Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Briteissä myös, täällä irlannissakin on ainakin 911 turboa mahdollista ajaa, työkaveri on menossa moista ja firma vielä maksaa osan.

Aventadoria ku pääsis johonki koeajaa :kuola: Sen jälkee meikäläinen vois vaikka hautaan kaatua.

Jostain katoin, että päiväksi moinen 1300e. Eli vielä odotuttaa velatonta päivää se.

Missäpäin ulkomaita sitä pystyy käydä jossain radalla/lentokentällä testaamassa ferrareita, lamboja/muita "superautoja"?
Tsekkeissä tais olla joku paikka?

Tsekeissä Prahan likellä itse kävin Ferrari 458a. Tarjolla myös 911 turbo, nissan gt-r, mainosten mukaan lamboa ja jopa Mclarenia, mutta olivat kyselyni aikaan "huollossa". 30min ajoa pikkuteitä + täysiä eestaas varsin pomppuisella kiitoradalla. Jos

Ei TJJ:llä olis linkkiä heittää? Meinaa lontoon kieliset hakusanat olla taas sitätätäjatuota..

E: Grouponissa oli joskus matkaa tarjolla vaan ei hetkeen oo näkyny..

Mulla loppuu kohta isotretinoin pillerit joita syön aknen hoitoon, niin voinko käydä apteekista hakemassa uuden satsin vai pitääkö se resepti uusia?
Katoin tuolta omakanta.fi palvelusta omilla tiedoilla niin 3.10.2015 asti ois voimassa resepti niin meinaako se että siihen asti saan käydä niitä pillereitä hakemassa apteekista?

Mulla loppuu kohta isotretinoin pillerit joita syön aknen hoitoon, niin voinko käydä apteekista hakemassa uuden satsin vai pitääkö se resepti uusia?
Katoin tuolta omakanta.fi palvelusta omilla tiedoilla niin 3.10.2015 asti ois voimassa resepti niin meinaako se että siihen asti saan käydä niitä pillereitä hakemassa apteekista?

Sitä meinaa, mikäli ei ole ollut kertaresepti. Tai sitten et ole vielä ottanut koko reseptin saldoa ulos. Varmat vastaukset saat noihin, ainoastaan omakannasta tai apteekista.

Reseptillä on voimassaoloaika ja enimmäismäärä (molempien pitäisi näkyä omakannassa). Niin kauan kuin kumpikaan ei ole täynnä, saat lisää apteekista, yleensä kuitenkin enintään n. 3 kk:n määrä kerrallaan.

Reseptin uusimisen voi joisssin tapauksissa tehdä ilman erillistä lääkärikäyntiä ottamalla yhteys reseptin kirjoittaneen lääkärin hoitoyksikköön. Myös apteekki tarjoaa yleensä tätä palvelua lisämaksusta. Kummassakin tapauksessa lääkäri lopulta päättää, pitääkö sinun käydä vastaanotolla vai hoituuko asia paperityönä.

Mulla on ollut koko aikuisikäni kropassa kolme kohtaa joissa on joku ihme kestofinni. Siis paikka mihin kerääntyy talia ja aina kun sen puristaa tyhjäksi niin on kohta taas samanlainen. Ei ne ole ikinä tulehtuneita eikä kipeitä, mutta kasvavat aina silminnähtäviksi pieniksi palloiksi. Ihan kuin jotain ihonvärisiä luomia, mutta täynnä talia. Millähän noi saisi lopullisesti pois? Osaisikohan kosmetologi tehdä asialle jotain, vai voiko sille tehdä itse jotain?

Ei TJJ:llä olis linkkiä heittää? Meinaa lontoon kieliset hakusanat olla taas sitätätäjatuota..

Just nyt on Facediilissä tarjous. Joku tsekkiläinen pulju tuo noita kotteroitaan Suomeen ajettaviksi ensi kesänä.

