Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Valokatkaisijasta sammuttaminen kyllä riittää, jos ei roplaa katon sokeripalaa.
230V silleen kevyesti ravistaa ja meisseli lentää kädestä, ei oo paha. Jaa mistäkö tiedän...
Varminta kääntää ne sulakkeet auki ennen kuin alkaa asentaa, kun homma vaikuttaa olevan vähän huteralla pohjalla muutenkin.
Mun sulaketaulussa on perinteinen katkaisija vain päävirralle, ja loput ovat sellaisia pyöreitä hässäköitä. Joo, olen todella perilla näistä hommista. :D Vanhassa kämpässä oli oikeasti sellaiset katkaisijat kaikille. Noista pyöreistä jutuista kahdessa lukee "valaisin" tms. Mitä niille pitää tehdä?
Millainen klipsi on kyseessä ja mihin se menee kiinni? Mun ensimmäinen yritys lampun kiinnittämisessä oli laittaa siihen kiinni vanhan lampun koukkuun sopiva ripustusvärkki, sellainen metallinen käyrä "tikku" jonka sain ruuveilla kiinni tuon lampun omaan "telakkaan". Lampun sai tällä keinolla kiinni koukkuun, mutta ongelmaksi tuli, että lamppu on suunniteltu tulemaan suoraan kattoon kiinni ja sen reuna on joku 1,5 cm korkea, siinä missä tämä koukku+kiinnitystsydeemi oli paljon korkeampi -> lamppu killui 10 cm irti katosta ja näytti vitun dorkalta. Ellei lampun reunaa saa jollain tsi-viritelmällä korotettua, se ei sovellu koukkuun ripustettavaksi.Itse oisin kyllä antanut sen peitelevynkin olla kiinni ja hommannut valaisinliikkeestä siihen johtoon sen "klipsin" mikä lie joka kiinnitetään lampun johtoon ja se taasen siihen koukkuun. Ja noita suojakupujakin mikä peittää sen hässäkän löytyy varmasti joistakin valaisinliikkeistä, kirppareilta tms. mutta taitaa jo mennä liian työlääksi.
Joo, ei käy tuollaiseen plafondityyppiseen spottivalaisimeen.

Onko kellään suositella jotain hyviä kuntosali-/bodauskirjoja, kun ajattelin huomenna vierailla kirjastossa :D
Katoin vähän netistä mitä on tarjolla ja löytyi yllättävän paljon kirjoja aiheeseen liittyen. Valitsin niistä neljä sellaista jotka on lainattavissa ja ne on: Lihaskuntoharjoittelun anatomia, bodauksen tietojätti, kuntosaliharjoittelun anatomia, massaa! voimaa! Tie jatkuvaan kehitykseen.
Onko kukaan lueskellut kyseisiä kirjoja ja löytyikö hyvää tietoa? Ja ehdotuksia otettaan vastaan!
Supermassan kirjaa ei löytynyt kirjastostani :(

Kaikki noi ihan päteviä opuksia, joiden avulla pääsee jyvälle hyvin asioista![]()
Njoo, kaipa tuollaisia vaihtoehtoja on jos kauppoja alkaisin koluamaan. Viimeisin yritykseni oli saada lamppu ripustettua kattoon nippusiteillä siten, että se roikkuisi edes vähän lähempänä kattoa, ja sen epäonnistuttua saavutin sen pisteen, että kaikkien turvallisuuden kannalta on paras jos vain en enää edes näe koko lamppua.Yksi vaihtoehto on irrottaa valaisinosasta töpseli, sokeripala ja maadoitusjohto. Kattorasiasta vastaavasti molemmat johdot irti (päävirtakatkaisin 0).
Hanki sitten Wagon 2-napaisia puristusliittimiä (esim. Clas Ohlson tuote 36-4806) 2 kpl. Toiseen puristusliittimeen musta johto katosta ja valaisimesta, toiseen
vastaavasti siniset johdot (päävirtakatkaisin 0).
Jos käytössäsi ei ole luotettavaa jännitteenkoetinta, en luottaisi sulaketaulun merkintöihin tai seinäkatkaisijaan, vaan käyttäisin aina pääkatkaisijaa.

Kiitos selkeästä kuvasta. Tarvitseeko maadoitusjohdolle tehdä mitään, voiko se jäädä kiinni lampun sokeripalaan?
Lienee paras, että suosiolla odotan että saan (aikuisen) lisäparin käsiä pitämään lampusta kiinni ja sohimaan taskulampulla.
Mun sulaketaulussa on perinteinen katkaisija vain päävirralle, ja loput ovat sellaisia pyöreitä hässäköitä. Joo, olen todella perilla näistä hommista. :D Vanhassa kämpässä oli oikeasti sellaiset katkaisijat kaikille. Noista pyöreistä jutuista kahdessa lukee "valaisin" tms. Mitä niille pitää tehdä?