Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon pannut tässä nyt muutamaan kerran jo merkille, että eräällä tyypillä tässä taloyhtiössä on tapana laittaa valot päälle porraskäytävässä keskellä kirkasta päivää. Voisiko joku ystävällisesti kertoa tyhmälle, että minkä ihmeen takia ne valot on kytkettävä päälle, jos niistä ei ole mitään hyötyä siellä rapussa suunnistamisen kannalta?!?
Esimerkiksi juuri tänään satuin törmäämään kyseiseen tyyppiin. Koko rappukäytävä oli enemmän kuin riittävästi valaistu, koska aurinko, MUTTA siitäkin huolimatta ne valot oli jostakin selittämättömästä syystä laitettava päälle???
MIKSI???????
Osoitteenmuutos, Thaikkujen ladyboy-populaation laajuus, sopparit sähköön, veteen, nettiin ja kaasuun sekä asunto, jollet sitten näitä saa firman kustantamana. Paikalliselle pankkitilillekkin voi olla tarvetta. Hyvä myös katsoa etukäteen reitti (julkisen liikenteen kortit myös, jos on tarvis) kotoa työpaikalle ja tutustua vaikka google mapsissa duunia ja kotia ympäröiviin alueisiin. Varmaan myös hyvä tarkistaa passin voimassaoloEnsi kuussa muutto Thaimaan Bangkokiin töiden perässä. Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon ja laittaa kuntoon, ennenkuin lähden Suomesta? Työviisumihommat on aloitettu, asunnon aion sanoa irti pian.
Ensi kuussa muutto Thaimaan Bangkokiin töiden perässä.
Mietin ihan samaa.Tartuitkos siihen puhelinmyyntihommaan, josta oli keskustelua aiemmin Thaimaa-keskustelun alla...?
Mun mielestä ei ole koskaan huono idea saada uusia kokemuksia.Joo siihempä juuri.Huono idea?
Mun mielestä ei ole koskaan huono idea saada uusia kokemuksia.
Ihan mielenkiinnosta voitko avata hieman palkkausta, ei nyt mitään tarkkoja mutta hieman saisi käsitystä mitä tuosta luvataan.
Ja voihan sieltä löytyä muitakin hommia jos tuo paikka ei pelitä, hitsi kun olisi joskus itse uskaltanut/osannut lähteä kokeilemaan siipiä ulkomailla.Joo ja kun oma muija siellä odottaa, sama jota kävin aiemmin jo tapaamassa, niin pakko oli tuohon tarttua. Tuskin muuten oisin lähtenyt.
Takuupalkka 50 000 bahtia ja siihen provisiot päälle. Eli kyllähän sillä Thaimaassa elää. Asunnotkaan kun ei kalliita ole mitä oon kattonut, valmiiksi kalustettuja, hyvännäköstä kämppää saa alle 8000 bahtin.
Ja voihan sieltä löytyä muitakin hommia jos tuo paikka ei pelitä, hitsi kun olisi joskus itse uskaltanut/osannut lähteä kokeilemaan siipiä ulkomailla.
Oli hyvä tai huono duuni niin se on varmaan ettei kokemuksesta tule ikinä haittaa olemaan, tsemiä sinne!
Miten desimaalit täytyy ottaa huomioon binäärimuunnoksissa? Eli esimerkiksi 174,6 binäärimuodossa?
Molemmat osat lasketaan erikseen eli ennen desimaalipistettä ja sen jälkeen. Jos englanti taipuu, niin etsi hakusanoilla Decimal Fraction to a Binary Fraction
Mutta käydään tuo omasi lukusi läpi lyhyesti (käytän tässä desimaaliluvun kuvaamiseen (10)ä ja binääriluvun kuvaamiseen (2)sta), ettei ne mene sekaisin. Jos olisi alaindeksit käytössä, niin se olisi fiksumpi tapa.
Mutta tuo alkuosa eli 174 jaetaan kahdella
174 / 2 = 87 jää 0 (LSB)
87 / 2 = 43 jää 1
43 / 2 = 21 jää 1
21 / 2 = 10 jää 1
10 / 2 = 5 jää 0
5 / 2 = 4 jää 1
4 / 2 = 2 jää 0
2 / 2 = 1 jää 0 ==> vielä yksi ykkönen 1 (MSB)
eli alkuosa 174(10) = 10101110(2), osannet itse tarkistaa sen kääntämällä tuon binaarin takaisin desimaalimuotoon?
Sitten tuo loppuosa eli 0,6 kerrotaan kahdella
0,6 * 2 = 1,2, kokonaisosa 1 (vähennetään)
0,2 * 2 = 0,4 kokonaisosa 0
0,4 * 2 = 0,8 kokonaisosa 0
0,8 * 2 = 1,6 kokonaisosa 1 (vähennetään)
0,6 * 2 = 1,2 jne..
eli tästä tuli päättymätön eli 0,6(10) = 100110011001...(2)
Eli siis 174,6(10) = 10101110.100110011001...(2)
Vaatekaapissa alkaa vaatteet haisemaan tosi ummehtuneelle, kellään kokemusta moisesta?
Outoa että on vain yhdessä kaapissa eikä viereisissä ole samaa ongelmaa.
Mulla on ihan sama homma. T-paidat haisee tosi ummehtuneelle vaikka pitäisi vaatekaapin ovea päivät auki.Vaatekaapissa alkaa vaatteet haisemaan tosi ummehtuneelle, kellään kokemusta moisesta?
Outoa että on vain yhdessä kaapissa eikä viereisissä ole samaa ongelmaa.
Ja kyllä, pyykit kuivataan ennen kaappiin laittoa...
Tänään otin taas kaikki kaapista pois ja heitin vanhat lastulevy hyllyt vidhuun ja vaihdoin metalliritilä hyllyt.Mulla on ihan sama homma. T-paidat haisee tosi ummehtuneelle vaikka pitäisi vaatekaapin ovea päivät auki.
Nyt siirsin paidat toiseen kaappiin ja pitää katsoa onko siellä sama juttu
Onko tosi ettei pysty enää pakkotoistoa selaamaan adblock päällä.. Aika syöpästä totutella poppareihi 10 vuode jälkeen