Minkähän takia Lumialla ei pysty jakamaan instagramista kuvia facebookiin? Vaikka instasta tulee kyllä ilmoitus, että jakaminen onnistui, mutta eipä niitä facebookissa näy.

Liityis ytk:hon vajaa puoli vuotta sitten, kun vihdoin löytyi töitä. Nyt on lomautus tiedossa ennen vuoden vaihdetta, ja vaadittavasta 26 viikosta tulee kasaan 24 viikkoa. Kannattaako tuonne ytk:lle edes laittaa hakemusta tässä tilanteessa, sieltä tuskin mitään saa? Lisäksi ytk:ssa on ehtona se puolen vuoden jäsenyys, eli jos hakisinkin niin vasta tammikuun puolivälissä tuo ehto täyttyy osaltani...

Eli varmaankin ilmottaudun ekana lomautuspäivänä työkkäriin ja haen kelalta peruspäivärahaa (28kk aikana olen ollut yli 6kk töissä)? Vaikuttaakohan peruspäivärahan määrään vanhempien tulot, ei vissiin?

Toinen ansiosidonnaiseen liittyvä kysymys. En mistää oo saanu selville selvällä suomen kielellä et pystynkö saada ansiosidonnaista päivärahaa jos jään nyt vuoden vaihteessa työttömäksi ja olen mahdollisesti aloittamassa ammattiopinnot heti tammikuussa.
Eli jos lähden opiskelemaan itselleni uutta toisen asteen ammattitutkintoa aikuispuolelle niin saanko ansiosidonnaista liitolta jos olen sen maksuja maksanut jo kolme vuotta?

RSR Nurburg palvelulla pääsee ajamaan melkeen mitä vain Nurburgingille päivinä, kun siellä on vapaat ajot. Hinnat alkaa sitten kyseisillä autoilla vaan jostain 3-4 tonnista neljää kierrosta...

Mistä saa intiimialueille sopivaa karvanpoistovahaa? Kuulin muualta että seksiliikkeissä sellaista olisi, mutta ainakaan paikallisen liikeen verkkokaupan valikoimasta en löytänyt ja vielä en ole kerennyt itse liikkeeseen kiireiden takia.

Entä omavastuu/kulut, jos kolaroi?

Mulla oli E92 M3 ja siinä oli pari tonnia (kilvetön), joka on siellä aikalailla ilmainen auto. Tuokin luki bookkausmailin vahvistustiedoissa. Noita parempia autoja kun olisi halunnut ajaa, olisi pitänyt pantata joku summa talteenkin :D Helppoa ja edullista!

Home » RSRNurburg

Toinen ansiosidonnaiseen liittyvä kysymys. En mistää oo saanu selville selvällä suomen kielellä et pystynkö saada ansiosidonnaista päivärahaa jos jään nyt vuoden vaihteessa työttömäksi ja olen mahdollisesti aloittamassa ammattiopinnot heti tammikuussa.
Eli jos lähden opiskelemaan itselleni uutta toisen asteen ammattitutkintoa aikuispuolelle niin saanko ansiosidonnaista liitolta jos olen sen maksuja maksanut jo kolme vuotta?
Saat, joko 5 päivän karenssi tai sitten 3 kk. Riippuen töiden loppumisen syystä.

Se että katsotaanko opintosi sivutoimiseksi vai täyspäiväiseksi riippuu monesta asiasta. Koita saada täysipäiväiseksi, mutta en tiedä riittävätkö opintopisteet tai viikot siihen. Itsellä sivutoimista opiskelu tällä hetkellä, koska työkkärinmamma näin kehoitti tekemään, muuten kuulemma jään "puille paljaille". No työkaveri taas aloitti vaan rehdisti koulun ja laittoi päätoimiseksi. Tulos se että hän saa joku 30-40 e enemmän päivässä massia lapaan. Eli päätoiminen opiskelija saa kulukorvausta joka joku 9 e päivä sekä korotettua päivärahaa, koska olet omahaluisesti mennyt kouluun. Itsellä jäi nuo saamatta ja vituttihan se, kiitos TE-keskuksen mamman.

