Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

-Insert Name- sanoi:
Mistä se ääni tulee sormia naksautellessa?

Sormia jännitettäessä peukun ja keskisormen väliin varastoituu energiaa. Kun keskisormi sitten vapautuu, niin sen nopeus kiihtyy suunnattomasti ja lopulta murtaa äänivallin. Siitä napsahdus.

Edit: Äh!!! Naksautellessa eikä napsautellessa. No kai tuo äänivalliteoria pätee tuohon naksautteluunki...jollain tavalla...kai...

amf sanoi:
Taitaa olla aikamoista pilkun viilaamista, mutta eiköhän samaa tavaraa saa lahden toiselta puolelta aika paljonkin halvemmalla. Toisaalta sillä ei kyl oo mitään tekemistä tän Tax-free jutun kanssa.

Ei ainakaan läntisen lahden.

-Insert Name- sanoi:
Mistä se ääni tulee sormia naksautellessa?

Nivelen yli kulkee lihasten päihin kiinnittyneitä jänteitä. Nivel liikkuu, kun lihas supistuu ja vetää jänteen kireälle. Liukuessaan nivelpintojen ja luunreunojen ylitse jänteet ja jännekalvot voivat luiskahdella kohoumien ja syvennysten välillä ja aiheuttaa naksuvia ääniä. Äänet ovat yleisiä ja vaarattomia eivätkä viittaa mihinkään sairauteen. Naksahtelu ei ole vihje nivelen löysyydestä, vaan myös tiukat ja vahvat nivelet voivat naksahdella.

Turisas sanoi:
Miten todistetaan, että ollaan turisteja?
Turisti tunnistetaan jo kaukaa siitä, että hänellä on aurinkolasit päässä, suoralippainen lippalakki, jeesuksen aikainen reppu, konica kaulassa ja pää pyörii kuin autokoulussa.

Minkä takia vanhat miehet kävelevät kadulla molemmat kädet selän takana, lievässä etukumarassa askeltaen samalla rauhallisesti? Johtuuko se siitä, että näkemäni papat ovat sattumalta vanhoja pikaluistelijoita...? :)

Turisas sanoi:
Miten todistetaan, että ollaan turisteja?

Suomalainen todistaa olevansa turisti pukeutumalla lähes missä tahansa lomakohteessa tuulipukuun tai mahdollisimman tyylittömään ja kirjavaan havaiji-paitaan. Suomessa tuulipukuhemmot hukkuu väkeen, jolloin kukaan suomalainen ei voi todistaa olevansa turisti Suomessa. :)

Mitä tarkoittavat lyhenteet IMO? ja gg joka esiintyy poikkeuksetta nettipeleissä varsinkin ulkomaalaisilla? LOL oli muistaakseni laughing out loud joten tuntuu että tuo gg on joku samantapainen sanonta... menee hermot kun ei tiedä :curs:

Maskotti sanoi:
Suomalainen todistaa olevansa turisti pukeutumalla lähes missä tahansa lomakohteessa tuulipukuun tai mahdollisimman tyylittömään ja kirjavaan havaiji-paitaan. Suomessa tuulipukuhemmot hukkuu väkeen, jolloin kukaan suomalainen ei voi todistaa olevansa turisti Suomessa. :)

Noh noh, kyllä tuo on IMHO muuttunut aika paljon. Suomessa jos näet tuulipukutyypin, niin luultavasti se on maahanmuuttaja. Ainakin meilläpäin etninen vähemmistö tykkää vetää päälle ylisuuret verkkarit ja pistää kultaketjut näkyville. Ja joku lippis kieroon.

