Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tuleeko muille koskaan kävellessä kesken matkan sellanen fiilis että perkule kun on hidasta ja lähtee sen takia juoksemaan minne sitten onkaan matkalla :D?
Tulee, mutta en kyllä juokseen ala. Sen takia meen kaikki 100 m pidemmät matkat pyörällä tai näin kesäisin lonkkarilla. Meen esim kauppaan usein pyörällä ja matkaa noin 100 metriä :D

Ei. Koska maikkari maksoi enemmän ja Yle säästi. Eli katsomosta näkyy ja sinne pitää tehdä tunnarit niin saa ilmaiskanavat näkyviin. Ilman tunnuksia ei näy mistään, ellet streamia löydä internetsistä.

Tuli kirje KTC:ltä että 16.7.2015 olen saanut yksityisen parkkisakon ja maksumuistutuksista (3 kpl) huolimatta en ole maksanut ja nyt uhkailevat että harkitesevat perinnällä jne. Mitä hittoo olin tuolloin kesälomalla ja auto jäi kavereille käyttöön eikä mitää hajua kuka ton sakon saanut.

Varsinkin jos pystyt todistamaan tarvittaessa oikeudessa, että olet ollut ko. ajanhetkellä poissa maasta / lomilla jossain muualla, niin kiistä ja pyydä samantien, että asia viedään käräjäoikeuteen. Turha sinun on ennen käräjiä näille alkaa mitään todistelemaan, vaan tarvittaessa siellä sitten osoitat ettet ole voinut ajaa autoa ja tehdä ko. rikettä ko. ajankohtana. Toisaalta sinulla ei ole mitään velvollisuutta myöskään kertoa, kuka autolla on mahdollisesti ajanut, koska kyseessä ei ole sen tason rikos. Toisaalta jos et ole ollut täällä, niin sinulla ei myöskään ole varmuutta, ettei ko. kaverisi olisi lainannut autoa mahdollisesti kolmannelle osapuolelle, joten siinäkään mielessä en itse missään nimessä väittäisi tietäväni kuka autoa on ajanut.

Jos asia etenee oikeuteen, saadaan lisää yksi hyvä ennakkotapaus tilanteeseen. :)

Se varmaan menee perintään hyvin pian, mutta ei siitä mitään merkintää saa yhtään minnekään rekisteriin ennen oikeuden päätöstä eli turha jännittää. Jos se perintä jatkuu liiaksi, niin kyseessä voi olla hyvän perintätavan rikkominen, jolloin asiasta kannattaa valittaa heti aluehallintovirastoon.

Hyviä linkkejä asiaan liittyen:

http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julk...htaiset/hyva-perintatapa-kuluttajaperinnassa/
https://www.avi.fi/web/avi/perinta#.VzLXOkex1WI

Lähimaksaminen, mitä teen väärin?
Maksun hetkellä laitan kortin sille osoitettuun paikkaan ja kone sanoo että "kortti luettu, ei jäsenkortti" jonka jälkeen ei tapahdu mitään, 2-4 yritystä jonka jälkeen homma onnistuu.
Tämä toistuu useissa eri käyttämissäni myymälöissä joten ei ole kone/kassakohtainen juttu.

Tuli kirje KTC:ltä että 16.7.2015 olen saanut yksityisen parkkisakon ja maksumuistutuksista (3 kpl) huolimatta en ole maksanut ja nyt uhkailevat että harkitesevat perinnällä jne. Mitä hittoo olin tuolloin kesälomalla ja auto jäi kavereille käyttöön eikä mitää hajua kuka ton sakon saanut. Laitoin reklamaation sinne KTC:lle ja siltä "firmalta" tuli pari päivää myöhemmin reklamaatioon vastaus ja sitä samaa paskaa suoltaavat siinä mitä muiltakin foorumeilta lukenu tästä aiheesta. Mitä tässä nyt ois fiksuinta tehdä kun en aio tuota maksaa? Lisää lappuja luultavasti tulossa nii heitänkö vaa roskii ja en reagoi millään tavalla vai mitä?

Tä sopii tähän kuin nenä päähän, eli tyhmä kysymys. Vieläkö lainailet autoasi kavereille ?