Jokin lautakunta sen käsittelee, pääsetkö olemaan täysipäiväinen opiskelija . Kaverilla ei täyttynyt ne kaikki ehdot, esim siihen taidettiin vaatia 8 v työsarkaa elämän aikana. Mutta ei näyttänyt olevan merkitystä.

Muuutta, eleleehän sitä näin normi ansiosidonnaisellakin. Suosittelen :thumbs:

Saat, joko 5 päivän karenssi tai sitten 3 kk. Riippuen töiden loppumisen syystä.

Se että katsotaanko opintosi sivutoimiseksi vai täyspäiväiseksi riippuu monesta asiasta. Koita saada täysipäiväiseksi, mutta en tiedä riittävätkö opintopisteet tai viikot siihen. Itsellä sivutoimista opiskelu tällä hetkellä, koska työkkärinmamma näin kehoitti tekemään, muuten kuulemma jään "puille paljaille". No työkaveri taas aloitti vaan rehdisti koulun ja laittoi päätoimiseksi. Tulos se että hän saa joku 30-40 e enemmän päivässä massia lapaan. Eli päätoiminen opiskelija saa kulukorvausta joka joku 9 e päivä sekä korotettua päivärahaa, koska olet omahaluisesti mennyt kouluun. Itsellä jäi nuo saamatta ja vituttihan se, kiitos TE-keskuksen mamman.

Jokin lautakunta sen käsittelee, pääsetkö olemaan täysipäiväinen opiskelija . Kaverilla ei täyttynyt ne kaikki ehdot, esim siihen taidettiin vaatia 8 v työsarkaa elämän aikana. Mutta ei näyttänyt olevan merkitystä.

Muuutta, eleleehän sitä näin normi ansiosidonnaisellakin. Suosittelen :thumbs:
Kiitos vastauksesta! Mahdollinen opiskelu siis olisi joka päiväistä klo 8-15. Työn loppumisen syy on määräaikaisen virkasuhteen loppuminen vuoden vaihteeseen.
Eli siis jos saan sen koulun työkkärin kautta päätoimiseksi niin saisin sen ihan täyden ansiosidonnaisen mikä on siis n.60% nykyisestä palkasta eikö vaan?

Edit. Tuli vastaan työkkärin sivuilla et työttömyysetuudella tuettuun opiskeluun pitäisi olla ikää 25v. Liittyykö tämä tohon mun työttömyyskassan maksamaan ansiosidonnaiseen mitenkään? Ei oo ikinä ennen näitäkään pitäny miettiä niin saattaa kuulostaa tyhmältä.

Kiitos vastauksesta! Mahdollinen opiskelu siis olisi joka päiväistä klo 8-15. Työn loppumisen syy on määräaikaisen virkasuhteen loppuminen vuoden vaihteeseen.
Eli siis jos saan sen koulun työkkärin kautta päätoimiseksi niin saisin sen ihan täyden ansiosidonnaisen mikä on siis n.60% nykyisestä palkasta eikö vaan?

Edit. Tuli vastaan työkkärin sivuilla et työttömyysetuudella tuettuun opiskeluun pitäisi olla ikää 25v. Liittyykö tämä tohon mun työttömyyskassan maksamaan ansiosidonnaiseen mitenkään? Ei oo ikinä ennen näitäkään pitäny miettiä niin saattaa kuulostaa tyhmältä.
Kyllä se valitettavasti liittyy. Eli TE-toimisto tekee sen päätöksen minkä pohjalta kassa maksaa tai ei maksa ansiosidonnaista. Parhaiten nää selviää menemällä sinne työkkäriin ja sanomalla että työttömyysetuudella opiskelu kiinnostaa.

Back
Ylös Bottom