Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kotietsinnästä tehdään aina pöytäkirja, löytyi jotain tai ei. Tämä "merkintä" näkyy kyseisessä rikosilmoituksessa, jonka perusteella etsintä on tehty. Se ei näy missään sen enempää, siis esim. "rikosrekisterissä".

Rikosrekisteri ei ole mikään lainausmerkkiasia, se on ihan oikeasti olemassa :) Mutta sinne kirjataan vain tuomiot, ja niistäkin vain osa, etsintöjä ym. sinne ei kirjata.

Poliisin rekistereihin sen sijaan saattaa joutua helpommin. En tiedä käytännön toiminnasta, mutta rekisteriselosteiden perusteella vaikuttaa siltä, kuin kuka tahansa jonkin tutkinnan kanssa tekemisiin joutunut henkilö voi jäädä rekisteriin vuosiksi.

Kai se on 40 dB pienempi kuin maksimivoimakkuus? Eli kyseisen vahvistimen asteikko menee jostain luvusta -X nollaan, missä nolla on voimakkain.
Ei, mulla ainakin asteikko jatkuu plussamerkkisenä, eikä toi varmaan ainut malli ole, missä näin on. Oikeaa selitystä en tiedä, mutta noin se ei ole.

Mitä tarkoittaa vahvistimessa äänenvoimakkuus -40dB? Miksi miinus?

En oikeasti tiedä asiasta mitään, mutta nopea googlaus paljasti seuraavaa. Nolla desibeliä tarkoittaa tietyn sovitun voimakkuudellista ääntä. Miinusdesibelit ovat tätä hiljaisempia.

Toi desibelijuttu vahvareissa vaikuttaa liittyvän vahvistimeen syötetyn äänisignaalin voimakkuuteen. Miinusdesibeleissä signaalia vaimennetaan, 0:ssa desibelissä vahvistimeen syötetty signaali tulee vahvistimesta pihalle sellaisenaan ja plussadesibeleissä signaalia vahvistetaan. Ilmeisesti toiminnan suhteen verrattavissa esim. kitaravahvistimen Gain-nappulaan.

Yksityiskohtaisemmin saa selittää joku, joka oikeasti ymmärtää ja korjata saa kanssa, jos googlasin omiani.

En kerennyt editoimaan, mutta esim. -20dB tarkoittaa siis sitä, että vahvistimeen syötettyä signaalia on vaimennettu 20 desibelin verran ennen kuin se tulee kaiuttimista pihalle.

Mistä löytäisi kohtuuhintaan t-paitoja jotka ois samantyylistä kangasta kun American Apparelin tri-blend? Ihan tavallisia yksvärisiä t-paitoja siis, ei mitään sen erikoisempaa. Eli tollanen erittäin pehmee ja suht venyvä kangas. Näkyis olevan 50% polyesteri 25% puuvilla 25% viskoosi

Tri-Blend Short Sleeve Track Shirt | American Apparel

Suomesta en löytänyt kun yhdestä verkkokaupasta v-neckinä (hyi) tai toisena vaihtoehtona tilata spreadshirtiltä ilman painatusta, mutta siellä ei oo oikeen eri värejä saataville tolla matskulla. Millähän nimellä muilta merkeiltä löytyis samantyylisestä kankaasta olevia t-paitoja tai mistä kaupoista kannattais ettiä?

Tai miten noi alv/tullihommat menee vaatteille jos tilais suoraan tuolta AA:lta jenkeistä? Tullia ei käsittääkseni tarvii alle 150e(?) tilauksille maksaa, mutta ALV täytyy. Meneekö lisäksi mitään käsittely tms. kuluja?

Onko kellään ollu kokemusta siitä kun taloyhtiö haluaisi tehä remontin, ja muutettais kämppiksen kanssa sijaisasuntoon sen remontin ajaksi. Mitä kaikkea vuokranantaja korvaa ?

