Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Pystyykö Fitnesstukussa ostoksiin yhdistämään kaksi alennuskoodia? Olis -10% ja - 10€ koodit, mutta oletan, että vain toinen käy. Oletanko siis väärin?

Kysyn siksi, että Fitnesstukun sivut puhelimella on täyttä ripulia, enkä voi nyt itse asiaa tarkistaa.

Saako kännykällä tilatun raitiovaunulipun lähettää eteenpäin suomeen tulevan ystävän kännykkään, koska hän ei sellaista voi tilata? :david:
en näe miksi ei mutta ei noista koskaan tiedä

Ei oo 100% varma tieto, mutta uskallan väittää, ettei, koska muutenhan pystyisi helposti kopioimaan liput.

Miksi aamulla kusi on tummempaa kuin muulloin?

Yön aikana ei ole juonut mitään, jolloin kusessa on enemmän kuona-aineita suhteessa nesteen määrään kuin päivällä, jolloin ihminen juo enemmän. Samalla lailla jos on päivän juomatta, niin tummempaa tavaraa tulee ulos.

Saako kännykällä tilatun raitiovaunulipun lähettää eteenpäin suomeen tulevan ystävän kännykkään, koska hän ei sellaista voi tilata? :david:
en näe miksi ei mutta ei noista koskaan tiedä

Ei oo 100% varma tieto, mutta uskallan väittää, ettei, koska muutenhan pystyisi helposti kopioimaan liput.

Mulla ei ole mitään tietoa. Mutta riippunee kai minkälaisia ne ovat, eli jos siinä on joku koodi jonka sitten kuski näpyttelee ja näkee onko käytetty tai ei tms. Eli vaikka käytännössä toimisi, niin en yhtään ihmettele vaikka HKL(?) kieltäisi omilla säännöillään uudelleen lähettämisen.

Kumpi on parempi treenaa samalla kertaa selkä ja hauis. Vai hauis ensin ja parin tunnin päästä selkä paremmilla energialla. Vai onko merkitystä jos jaksan vetää saman treenin putkeen?

Kumpi on parempi treenaa samalla kertaa selkä ja hauis. Vai hauis ensin ja parin tunnin päästä selkä paremmilla energialla. Vai onko merkitystä jos jaksan vetää saman treenin putkeen?

Reenaa ensin selkä, isompi lihasryhmä nii vie tehoja, habat helpompi sitte lopussa laittaa loppuu, selkäliikkeis haba myös vähä lämpee nii parempi vaa noin.

Tai jos tekee habat kokonaan eri päivänä, niin habat saa 2 treenikertaan viikkoon, ja hyytyneet habat ei hidasta selkätreeniä, ja sama toisinpäin :puntti:

Jos tekee 3-jakoisella työntävät, jalat, vetävät (paras runko IMO 3-jakoiseen) 3on 1off niin saa lihat sen kaksi treeniä viikkoon. Ja ehdottomasti hauikset selän jälkeen, valmiina jo pikku pumppi niin ei tarvitse lämmitellä sen kummemmin ja liikkeet menee varmasti perille.

Jos matkahuollon seuranta sivuilla näkyy tila "lastattu noutopisteeseen" nii eikös paketin voi käydä noutamassa lähetystunnuksella vaikka ei ole tullut ilmoitusta tesktiviestillä että paketti on noudettavissa? [emoji57]

Voi jumalauta! Mulla on hermoissa melkoinen pinnetila.

Elisa Viihteen boxi väittää TAAS JÄLLEEN kerran, että palvelu tarvitsee toimiakseen internetyhteyden ja käskee tarkastamaan yhteyden. Lisäksi tulee teksti "yhteysvirhe (-11), kokeile myöhemmin uudestaan". Olen nyt kokeillut uudestaan s**tana ainakin kaksi tuntia.

Täällä on toimiva internetyhteys ja mä olen tarkastanut yhteyden noin kymmenen kertaa. Sammuttanut modeemin sekä digiboxin ja laittanut ne taas uudestaan päälle+ irroittanut johtoja jne... Koko ajan sama juttu. Lisäksi mä resetoin äsken ton digiboxin ja asensin kanavat uudestaan.

Nyt tänään nettiyhteys on kerran tai pari katkennut, mutta vaikka sen on saanut kuntoon, niin Elisan boxi ei suostu löytämään sitä yhteyttä, vaikka tietokone löytää sen. Meillä on langaton nettiyhteys DNA:n kautta, jota myös Elisa Viihde käyttää.

Modeemin ja digiboxin välillä ei ole ethernet-johtoa, koska mulla ei ole tarpeeksi pitkää sellaista ja mä olen ihan periaatteesta sitä mieltä, että ton yhteyden pitää toimia ilmankin, kun niin on luvattu. Modeemin ja digiboxin välillä eiolemitään rakenteellisia esteitä ja laitteiden etäisyys on toisistaan noin 3 metriä (vierekkäisillä seinillä).

Näitä katkoksia on tullut sen kolmen viikon aikana, kun Elisa Viihde on ollut käytössä, noin kerran viikkoon. Tähän mennessä on auttanut johtojen irrottaminen ja laitteiden uudelleenkäynnistys.

Onko jotain vinkkejä tilanteen korjaamiseksi vai heitänkö digiboxin seinään?

