitään kummempaa käynyt :D

Kiitoksia vastauksista, pistänkin lenkkarit pikimiten pyörimään.

PS. Jos pesukone räjähtää, te kaksi olette vastuussa. :hyper:

"Leijonaa mä metsästän" -lorusta kuulee kahta versiota. Toinen kuuluu "leijonaa mä metsästän, tahdon saada suuren, enkä pelkää ollenkaan", toinen "leijonaa..., enkä pelkää yhtään". Niillä on selvä rytminen ero.

Ensin mainitussa versiossa viimeisessä sanassa on kolme tavua, jälkimmäisessä kaksi. Tällöin versiossa yksi mitta menee vuorotellen "tii-ri tii-ri ti-ti taa" (tii-ri tii-ri ti-ti taa) ja "tii-ri tii-ri taa taa" (tii-ri tii-ri taa taa), kun versiossa kaksi "ti-ti taa" -loppuinen tulee vain ensimmäisessä esilaulaja-kuoro -osiossa. Tämän jalkeen kuoro-osuus mukaanlukien "taa taa" -loppu toistuu varsin monotonisesti neljä kertaa peräkkäin.

Eli kumpi on alkuperäisempi ja/tai runomitallisesti parempi muoto?

ps. Olen tietoinen siitä, että nuo tititykset näyttävät varsin hassuilta tai jopa sekavilta. Taitavat kuitenkin olla selkein tapa välittää rytmi ilman nuottimerkkien käyttöä.

Kuka keksi goatsen?
Ja enemmän mietittänyt, miksi(ei voi ymmärtää)?

JSL_84 sanoi:
Kuka keksi goatsen?
Ja enemmän mietittänyt, miksi(ei voi ymmärtää)?

Rinkku lääkärissä, kun porkkana oli livahtanut liian syvälle. :nolo:

Miksi digiboxeja on erikseen anteenni- ja kaapeliverkoille mutta digi-tv:t on universaaleja?
Mikä ihmeen logiikka tässä on???

jubar sanoi:
..-ri tii-ri taa taa...

"ollenkaan"-versio on huomattavasti mukavampi laulettava. :D

Mistä räkää tulee, ja miksi sitä tulee niiin paljon?

BadHair sanoi:
"ollenkaan"-versio on huomattavasti mukavampi laulettava. :D

Ehdottomasti. Senpä takia jäinkin miettimään, että minkä takia ainakin ala-asteen musiikinopettajani laulatti aina ihan väärin, hitto soikoon. Muistan, että tuo otti kupoliin jo silloin, eikä pannutus ole vieläkään helpottanut. :jahas:

Turisas sanoi:
Ja rahkan kiinteämmästä rakenteestako johtuu proteiinin suurempi määrä maitoon verrattuna?

Varmaankin. Nesteen määrä on pienempi, joten samaan grammamäärään mahtuu paljon enemmän proteiinia.

Back
Ylös Bottom