Kyllähän turisteilla kuitenkin on omia featureita. Jenkeillä ainakin tuntuu olevan AINA lenkkarit jalassa ja lippis päässä. Niiden välillä voi olla mitä vaan shortseista pukuun. Voiton kyllä vie vuosi sitten Brittish Museumissa näkemäni italialainen äijä: solarium rusketus, rasvalla taakse vedetty pikimusta tukka. Keltainen kauluspaita ja ISO ruutuinen pikkutakki (likaisen keltainen). Vihertävät suorat housut. Puvun kruunasi aivan saatanan kirkkaan keltaiset lenkkarit. Eivät olleet mitään normaalilenkkareita, vaan ihan uuden näköiset pikajuoksijamalliset piikkarit (no, ilman piikkejä toki :)) Niin että osataan sitä muuallakin.

p.s. tuli siellä muitakin italialaisia vastaan. Yhteistä heille on suurissa ryhmissä liikkuminen, aina vastavirtaan ja aivan jumalattoman kova mölinä sama mitä tapahtuu. Eikä esim. vahakabinetissa ollut mitään väliä "koskeminen kielletty" lapuille, siellä sitä roikuttiin ja kiipeiltiin joka paikassa ja kiipeiltiin poseeraamaan elvisten ja dianoiden kanssa.

Aleski sanoi:
Sormia jännitettäessä peukun ja keskisormen väliin varastoituu energiaa. Kun keskisormi sitten vapautuu, niin sen nopeus kiihtyy suunnattomasti ja lopulta murtaa äänivallin. Siitä napsahdus.

Edit: Äh!!! Naksautellessa eikä napsautellessa. No kai tuo äänivalliteoria pätee tuohon naksautteluunki...jollain tavalla...kai...

Sen vaan sanon, ettei kannata puhua tässä yhteydessä äänivallien murtumisesta yhtään mitään...

PS. Kun sormia napsutellaan (siis ei naksautella niveliä) niin peukku jännittää keskisormen, joka vapautuessaan lätsähtää siihen peukun alaosaan. (Näin ainakin itse sen äänen saan aikaan)

All right, eli oon tänää alkan chillaa tääl tosimiesten foorumil ja mun tyhmä kysymys kuuluu, et miten saan kommentoituu toisen tekstii. Eli käytännössä, se asia, jota kommentoin on siin mun tekstin yläpuolel harmaas laatikos... muuten elämä sujuu kivasti...

eläin sanoi:
All right, eli oon tänää alkan chillaa tääl tosimiesten foorumil ja mun tyhmä kysymys kuuluu, et miten saan kommentoituu toisen tekstii. Eli käytännössä, se asia, jota kommentoin on siin mun tekstin yläpuolel harmaas laatikos... muuten elämä sujuu kivasti...

paina tuota reply-nappia kommentti-"ikkunan" oikeesta alareunasta.

eläin sanoi:
Painat sitä reply-nappia sen viestin oikeassa alalaidassa, jota haluat kommentoida.

Aleski sanoi:

Hieno teoria sulla. Taidat lukea fysiikkaa yliopistossa ;)

Saman teorian mukaan kun läiskit kämmeniä yhteen on kuuluva ääni seurausta äänivallin rikkoutumisesta...

Kiitokset amf:lle... Seuraava typerä kysymys onkin tuohon Aleskin hieman huvittavaan vastaukseen pohjautuen: mitä oikeastaan on äänivallin rikkoutuminen?

Fake-edit: Aloitetaanko kaksoispisteen jälkeen lause pienellä vai isolla kirjaimella?

lej sanoi:
Voi olla, että tätä on jo kysytty, mutta miten räkä syntyy ja paljonko sitä oikein mahtuu poskionteloihin?

Olen ollut viikon kipeänä ja tänään alkoi lima irtoamaan ja niistin ja räin 10 minuutin ajan ja saalis oli aika messevä. Poskionteloissa ainakin tunne on 10 kertaa parempi kuin äsken.

Itseasiassa tätä taitaa olla kysytty kahteen kertaan tässä ketjussa, ihan ekoilla sivuilla ja jossain puolivälissä. Ekoilla sivuilla vastauksen antoi muistaakseni se lääkärikaveri joka tänne usein vastailee, sieltä saa huiman tietopläjäyksen rään syntymisestä.

-Insert Name- sanoi:
Fake-edit: Aloitetaanko kaksoispisteen jälkeen lause pienellä vai isolla kirjaimella?

Kaksoispiste ei päätä lausetta, joten vastaus on: pienellä kirjaimella.

Back
Ylös Bottom