Deleted member 126401
Vaikutanko mä joltain pannumestarilta?
Mä olen aina ostanut laadukkaan teflonpannun, sellaisen johon ei tartte liukkaria ettei muna tartu kiinni.
Et vaikuta
en vaivaa enempää!Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikutanko mä joltain pannumestarilta?
Mä olen aina ostanut laadukkaan teflonpannun, sellaisen johon ei tartte liukkaria ettei muna tartu kiinni.
en vaivaa enempää!Eipäs nyt kiukuta, kerroin vain etten ymmärrä noista mitään.Et vaikutaen vaivaa enempää!
Joo reilulla rasvalla saa vedellä hetken aikaa ja paistellen mieluiten sellaisia millä on pienempi todennäköisyys tarttua kiinni. Siinä se pannu vähitellen paranee. Jos jotain sattuu tarttumaan, niin suosittelen suolalla ja öljyllä hankaamista. Ei tarvita vettä eikä välipolttoja. Mulla oli myös alussa tapana säilyttää pannua niin, että tietysti pyyhin sen kauttaaltaan öljyllä ja lisäksi kippasin pohjalle reilun kerroksen öljyä siinä toivossa, että se imeytyy pannuun. Tiedä häntä auttoiko se, mutta hyvä pannu siitä tuli.Se vaatii huomiota. Taisin polttaa omia pannujani alkuun noin 15 kertaa liedellä ennen käyttöä. Sen jälkeen reilulla rasvalla paistoa ja jos tarrasi kiinni, pesu kuumalla vedellä. Jos tarraa pahemmin kiinni, niin pannuun vettä ja liedelle hetkeksi kiehumaan. Jos tämäkään ei auta, niin teräsvillaa perään ja yksi tai kaksi polttoa.
@Vieraissa
Jos jotain sattuu tarttumaan, niin suosittelen suolalla ja öljyllä hankaamista.
Mulla oli myös alussa tapana säilyttää pannua niin, että tietysti pyyhin sen kauttaaltaan öljyllä
Se ei ole yhtä tarttumaton, mutta sitä ei tarvitse myöskään varoa yhtään.
Kyllä sitä vähän tarvitsee siinä mielessä ettei sitä parane liottaa vedessä ja pinta saa olla tosi hyvä, että se kestää kastikkeen teon. Omastani hävisi tarttumattomuus heti kun tein siinä yhden kastikkeen. Siksi en riskeeraa sitä enää vaikka pinta onkin nyt parempi kuin silloin oli. Myöskään kasviksia en viitsi haudutella siinä niiden korkean vesipitoisuuden takia. Voihan se olla, että mä olen vähän turhan varovainen sen kanssa, mutta miksipä en olisi jos mulla on toi vaihtoehto.Olen ollut siinä käsityksessä, ettei hiiliteräspannua tarvitse varoa.
Kyllä sitä vähän tarvitsee siinä mielessä ettei sitä parane liottaa vedessä
ja pinta saa olla tosi hyvä, että se kestää kastikkeen teon. Omastani hävisi tarttumattomuus heti kun tein siinä yhden kastikkeen.
Voihan se olla, että mä olen vähän turhan varovainen sen kanssa, mutta miksipä en olisi jos mulla on toi vaihtoehto.
Molempiin kyllä ja ensimmäiseen myös tuo toinen.Tarkoitit varomisella ruostumista?
Kastikkeen neste "liuottaa" poltettua pintaa?
Minä taas en ole varonut mitään raaka-aineita hiiliteräspannun kanssa. Tosin eipä ole vielä sattunut kohdalle esim tomaattikastikkeen teko, mutta muuten olen kyllä kaikkea sillä valmistanut ja aina annan vesipesunkin.
"Tyhmien pannukysymysten kerho"
Ja oma tyhmä kysymys: pohdin alanvaihtoa ja opiskelemaan hakeutumista. Joku väitti, ettei korkeakouluissa enää saa olla ensimmäistä vuotta poissaolevana ilman pätevää syytä. Kuinka pätevä syyn pitää olla ja riittääkö esimerkiksi työsuhteen päällekkäisyys opintojen kanssa syyksi?
Mikäs pannu tämä?Nyt on pannu!
Ostin rismasta 39e, valmiiksi poltettu öljyt ja ei ainakaan ekalla kerralla jäänyt kanat kiinni mutta kun mausteet lisäsi niin ne meinasi palaa siihen.
Joo on tuo heavy metal pannu.Mikäs pannu tämä?