Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Uuh, mun lempitopikki. Itse koin "viiadolorosaa" partakoneiden suhteen monta vuotta, kunnes Verkkiksen poistomyynnistä(220€/ovh350€) tarttui mukaan Braunin 7000-sarjan kone telakalla liemineen. Aiemmin yritin ajella Phillipsin pyöriväkoneisilla vuosia, mutta repimiseksi meni. Braun on ollut minulle huippupeli, muuta ei enää tule. Kannattaa kokeilla kaverien koneita, etenkin joulun jälkeen.:D
Miksei voi vain vaihtaa höylään, jos kone repii naaman verille? Höylä on paljon parempi iholle ja tulee muutenkin siistimpää jälkeä.

"Laittaa liinat kiinni". Merkityksessä sulkea, lopettaa, pysähtyä. Mitkä ihmeen liinat? Tässä pari arvausta: Pöytäliinat, pöydän kattaus puretaan. Purjeet (= liinat), otetaan purjeet alas jolloin veneen vauhti pysähtyy.

Onko jollain oikeaa tietoa. Google ei osannut auttaa.

Miksei voi vain vaihtaa höylään, jos kone repii naaman verille? Höylä on paljon parempi iholle ja tulee muutenkin siistimpää jälkeä.
+1

Moro. Saako nuuskat ottaa mukaan kreetan lomamatkalle lentokoneessa ihan matkatavaroissa kuljetettuna? Jos näin kuinka paljon mukaan saa ottaa? Täytyykö sanoa jotai tiskillä virkailijalle että nuuskaa on mukana?

Itse olen vienyt matkalaukussa 10 purkkia ja taskussa yhden, nimenomaan Kreetalle, ei kukaan ainakaan huomauttanut asiasta.

"Laittaa liinat kiinni". Merkityksessä sulkea, lopettaa, pysähtyä. Mitkä ihmeen liinat? Tässä pari arvausta: Pöytäliinat, pöydän kattaus puretaan. Purjeet (= liinat), otetaan purjeet alas jolloin veneen vauhti pysähtyy.
Onko jollain oikeaa tietoa. Google ei osannut auttaa.
Saattaapi liittyä rumpujarruihin joissa on jarrukengät ja niiden kitkapintoja on haukuttu joskus hihnoiksi tai liinoiksi. Wikipedia ei jälkimmäistä mainitse, mutta olen tuota sanaa kuullut käytettävän. Eli kun kitkapinta "liina" painetaan rumpuun kiinni, niin on liinat kiinni ja vauhti hidastuu.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rumpujarru

Saattaapi liittyä rumpujarruihin joissa on jarrukengät ja niiden kitkapintoja on haukuttu joskus hihnoiksi tai liinoiksi. Wikipedia ei jälkimmäistä mainitse, mutta olen tuota sanaa kuullut käytettävän. Eli kun kitkapinta "liina" painetaan rumpuun kiinni, niin on liinat kiinni ja vauhti hidastuu.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rumpujarru
Voisko liittyä mitenkään hepalla menoon. Eli kärrystä vedettäis remmeleistä joten "liinat" kiristyy lähelle hepan vartaloa. Eli liinat kiinni. Tuo tuli ekana mieleen itsellä, vaikka tuo rumpujarrukin on hyvä arvaus tai pöytäliinohin liittyvä.

Mutta saatan kyllä kallistue eniten jotenkin tuonne merenkulun suntaan. Siellä varmana käytetään ainakin liinoja.

Miksi kärpänen yrittää päästä läpi ikkunasta, jossa on vieläpä sälekaihtimet lähes kiinni, vaikka vieressä on avoin ovi parvekkeelle?

Se ei kai tuosta johdu, niillähän on hemmetin hyvä näkö! Vissiin ne ei vaan erota , ettei siitä pääse läpi!

Oma kyssä kärpäsiin liittyen, mites se elokuva kärpänen loppu? Kuolikos se "brundlekärpänen"?

Maailmalla kun rakennellaan toinen toistaan isompia pilvenpiirtäjiä ja kaikenlaisia muita jättimäisiä rakennelmia, niin mikä oikein on se taho joka osaa tuollaisille laskea kannattavuuslaskelmat ja että missä ajassa sellainen maksaa itsensä takaisin? Mietin nimittäin luonnollisesti täysin hypoteettisesti, että jos mulla olis ihan älyttömästi rahaa ja jostain syystä haluaisin jonkun pilvenpiirtäjän rakennuttaa täynnä toimistotiloja hotelleja, ravintoloita ja asuntoja, niin kuka tuollaisia osaa laskea? Ei nimittäin tule mitään mieleen. Kysymys on kyllä siinä mielessä todella tyhmä, että mitä väliä sillä on. Ei tule tapahtumaan.