Maksun hetkellä laitan kortin sille osoitettuun paikkaan ja kone sanoo että "kortti luettu, ei jäsenkortti" jonka jälkeen ei tapahdu mitään, 2-4 yritystä jonka jälkeen homma onnistuu.
Tämä toistuu useissa eri käyttämissäni myymälöissä joten ei ole kone/kassakohtainen juttu.
Noi marketeissa suureksi osaksi käytössä olevat, tietyn malliset kiinteät lukijat tuntuvat olevan krantumpia ton lähimaksun lukemisen kanssa. Ravintolakäytössä ja muissakin pienemmissä myymälöissä olevilla vehkeillä, joita on tullut käytettyä kassan molemmin puolin, se on aina kertalaakista ilman mitään ongelmaa. Jos vehje ei pakota menemään pin-koodin kautta siis.

Mää syyttäisin tota tietyn mallista lukijaa ihan ensimmäisenä. Onko se kovin tarkka kortin sijainnin kanssa tms. Sitäkin on kuullut, että korttien lähimaksuominaisuus temppuilee tai lakkaa toimimasta, mutta ei ole käsitystä, että miten paljon tätä tarkalleen tapahtuu.

Tuli kirje KTC:ltä että 16.7.2015 olen saanut yksityisen parkkisakon ja maksumuistutuksista (3 kpl) huolimatta en ole maksanut ja nyt uhkailevat että harkitesevat perinnällä jne. Mitä hittoo olin tuolloin kesälomalla ja auto jäi kavereille käyttöön eikä mitää hajua kuka ton sakon saanut. Laitoin reklamaation sinne KTC:lle ja siltä "firmalta" tuli pari päivää myöhemmin reklamaatioon vastaus ja sitä samaa paskaa suoltaavat siinä mitä muiltakin foorumeilta lukenu tästä aiheesta. Mitä tässä nyt ois fiksuinta tehdä kun en aio tuota maksaa? Lisää lappuja luultavasti tulossa nii heitänkö vaa roskii ja en reagoi millään tavalla vai mitä?

Siis kyselevät 10kk vanhojen asioiden perään? Sen kun kiistät olevasi sopimuskumppani ja perintäyhtiölle sanot maksun olevan riitainen. Pakkiksellakin on keskusteluketju yksityisistä "parkkisakoista" lue sieltä lisää tai vaikka muropaketin vastaava ketju. Tuskin tuossa on kamalasti muutoksia sitten viime kerran tapahtunut.

Miksi nimimerkki Huppe, aka "Mastermind, Bemarinvihaaja, Grillaaja, Olutconosseur, Omakotirakentaja, Skodalover ja #Kaikkien#V*tun#S*tanan#Asiantuntijain#Überukko ei juurikaan enää vaikuta @Pakkotoistolla?

Noi marketeissa suureksi osaksi käytössä olevat, tietyn malliset kiinteät lukijat tuntuvat olevan krantumpia ton lähimaksun lukemisen kanssa. Ravintolakäytössä ja muissakin pienemmissä myymälöissä olevilla vehkeillä, joita on tullut käytettyä kassan molemmin puolin, se on aina kertalaakista ilman mitään ongelmaa. Jos vehje ei pakota menemään pin-koodin kautta siis.

Mää syyttäisin tota tietyn mallista lukijaa ihan ensimmäisenä. Onko se kovin tarkka kortin sijainnin kanssa tms. Sitäkin on kuullut, että korttien lähimaksuominaisuus temppuilee tai lakkaa toimimasta, mutta ei ole käsitystä, että miten paljon tätä tarkalleen tapahtuu.

Mä taas olen tullut siihen tulokseen että vika on nimenomaan tuossa S- ja K-ketjujen helvetin bonusjärjestelmässä. Se bonuskorttikin kun pitää olla etäluettavissa ja se laite haluaa sen ensin. Lyöt siis normaalin Visan siihen laitteen kylkeen, hetki mietintää ja valo syttyy serverin toisessa päässä "hei tää ei muuten oo bonuskortti, ok ok skipataan seuraavaan vaiheeseen. Elieli, se ois sitte maksukortti, jaa minkäslaiset siihen sitte kävi ootas tsekkaan. Ai se veti sen jo pois tosta, laita uudelleen ku ei yllä lukemaan" joka toistuu pari kertaa kunnes olette koneen kanssa osuneet yhtäaikaa ajatuksinenne ja ojennat korttia silloin kun kone on sillä tuulella.

Yhdessäkään puljussa jossa mitään bonus-merkkejä ei tarvi kerätä homma skulaa noin 0,5sec sisään.

Täytyy myöntää että en ole testannut mestoissa joissa ei ole bonus-systeemiä.
Tosin bonuskortin olen jo vetänyt koneesta tietty ennen maksutapahtumaa joten luulisi sen koneen tajuavan että seuraava kortti on vain maksamista varten...

