Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kaikkien tyhmien kysymysten äiti. Kyse on siitä hyvin ärsyttävästä ass-marketin mainoksesta missä ihmiset kertoo lempiruoistaan. En ole ikinä saanut selvää mitä se viimeinen nainen sanoo ennen kuin mainos katkeaa kuin seinään. Koko mainos ärsyttää ton takia vielä enemmän. Eli mitä se sanoo?

Mun mielestä se sanoo " voinks mä nyt sanoo kiireest ? reseptin" kysymysmerkin paikalla sen tai jotai, vissiin Turun seudun murretta

(Mielenkiinto heräsi ja kuuntelin kuulokkeilla kymmenen kertaa XD )

Mun mielestä se on kans, että "voinko mä sanoo kiireesti reseptin", se ääni vaan takeltaa siinä vähä. Eli se nainen ei tiiä nimeä sille ruoalle. Helpotti varmaan ihan helvetisti :D

Mun mielestä se on kans, että "voinko mä sanoo kiireesti reseptin", se ääni vaan takeltaa siinä vähä. Eli se nainen ei tiiä nimeä sille ruoalle. Helpotti varmaan ihan helvetisti :D

Powerihan vaikuttaa analyyttiselta ihmiseltä, joten ensi yön uni varmaan turvattu kun ei tarvitse moista pohtia ;)

Mulla ois sellanen kysymys että kun tänään salin jälkeen join palkkarin ja pyöräilin kotiin niin oksensin. Menikö palkkari ihan hukkaan vai kerkeskö siitä imeytyä jotain? kotimatkaan meni n. 30 min.

Mulla ois sellanen kysymys että kun tänään salin jälkeen join palkkarin ja pyöräilin kotiin niin oksensin. Menikö palkkari ihan hukkaan vai kerkeskö siitä imeytyä jotain? kotimatkaan meni n. 30 min.

Suurin osa palkkarista meni hukkaan ja loput gainssit meni, kun murehdit tälläisiä.

Kyllä meni ja kehitys myös pysähtyi. Ensi salikerralla saat ottaa puolet pois sarjapainoista :(

Katselin tuosta postin sivuilta paketin seurannassa tulevaa lähetystä. Lisäpalveluissa lukee Itellan kuljetuspalvelu, eikait Kusti nyt saatana yritä tuoda tuota kotia tuota pakettia?

Voiko kerrostalo asunnossa pyytää jonkun säätämään lämmitystä, kun tahtoisin makuuhuoneen lämpötilan muuttaa siitä normaalista huonelämpötilasta, johonkin 17-18 asteen paikkeille? Ei se ainakaan lämmitys patterin venttiiliä vääntämällä tippunut mihinkää, vaikka laitoin pienimmälle. En tahtoisi kuitenkaan nukkua talvisinkin ikkuna vähän raollaan ja patteri 24/7 kuumana...

Lämmitysjärjestelmää voi säätää mutta se ja uudet termostaatit maksaa joten ei haluta. Sen sijaan lämmitetään kylmimmän asunnon mukaan vaikka kaikissa muissa asunnoissa olis 25°C. :D sellasta säästöä, tervetuloa suomalaiseen taloyhtiöön...

Lämmitysjärjestelmää voi säätää mutta se ja uudet termostaatit maksaa joten ei haluta. Sen sijaan lämmitetään kylmimmän asunnon mukaan vaikka kaikissa muissa asunnoissa olis 25°C. :D sellasta säästöä, tervetuloa suomalaiseen taloyhtiöön...
Niinpä tietysti.. :D No kysytään ja katsotaan mitä meinaavat, että viitsivätkö tehdä jotain asialle.

On meinaan unen laadun suhteen eroa kuin yöllä ja päivällä, kun vertaa vanhempien omakotitalossa nukkumiseen, jossa säätää lämpötilan huoneeseen vaikka siihen 16-19 asteen kieppeille, tän oman kämpän n. 22-24 asteen huonelämpötilan sijaan.. :jahas:

Pitäis siinä olla termostaatti jolla saat virtauksen vaikka nollaan. Taitaa vaan ikä painaa osia, jos ei oo vaikutusta. Koita renkuttaa eestaas, jos alkais pelaan.

Ja annoithan patterille aikaa jäähtyä. Eli säätö nollaan ja oottelen vaikka yön yli.

Pitäis siinä olla termostaatti jolla saat virtauksen vaikka nollaan. Taitaa vaan ikä painaa osia, jos ei oo vaikutusta. Koita renkuttaa eestaas, jos alkais pelaan.

Ja annoithan patterille aikaa jäähtyä. Eli säätö nollaan ja oottelen vaikka yön yli.

Ai se on silleen :O No joo, kyl mä ensitöikseni ku muutin tähän uuteen kämppään viime viikol ni väänsin makkarist sen nollil, mut kyl se silti on lämmin se patteri. Voi tosin olla et suurempi ongelma on se lämpö mitä tulvii seinien/lattian läpi naapuri asunnoista..? Ei se venttiiliin vääntäminen nollille ainakaan edellisessäkää kämpäs auttanu tuomaan lämpötilaa alas, ainakaan nii et olis mukavan viileää... Miksi muuten yleinen käytäntö edes on se n. 21-22 astetta, vaikka oikeasti se ei ole lähellekkään optimaalinen nukkumislämpötila..?

Eikö muka jokainen asukas saa päättää ihan itse lämpöpattereista kämppänsä lämpötilan? Mulla itellä on ollu patterit pois päältä helmikuuta lukuunottamatta, enkä ajatellut laittaa päälle vielä pitkiin aikoihin. Eikä nuo kyllä kuumana käy vaikka olis ikkuna auki. Eikai sitä lämpöä muualta sinne kämppään tuoteta?

Tällasessa neukkukuutiossa ainakaan noilla termostaateilla ei ole mitään merkitystä virtaamaan. Ylin kerros vielä joten tää on varmasti kylmin kämppä ja ykkösessä on varmasti lämpöistä. Mulle hyvä koska hyvinhän ihminen voi kun on vähän viileä ja ilma vaihtuu :D

Eikö muka jokainen asukas saa päättää ihan itse lämpöpattereista kämppänsä lämpötilan?
Saa, kun vaan vehkeet pelaa :D Huutelis varmaan patteriventtiilien ja termareiden vaihtoa, jos ei oo säädöillä merkitystä.

Ylin kerros vielä joten tää on varmasti kylmin kämppä ja ykkösessä on varmasti lämpöistä. Mulle hyvä koska hyvinhän ihminen voi kun on vähän viileä ja ilma vaihtuu :D

Eipä se välttämättä niin ole. Patteriventtiilissä on esisäätö, jolla tasoitetaan niin että ykkösessä ei virtaa vesi täydellä teholla ja näin edespäin. Kerrostaloissa on usein kylmä. Säästetään lämmityskuluissa ja termareiks lyödään vaikka 21-asteiset termostaatit. Niin ei se kämppä vaan lämpiä sitä enempää. Ja kuka näistä asioista päättää? Taloyhtiö! Ja sitten asukkaat valittaa, kun on kylmä :face: Vuokralaiset, nyt toki erikseen.

Back
Ylös Bottom