Maailmalla kun rakennellaan toinen toistaan isompia pilvenpiirtäjiä ja kaikenlaisia muita jättimäisiä rakennelmia, niin mikä oikein on se taho joka osaa tuollaisille laskea kannattavuuslaskelmat ja että missä ajassa sellainen maksaa itsensä takaisin? Mietin nimittäin luonnollisesti täysin hypoteettisesti, että jos mulla olis ihan älyttömästi rahaa ja jostain syystä haluaisin jonkun pilvenpiirtäjän rakennuttaa täynnä toimistotiloja hotelleja, ravintoloita ja asuntoja, niin kuka tuollaisia osaa laskea? Ei nimittäin tule mitään mieleen. Kysymys on kyllä siinä mielessä todella tyhmä, että mitä väliä sillä on. Ei tule tapahtumaan.

En nyt tähän osaa varsinaisesti vastata, varmaan laskelmalle saataisiin eri tuloksia yhtäpaljon kun olisi laskijoita. Pilvenpiirtäjän rakentamisperusteista tuli vaan mieleen että osasyynä voi monesti olla suurkaupunkien pinta-alan puute. Ylöspäin taas mahtuu rakentamaan niin korkealle kuin uskaltaa ottaa riskiä että tönö kestää pystyssä.

Miten ne testaa sukupuolet noissa Rion kisoissa. Eilen tuli telkun ollessa auki tuota pingistä, Taiwanilainen Chen S.Y vs valkovenäläinen Privalova. Eka ajatus oli että "ahh, ne pelaa sekapeliä nykyisin" ennenkuin ohjelmatiedoista selvisi
on se naisten ottelu. Ei meinaan kampauksesta, rinnustasta tai muustakaan taiwanilaisen sukupuolta selville saanut. Vielä vähemmän nimestä :)

Miten ne testaa sukupuolet noissa Rion kisoissa. Eilen tuli telkun ollessa auki tuota pingistä, Taiwanilainen Chen S.Y vs valkovenäläinen Privalova. Eka ajatus oli että "ahh, ne pelaa sekapeliä nykyisin" ennenkuin ohjelmatiedoista selvisi
on se naisten ottelu. Ei meinaan kampauksesta, rinnustasta tai muustakaan taiwanilaisen sukupuolta selville saanut. Vielä vähemmän nimestä :)

Google löysi helposti mm.
http://www.nytimes.com/2016/07/03/m...-practice-of-sex-testing-female-athletes.html

Miksi mustaihoisia uimareita on kisoissa vähän? (ei taiakkaan löytyy guuklesta helpost
Syy löytyy luuston painossa. Geneettisesti mustaihoisten luusto painaa joitakin prosentteja enemmän kuin valkoisten. Monessa lajissa tästä saadaan hyötyä, mutta uinti on yksi on yksi lajeista jossa luuston painosta on haittaa.
Prosentuaaliset erot ovat pienet, mutta huipulla pelataan pienillä prosenteilla huippujen kesken.

Itse en kyllä usko tuohon luustojuttuun. Jos näin olis, niin sittenhän mustaihoiset eivät todellakaan hallitsis kestävyysjuoksuja. Eiköhän syy ole ennemminki se, että uinti on ollut perinteisesti ollut rikkaiden valkoisten laji, ainakin siis Jenkeissä. Keskimäärin köyhemmistä oloista tulevat mustat ajautuvat esimerkiksi koripallon tai jenkkifutiksen pariin.

Tai sitten neekerit ei vaan osaa uida.

Itse en kyllä usko tuohon luustojuttuun. Jos näin olis, niin sittenhän mustaihoiset eivät todellakaan hallitsis kestävyysjuoksuja. Eiköhän syy ole ennemminki se, että uinti on ollut perinteisesti ollut rikkaiden valkoisten laji, ainakin siis Jenkeissä. Keskimäärin köyhemmistä oloista tulevat mustat ajautuvat esimerkiksi koripallon tai jenkkifutiksen pariin.

Tai sitten neekerit ei vaan osaa uida.

Samaa mieltä. Varmaan aika monissa lajeissa taustalla on useemmin sosiaaliset tekijät kuin genetiikka. Tää korostunee tietysti joissain taitolajeissa (esim. snookerissa ei paljoo mustia näy), mut ne nyt ei tietty liitykään fyysisiin ominaisuuksiin. Ei taida vahvamieskisoissakaan kauheesti kärjessä olla mustia, vaikka ominaisuuksien puolesta luulis sopivan just noihin lajeihin.

Back
Ylös Bottom