Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mihin kohtaan verokorttia asuntoetu merkataan?¨
Googlen ja järjenkäytön perusteella päädyin kohtaan "päätoimen palkat ja luontoisedut", jossa tuo asuntoetu siis olisi luontoisetu? Ja tuohon merkataan sitten bruttotuloina jokaiselta kuukaudelta asuntoedun verotusarvo ja lisätään bruttoansiotuloihin? Vai lisätäänkö asunnon vuokrahinta?

Mihin kohtaan verokorttia asuntoetu merkataan?¨
Googlen ja järjenkäytön perusteella päädyin kohtaan "päätoimen palkat ja luontoisedut", jossa tuo asuntoetu siis olisi luontoisetu? Ja tuohon merkataan sitten bruttotuloina jokaiselta kuukaudelta asuntoedun verotusarvo ja lisätään bruttoansiotuloihin? Vai lisätäänkö asunnon vuokrahinta?

Asuntoetu on luontoisetu ja se kasvattaa ansiotuloa verotusarvon verran.

Onko linja-autojen reittivuoroissa vain x-määrä paikkoja varattavissa etukäteen ja osa lipuista säästetty matkan varrelta ostettaviksi? Katselin tuossa tiettyä reittiä, niin paikkavarauksen antaa tehdä aina vain 3:lle ensimmäiselle riville, eikä edes paikkakartassa näytä muita penkkejä.

Osaakohan joku valaista, että mikähän mättää kun mulla ei sitten ikinä nouse kuume flunssan yhteydessä? Kerkesin olemaan melkein 2 vuotta terveenä, mutta sitten maanantai iltana alkoi kurkkukipu, nyt jäljellä järjetön nuha, keuhkoja aristaa, poskionteloissa ei tunnu hyvältä ja lihassärkyä sekä vetämätön olo, mutta ei perkele kuumetta. Eikö se kuume olisi "parempi" olla, kun sillonhan kroppa tehokkaamminn poistaa taudinaiheuttajia?

jos käy tänään hieronnassa ja pitää huomenna totaalilepopäivän nii voiko jo torstaina mennä normaalisti salille?

Kyllä voi, yleensä se taitaa olla ettei seuraavana päivänä suositella treenaamaan. Ite oon tosin monesti jo seuraavana päivänäkin mennyt eikä ole ollut ongelmia.

En löytänyt hätäsesti katsottuna kuin pari ketjua tatuoinneista ja ne oli jostain vuodelta 2002. Jotain laitetaan tänne kun jäi vähän hämäämään. Yhdellä jampalla toinen käsi väritetty kokonaan mustaksi, mikä tässä on ideana? Hetkellinen mielenhäiriö? Voi vittu että oli törkeen näköinen.

Osaakohan joku valaista, että mikähän mättää kun mulla ei sitten ikinä nouse kuume flunssan yhteydessä? Kerkesin olemaan melkein 2 vuotta terveenä, mutta sitten maanantai iltana alkoi kurkkukipu, nyt jäljellä järjetön nuha, keuhkoja aristaa, poskionteloissa ei tunnu hyvältä ja lihassärkyä sekä vetämätön olo, mutta ei perkele kuumetta. Eikö se kuume olisi "parempi" olla, kun sillonhan kroppa tehokkaamminn poistaa taudinaiheuttajia?

Ei flunssa yleensä nosta aikuisella kuumetta. Sit jos iskee influenssa niin saakin kärvistellä sit koko rahalla (tauti alkaa usein yli 39 asteen kuumeella).

Kaipa keho pitää tavanomaista flunssaa sen verran kevyenä tautina ettei kuumeelle ole tarvetta :)

Osaakohan joku valaista, että mikähän mättää kun mulla ei sitten ikinä nouse kuume flunssan yhteydessä?.... Eikö se kuume olisi "parempi" olla, kun sillonhan kroppa tehokkaamminn poistaa taudinaiheuttajia?

Mulla on aikuisiällä niin pitkälti taaksepäin kuin voin muistaa, ollut kuumetta tasan 2 kertaa. Tämä siitä huolimatta että on ollut "kunnon" tauteja ja tulehduksia jos jonkinmoista. Vaan ei kuumetta. Mulle tulee alilämpö, pahimmillaan ollut n. 35 astetta, ja tää ei ole vitsi. Lääkäri sit kerran valaisi (kun menin vastaanotolle muistaakseni 4 villapuseroa päällekkäin plus toppatakki), että 1/3 suomalaisista kuuluu väestöön, jolle kuumeen sijaan kehittyy paha alilämpö. Se taas on _YHTÄ_PAHA_tilanne kuin olisi se kova kuume. Eli silloin pitää ymmärtää levätä.

Minkä takia Suomessa on ravi suosituin hevosurheilumuoto, eikä laukkakilpailut, kuten monessa muussa maassa? Suomalaiset hummat ovat rodultaan sellaisia ettei laukka onnistu niin hyvin?

Laukkakilpailuja pystyy oikeasti jopa katsomaan, mutta ravia ei sitten millään.

Olin puntilla tässä männä viikolla kuulokkeet korvilla ja katselin sarjan välissä kun pt ohjeisti asiakastaan. Asiakas teki vapaalla tangolla kyykkyä, jota pt neuvoi. Ei tässä ei siis vielä mitään ihmettelemisen aihetta ole, mutta sitten pt ohjeisti asiakasta asettamaan sellaisen jumppakuminauhan vähän polvien yläpuolelle reisien ympärille, jolloin kuminauha tietty rajoittaa polvien liikettä ulospäin. Asiakas kyykkäsi hartioiden levyisellä asennolla ja kuminauha vaikutti kiristävän polvia sisäänpäin.