Abivideon kanssa tässä klikkailen ja olen tuota työstänyt melko pitkälle iMovien avulla. Olen jokaisen erillisen pätkän luonut omana elokuvanaan, jotka ajattelin sitten lopuksi yhdistää. Kuitenkin nyt kun aloin yhdistämään noita pätkiä, niin nuohan menee käytännössä päin persettä tonne. Milläs keinoin noi iMovien erilliset elokuvat vois yhdistää suoraan?

Rikosrekisteri ei ole mikään lainausmerkkiasia, se on ihan oikeasti olemassa :) Mutta sinne kirjataan vain tuomiot, ja niistäkin vain osa, etsintöjä ym. sinne ei kirjata.

Poliisin rekistereihin sen sijaan saattaa joutua helpommin. En tiedä käytännön toiminnasta, mutta rekisteriselosteiden perusteella vaikuttaa siltä, kuin kuka tahansa jonkin tutkinnan kanssa tekemisiin joutunut henkilö voi jäädä rekisteriin vuosiksi.
tää pitää aika hyvin paikkaansa, minun nimi löytyy aika monesta tutkintaraportista, kun oon ollu joskus itse tutkinnan kohteena, ja todella monesti silminnäkijänä tai muuten todistamassa jotakin. aina ottaneet yhteystiedot ylös, ja kirjaavat sen sitten rekistereihin. yhen kaverin kämppiksen olivat bustanneet hampunviljelystä, niin oli koko soluasunnon asukkaat tutkittavina vaikka farmari itse oli sanonut ettei kämppiksillä oo asiaan osaa eikä arpaa, kun eivät tienneet koko asiasta. silti nimet on nyt kirjoissa ja kansissa siksi, että sattuivat asumaan ko. henkilön kanssa.

Jos pysäköi auton klo 22 paikalle, jossa on 4h rajoitus ajalla 6-24, niin onko illalla parkkiaikaa 2h klo 22-24 ja aamulla klo 6-8 vai onko sakon uhka heti klo 6 jälkeen aamulla?

Mikä ihme toi twoo on? Sähköpostiin tullut viesti missä muutama fb kaveri pyytää mua hyväksymään heidät kaveriksi ja googlesta kun kattoo niin lukee et joku huijjaussivusto tai vastaava :D

Muuton aikana yksi entisen asunnon Abloy Exec avain katosi. Kuinka iso lasku on tulossa kun lukkoon on tehtävä uusi sarjoitus?

Mikä ihme toi twoo on? Sähköpostiin tullut viesti missä muutama fb kaveri pyytää mua hyväksymään heidät kaveriksi ja googlesta kun kattoo niin lukee et joku huijjaussivusto tai vastaava :D

Wikipediasta: "According to the website TechCrunch, Twoo has been accused of forwarding invitations to its users' email contacts using spamming methods. TechCrunch had a follow up a year later and maintained that Twoo was still following the same spamming methods as it had reported the previous year."
Meetic - Wikipedia, the free encyclopedia

Muuton aikana yksi entisen asunnon Abloy Exec avain katosi. Kuinka iso lasku on tulossa kun lukkoon on tehtävä uusi sarjoitus?

Mikäli lukon sarjoittaminen ei ole itseisarvo (esim. vuokra-asunto), voi uuden abloy exec avaimen käydä teettämässä osaavalla suutarilla näyttämällä vastaavaa toista avainta, koska exec avaimen patenttisuoja ei ole enää voimassa. Tai siis itse ainakin tekisin näin.

Kannattaako kevyen viikon jälkeen alottaa uusi reeniviikko täydellä rallilla, vaiko alottelee ihan seminormisti? Eihän se nyt oo toisaalta ku yks viikko ni luulis että vois ihan normisti alotella ja jatkaa samaan malliin?

Niinkun täällä jo sanottiinkin niin Execin suojaus ei oo enää viime keväästä lähtien ollut voimassa, eli voit myös teetättää uuden avaimen jos esim. tiedät ettei avaimen mukana hävinnyt mitään minkä perusteella avaimen löytäjä voisi jäljittää lukon johon avain sopii.

Back
Ylös Bottom