Kokemuksen mukaan korttia joka on sekä bonus- että maksukortti joutuu näyttämään 3-4 kertaa etälukijalle.

Kokemuksen mukaan korttia joka on sekä bonus- että maksukortti joutuu näyttämään 3-4 kertaa etälukijalle.
Jos ässästä puhutaan, niin kaksi kertaa. Oon jokusen kassatapahtuman niiden kanssa naputellut.

En ole nähnyt ässän market-puolen kassajärjestelmää, hotra-puolen kyllä, ja koon systeemeistä ei ole mitään käryä, mutta voi siinä toki olla jotain ropleemaa kassajärjestelmänkin puolella, kun siirrytään bonuksen lukemisesta maksamiseen. Jotain viivettä, yhteysongelmaa tms. En tiedä tarkemmin, pitäs kysyä. Mutta ei noissa ässän järjestelmissä tarvitse tosiaan vilauttaa korttia kuin kaksi kertaa, joista eka lukee bonuksen, ja toinen ottaa veloituksen. Mä oon ite joutunut puljaamaan ton lähi-K-kaupan vehkeen kanssa eniten. Itse käyttämässäni ässän mestassa lähimaksu toimii ihan ongelmitta.

muoks. niin tokihan kassan täti tai setäkin voi saada aikaan jotain häikkää siellä kassan kanssa touhutessa.

Viimeksi muokattu:
Jos ässästä puhutaan, niin kaksi kertaa. Oon jokusen kassatapahtuman niiden kanssa naputellut.

En ole nähnyt ässän market-puolen kassajärjestelmää, hotra-puolen kyllä, ja koon systeemeistä ei ole mitään käryä, mutta voi siinä toki olla jotain ropleemaa kassajärjestelmänkin puolella, kun siirrytään bonuksen lukemisesta maksamiseen. Jotain viivettä, yhteysongelmaa tms. En tiedä tarkemmin, pitäs kysyä. Mutta ei noissa ässän järjestelmissä tarvitse tosiaan vilauttaa korttia kuin kaksi kertaa, joista eka lukee bonuksen, ja toinen ottaa veloituksen. Mä oon ite joutunut puljaamaan ton lähi-K-kaupan vehkeen kanssa eniten. Itse käyttämässäni ässän mestassa lähimaksu toimii ihan ongelmitta.

muoks. niin tokihan kassan täti tai setäkin voi saada aikaan jotain häikkää siellä kassan kanssa touhutessa.

Oma kokemukseni on nimenomaan ässän ruokakaupoista, joissa hyvin harvoin on kaksi kertaa riittänyt.

Mä vedän ensin bonukset sirulta(tässä kortissa ei ole lähimaksuominaisuutta) ja sitten toisella kortilla lähimaksu.
Semmonenkin on askarruttanut että joskus tuntuu korttimaksu muutenkin kestävän pirun kauan kunnes kassa painaa jotain nappulaa ja välittömästi menee maksu eteenpäin, mikähän systeemi tuo mahtaa olla?
Kassan käytöstä ei ole mitään kokemusta joten vahvin veikkaus on että ostotapahtuma on vielä kesken ja kassa unohtanut painaa nappulaa jolla siirrytään maksuvaiheeseen?

Semmonenkin on askarruttanut että joskus tuntuu korttimaksu muutenkin kestävän pirun kauan kunnes kassa painaa jotain nappulaa ja välittömästi menee maksu eteenpäin, mikähän systeemi tuo mahtaa olla?
Kassan käytöstä ei ole mitään kokemusta joten vahvin veikkaus on että ostotapahtuma on vielä kesken ja kassa unohtanut painaa nappulaa jolla siirrytään maksuvaiheeseen?
Kyse on varmaan kassajärjestelmän maksutavan valinnasta. Käteinen, kortti, lahjakortti jne. Jos kassajärjestelmästä ei valitse maksukorttia, ei maksupäätteessä tapahdu mitään.

Viimeksi muokattu:
Oma kokemukseni on nimenomaan ässän ruokakaupoista, joissa hyvin harvoin on kaksi kertaa riittänyt.

Mä ihmettelin tätä kanssa pitkän aikaan, mutta oon oppinut toimimaan niin, että kaksi kertaa riittää. Bonukset ku on saanu kirjattua, niin monesti se laite sanoo jo, että näytä kortti. Jos siinä vaiheessa näyttää, ni joutuu venkslaa uusiks. Itse odotan, että se summa tulee näkyviin, niin silloin toimii heti. En toki tiedä onko sun kohdalla tästä kyse, mutta omalla kohdalla oli.

Back
Ylös Bottom