Onko kenelläkään arvailuja mikä mahtoi olla harjoitteen pointti? Minusta tuo vaikutti todella typerältä, mutta sitten tuli mieleen että onko mahdollisesti kyseessä joku kuntouttava liike tai joku muu juttu josta minulla ei ole tietoa.

Olin puntilla tässä männä viikolla kuulokkeet korvilla ja katselin sarjan välissä kun pt ohjeisti asiakastaan. Asiakas teki vapaalla tangolla kyykkyä, jota pt neuvoi. Ei tässä ei siis vielä mitään ihmettelemisen aihetta ole, mutta sitten pt ohjeisti asiakasta asettamaan sellaisen jumppakuminauhan vähän polvien yläpuolelle reisien ympärille, jolloin kuminauha tietty rajoittaa polvien liikettä ulospäin. Asiakas kyykkäsi hartioiden levyisellä asennolla ja kuminauha vaikutti kiristävän polvia sisäänpäin.

Onko kenelläkään arvailuja mikä mahtoi olla harjoitteen pointti? Minusta tuo vaikutti todella typerältä, mutta sitten tuli mieleen että onko mahdollisesti kyseessä joku kuntouttava liike tai joku muu juttu josta minulla ei ole tietoa.

Opettaa painamaan polvia ulos. Aika yleinen juttu, löytyy monesta opetusvideosta myös youtubessa.

Kokeiltiin pari kuukautta sitten kaverin kanssa sormikoukun vetoa, jossa keskisormi meni täysin poikki. Leikkaukseenhan siitä, k-piikit käteen ja sairaslomaa viisi viikkoa. Jouduin tekemään Kelalle tapaturmaselvityksen, josta tuli nyt hylkäävä päätös. Onko muilla tullut voimailuharrastuksissa vammoja, joista myös kielteinen päätös ja ilmeisesti joutuu maksamaan työnantajalle viiden viikon palkan takaisin? Ja onko päätöstä saatu muutettua puoltavaksi? Jos menee näin, niin jatkossa vapaa-ajalla ei uskalla sormikoukkuja, kädenvääntöä... harrastella, kalliiksi tulee.:(

Onko kenelläkään tullut kurkusta liman mukana verta? Itselläni on tullut nyt maanantaista lähtien ja eilen kävin lääkärissä eikä osanneet vielä sanoa mitään, tänään tulee verikokeen tulokset. Kiinnostaisi tietää, jos jollain on samoja kokemuksia ja mistä tällainen on johtunut.

Onko kenelläkään tullut kurkusta liman mukana verta? Itselläni on tullut nyt maanantaista lähtien ja eilen kävin lääkärissä eikä osanneet vielä sanoa mitään, tänään tulee verikokeen tulokset. Kiinnostaisi tietää, jos jollain on samoja kokemuksia ja mistä tällainen on johtunut.
Reilu kuukausi takaperin minulla oli noin viikon kestävä flunssa, jonka aikana tuli yskittyä paljon. Flunssan jo ollessa ohi tuli aamulla yskiessä verta suuhun. Kävin lääkärissä, jossa kuvattiin keuhkot ja testattiin tuberkuloosi. Keuhkoissa ei näkynyt mitään kuvien perusteella. Lääkäri sanoi että mikäli vielä viikon päästä yskit verta tai tuberkuloositesti on positiivinen niin tule uudestaan.

Ei ollut tuberkuloosia ja verenvuoto hävisi itsestään muutaman päivän jälkeen, joten ei tarvinnut mennä takaisin. Luultavasti kurkku vihoitteli pitkään jatkuneestä yskästä.

Olihan tuo hiukan hämmentävä kokemus kun suussa ei muuten maistu veri yhtään, mutta kun yskii niin onkin verta suussa.

Millon pääsee poimimaan mustikoita? Ensimmäistä kertaa tuli mieleen, että vois käydä poimimassa niitä pakastimen täyteen jottei tarvitsisi ostella pakastealtaasta.

Millon pääsee poimimaan mustikoita? Ensimmäistä kertaa tuli mieleen, että vois käydä poimimassa niitä pakastimen täyteen jottei tarvitsisi ostella pakastealtaasta.
Heinäkuussa pääsee pomiin. Äläkä pitkitä liian myöhään, että ei ole jo suurin sato kadonnut.

Mustikka kukkii ennätysmäisen runsaasti – vastaavaa ei nähty ainakaan 25 vuoteen
http://www.hs.fi/kotimaa/a1432863979583

Hyvä sato kai tulossa. Itse ostin toisen pakastimen juuri mustikkaa ja vadelmaa varten o_O

Perusteluja kiitos !

imo ravit paljon mielenkiintosempi kilpailumuoto. Laukkakilpailuista tosin ei kokemusta niin paljoa kun raveista.

Jotenkin se vauhti ja vaaralliset tilanteet, sekä se työ mikä sen kaiken taustalla on kiehtoo itseäni.

Minkä takia Suomessa on ravi suosituin hevosurheilumuoto, eikä laukkakilpailut, kuten monessa muussa maassa? Suomalaiset hummat ovat rodultaan sellaisia ettei laukka onnistu niin hyvin?

Vaikka harrastan heppailua niin en ole ammattilainen tai tiedä kisoista kovinkaan paljoa, mutta veikkaan että johtuu suomalaisten ruumiinrakenteesta? Laukkakisoissa tarvitaan kevyt hyväkuntoinen jockey eli ratsastaja hevosen selkään. IMO suomalaiset eivät kovin kevyitä ole ja jockeyjä on aika vähän joten siitä johtunee laukkakisojen vähyys/epäsuosio. Myöskin laukka on tosi rasittava laji joten sekin kai vähentää suosiota.

Jos multa kysytään niin vikellystä olis kivointa seurata yhtä usein kuin ravia! :)

Back
Ylös Bottom