Onko jotain vinkkejä tilanteen korjaamiseksi vai heitänkö digiboxin seinään?
Suosittelen tuota jälkimmäistä. En ole kuullut tuosta ikinä mitään hyvää. Näkyy ja ei näy ja kuvanlaatu on aivan kamala.

Suosittelen kyllä samaa myös sille langattomalle Internet-yhteydelle. Siitä olen kuullut vielä vähemmän hyvää. Tai sitten kukaan, jolla se toimii, ei puhu siitä. Niitä onkin sitten paljon joilla ei toimi. Ja vaikka suurinpiirtein toimisikin, niin se on fakta, että se pätkii ja hidastelee moninkertaisesti sen mitä langallinen yhteys. Joskus vanha keino on parempi kuin pussillinen uusia.

Mitä jos sulla onkin homma muuten siitä kiinni, että netti kyllä toimii, mutta ei tarpeeksi nopeasti viihteelle?

No tietty nyt, kun soitin sinne Elisaan, alkoi digiboxi toimimaan, vaikka olin tehnyt samat toimenpiteet kuin aikaisemminkin. Kävi ilmi, että modeemin ja digiboxin välillä on se internet-yhteys, mutta jostain syystä digiboxi ei tajua sitä. Tällä kertaa tiltti kesti 12h. Ennen tätä tiltin on saanut pois johtoja irroittamalla ja laitteita sammuttamalla, jonka jälkeen homma on taas pelittänyt. Tällä kertaa ei.

Tekivät taas häiriöilmoituksen. Sanoivat, että tällaisia ongelmia on ollut. Toi laite lähtee todennäköisesti vaihtoon ja jos se ei auta, niin voi olla että Elisa vaihtuu johonkin toiseen firmaan eli koko sopimus puretaan kokonaan. Oisko toi nyt kolmen viikon aikana kuudes vai seitsemäs kerta, kun soitan Elisalle.

No tietty nyt, kun soitin sinne Elisaan, alkoi digiboxi toimimaan, vaikka olin tehnyt samat toimenpiteet kuin aikaisemminkin. Kävi ilmi, että modeemin ja digiboxin välillä on se internet-yhteys, mutta jostain syystä digiboxi ei tajua sitä. Tällä kertaa tiltti kesti 12h. Ennen tätä tiltin on saanut pois johtoja irroittamalla ja laitteita sammuttamalla, jonka jälkeen homma on taas pelittänyt. Tällä kertaa ei.

Tekivät taas häiriöilmoituksen. Sanoivat, että tällaisia ongelmia on ollut. Toi laite lähtee todennäköisesti vaihtoon ja jos se ei auta, niin voi olla että Elisa vaihtuu johonkin toiseen firmaan eli koko sopimus puretaan kokonaan. Oisko toi nyt kolmen viikon aikana kuudes vai seitsemäs kerta, kun soitan Elisalle.

Ehdit itse vastata ensin. Mulla on Elisan viihde ja säännöllisesti kuva jäätyilee, kun vaihtelee kanavia. Sitten taas se 5 min buutti, että nousee takaisin ylös. Todella ärsyttävää. Soitettu myös kymmenkunta kertaa muutaman vuoden aikana ASPAAN. ON JOUDUTTU TOTEAMAAN, ETTÄ ON OMINAISUUS EI VIKA...100meganen yhteys Ethernetpiuhalla. En voi vaihtaa, kun on ainoa järkevähintainen 19e/kk 100meg yhteys.

Ainoa neuvo on, että älä käytä sitä W-lania TV.n kanssa.( Jos mahdollista, hommaa kiinteä piuha. HD kuva vie sen 20megaa kevyesti kaistaa). Syy on aivan varmasti siinä. Mullakin pätki yhteyden lähes joka tunti, muutamaan otteeseen sitä kautta. Toinen juttu liittyen W-laniin. Sen nopeus on Elisan laitteilla Max 32megaa, vaikka liittymä olisi 100meganen.

Itsellä oli vikaa Elisan boksissa, vaihtoehtoja kartutellessa tuli mieleen kokeilla että voisiko olla että 20 vuotta asunnosta toiseen seurannut antennipiuha voisi olla vioittunut. Sitä tuli raahattua mukana kun eihän johdot miksikään mene, laatikosta uusi mihin olin aina heittänyt ne kun tuli uusi töllö tai digiboksi kun vanhakin toimii. No uudella johdolla ei ole pätkinyt enää ikinä HD kuvat eikä mitkään.

Soitan klassista kitaraa, oikean käden kynnet ovat siis suhteellisen pitkät. Alkanut myös soittelemaan pianoa enemmän silloin tällöin ja kynnet haittaavat hieman soittoa, oisko mitään pientä niksiä avuksi?

Soitan klassista kitaraa, oikean käden kynnet ovat siis suhteellisen pitkät. Alkanut myös soittelemaan pianoa enemmän silloin tällöin ja kynnet haittaavat hieman soittoa, oisko mitään pientä niksiä avuksi?

Oletko drag queen vai eikö kynsien leikkaus muuten vain tule kyseeseen? Luulisi nimittäin että ilman kynsiä soittaessa sormet tottuisi pidemmän päälle.

Back
Ylös Bottom