Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mun kämpässä on himmentäviä valokatkasijoita (vai miksi niitä nyt kutsutaan). Kun valo on päällä niin miksi se katkasija sirisee? Onko se normaalia?
Sirinä kuullu joka himmennysasennossa. Itse asiassa sirinä kuuluu vain olkkarin/kettiön katkasijoissa, sinne on kattoon asennettu upotetut spotit. Makkarin ja eteisen katossa on normi lampun paikka ja ne katkasijat eivät sirise.

Mun kämpässä on himmentäviä valokatkasijoita (vai miksi niitä nyt kutsutaan). Kun valo on päällä niin miksi se katkasija sirisee? Onko se normaalia?
Sirinä kuullu joka himmennysasennossa. Itse asiassa sirinä kuuluu vain olkkarin/kettiön katkasijoissa, sinne on kattoon asennettu upotetut spotit. Makkarin ja eteisen katossa on normi lampun paikka ja ne katkasijat eivät sirise.
On normaalia. Taitaa nuo olla käämittyjä muuntajia, jos ei ledit ole kyseessä. Siellä pakka (=johtoo käräritty "rullalle") käämitty vähän löysästi ja se sillä sirisee. Yleistä tuo, ei siis hätää eikä vaaraa.

Näin olettaisin.

On normaalia. Taitaa nuo olla käämittyjä muuntajia, jos ei ledit ole kyseessä. Siellä pakka (=johtoo käräritty "rullalle") käämitty vähän löysästi ja se sillä sirisee. Yleistä tuo, ei siis hätää eikä vaaraa.

Näin olettaisin.

Okei, kiitos. Lamput on halogeeneja.

Minkälaisista teknisistä puutteista / muista syistä johtuu, että dieselmoottorit eivät ole vallanut alaa pienmoottorialalla? Ei ole juurikaan dieselmopoja, moottorikelkkoja, mönkijöitä jne.

Tilasin tossa Lg :n telkkarin jossa on Smart Share ominaisuus, eli kännykän näytön voi heijastaa langattomasti televisioon ja rupesin miettimään että tuleeko myös ääni television kautta vai pelkkä kuva?

Pitäis tehä tyttöystävälle pari cd levyä. Mistä sais jotain mustia levyjä johon vois tussilla kirjottaa ja tarpeeksi tilavia että menee 4min full hd video? Huomenna pitäis käydä jostain ostaa, mut oon nähny vaan noita tavallisia kiiltäviä.

Minkälaisista teknisistä puutteista / muista syistä johtuu, että dieselmoottorit eivät ole vallanut alaa pienmoottorialalla? Ei ole juurikaan dieselmopoja, moottorikelkkoja, mönkijöitä jne.
Kalliita, päästörajat tulee vastaan, kesä- ja talvilaadun polttoaineet, sytytysjärjestelmästä johtuen ja muutenkin ovat jämäkämpää tekoa. Lisänä huomattavasti kapeampi kierrosalue.

Jos on laittanut huuto.netiin myynti-ilmoituksen pari viikkoa sitten ja sitä ei löydy nyt myöhemmin kirjautuessa, olenko minä tehnyt jonkun virheen vai onko järjestelmässä voinut tapahtua virhe vai mistä on kyse? Ja pitäisikö asioista tulla sähköpostia. Jättö-, poisto- ja virhetilanteista?

Miten siirretään kuvat iPhonelta tietokoneelle? :nolo:
Toinen mahtava juttu ois jos joku osais kertoa miten puhelimen yhteystiedot laitetaan kans koneelle jotenkin varmuuskopiona?

Yritin oikeesti Googlettaa, mutta en vaan osaa..

Miten siirretään kuvat iPhonelta tietokoneelle? :nolo:
Toinen mahtava juttu ois jos joku osais kertoa miten puhelimen yhteystiedot laitetaan kans koneelle jotenkin varmuuskopiona?

Yritin oikeesti Googlettaa, mutta en vaan osaa..

Windows:

http://www.trickyways.com/2010/01/transfer-iphone-pictures-to-pc-windows-7/

Mac:

Image transfer softa (käyttiksessä vakiona)

Kontakteja en oo backupannu (exportannu) käytettävään muotoon ikuna, ne voi backuppaa koneelle kyllä itunesilla mutta niitä ei hirveesti käpistellä sitten. Icloudissa menevät itselläni, Google antaa monta jännää softaa osumiksi hakemalla iphone contact export windows

Kontakteja en oo backupannu (exportannu) käytettävään muotoon ikuna, ne voi backuppaa koneelle kyllä itunesilla mutta niitä ei hirveesti käpistellä sitten. Icloudissa menevät itselläni, Google antaa monta jännää softaa osumiksi hakemalla iphone contact export windows

Eli jos laitan ne iCloudiin, niin sitten kun pitää resettaa puhelin niin saan ne iCloudista helposti takaisin? :o

Jos on laittanut huuto.netiin myynti-ilmoituksen pari viikkoa sitten ja sitä ei löydy nyt myöhemmin kirjautuessa, olenko minä tehnyt jonkun virheen vai onko järjestelmässä voinut tapahtua virhe vai mistä on kyse? Ja pitäisikö asioista tulla sähköpostia. Jättö-, poisto- ja virhetilanteista?

Vastaus itselleni. En väsyneenä kiiressä ollut huomannut painaa vahvista ilmoitus painiketta.

Eli jos laitan ne iCloudiin, niin sitten kun pitää resettaa puhelin niin saan ne iCloudista helposti takaisin? :o

Mitä aiot tehdä niillä kontakteilla? Nehän tallentuu oletuksena tileille, mitä sulla puhelimeen on määritelty, todennäköisesti apple id:lle -> iCloudiin, eli ovat áina backupattu, kun iCloud backup on päällä (ja periaatteessa muutenkin kun liittyvät ko. tiliin). Jos haluat ne jotenkin exportata ulos puhelimesta jotain käpistelyä varten niin se voikin olla jo haastavampaa.

Missäpäin ulkomaita sitä pystyy käydä jossain radalla/lentokentällä testaamassa ferrareita, lamboja/muita "superautoja"?
Tsekkeissä tais olla joku paikka?

Back
Ylös Bottom