Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jotenkin tuntuu vaan pöljältä, vastaavia paikkoja on kuitenkin pallo täys ja ainakin itse haluaisin lomiinkin jtn vaihtelua.. Köpsän oloista 2x vuodessa mennä samaan hotelliin ja kiertämään samoja paikkoja.

No jos haluaakin lomalle "tuttuun ja turvalliseen" paikkaan, eikä halua uuden etsimisen jännitystä?

Lomailu ja reissaaminen erikseen siis.

Miksi ihmeessä kukaan menisis samaan lomapaikkaan useasti, Vaikkapa Espanjaan 10 kertaa?

Koska se maa ja kulttuuri voi kiinnostaa? Espanja on aika laaja alue, sieltä löytyy vaihtelevaa maastoa ja elämyksiä joten miksi siellä ei kävisi vaikka kymmentä kertaa? Et sinä koko maata näe viikon rantalomalla Barcelonassa.

Huomenna olisin menossa töihin n. 8 tunniksi ja pyydettiin verokorttia johon täytettynä tilinumero. Opiskelijana mistan portaikkoverokortin ja tuossa lapussa ei kyllä ole mitään kohtaa tilinumerolle. Joten lärväänkö sen tilinumeron johonkin yläkulmaan vai saanko hankittua tähän hätään jostain oikean ei porrasverokortin. Vai mitäs helvettiä? verohallinnon sivutkin niin epäselvät ettei oikein mitään inffoa herunut.

Verokorttiin ei kuulu kirjoittaa itse mitään. Laita tilinumero eri lapulle, jonka annat verokortin mukana.

Työnantajasi lienee tottunut freelancer- ja sivutuloverokortteihin, joista yleensä annetaan vain valokopio. Kopioon voi hyvin jo kirjoittaakin jotain. Portaikkoverokortti muistaakseni tulee antaa työnantajalle alkuperäisenä ja se pitää vielä työnantajan palauttaakin sinulle, joten kirjoittaminen ei ole fiksua.

Verokorttiin ei kuulu kirjoittaa itse mitään. Laita tilinumero eri lapulle, jonka annat verokortin mukana.

Työnantajasi lienee tottunut freelancer- ja sivutuloverokortteihin, joista yleensä annetaan vain valokopio. Kopioon voi hyvin jo kirjoittaakin jotain. Portaikkoverokortti muistaakseni tulee antaa työnantajalle alkuperäisenä ja se pitää vielä työnantajan palauttaakin sinulle, joten kirjoittaminen ei ole fiksua.

Verokortti kelpaa vaikka sähköisenä eikä niillä kirjoituksilla ole väliä. Yrityksen taloushallinnon/tilitoimiston kätköihin ne jää. Kesken kautta päättyneissä työsuhteissa kortteja palautellaan, jotta seuraavassa työpaikassa voidaan huomioida tulorajat, muuta funktiota sillä ei ole.

Koska se maa ja kulttuuri voi kiinnostaa? Espanja on aika laaja alue, sieltä löytyy vaihtelevaa maastoa ja elämyksiä joten miksi siellä ei kävisi vaikka kymmentä kertaa? Et sinä koko maata näe viikon rantalomalla Barcelonassa.

Tänkin mä ymmärrän jos siellä tosiaan kierrellään ja tutustutaan, mutku isolla osalla jengiä se tyyli on istua siinä allasbaarin kupeilla se viikko kerta toisensa jälkeen :)

- - - Updated - - -

Tänkin mä ymmärrän jos siellä tosiaan kierrellään ja tutustutaan, mutku isolla osalla jengiä se tyyli on istua siinä allasbaarin kupeilla se viikko kerta toisensa jälkeen :)

Heittäkääs jotain hyviä settejä hyvien juustojen kanssa tarjottavaksi? Muijalla kohta ne synttärit, kosmetiikkapaketti on jo kasassa (kiitos vinkistä, tosiaan piti vain mennä kauppaan ja pyytää palvelua :D). Kävin hakemassa sopivasti Rieslingiä ja punkkua ja ajattelin tehdä huomenna sillä aikaa kun on hieronnassa kaikkea naposteltavaa viinin kanssa nautittavaksi.

Perus patongit, kuivatut hedelmät, pähkinät, rusinat, salmiakit, suklaat, cream crackerit, omenat yms on jo. Jotain muuta?
Luomu savujuustoa, sini ja valkohomejuustoa, vuohenjuustoa ja hyvää cheddaria (parasta, itse tykkään. vaikkei viinin kanssa varmaan toimikkaan :D ) on.

Jotain puuttuu vielä, mitä?

Onhan porukoilla kesamokkejakin, johon raahaavat itsensa lomille. Aina sama paikka vuodesta toiseen. Ei tuota matkailuun voi verrata, mutta jos tykkaa, niin mikas siina.

Miksi ihmeessä kukaan menisis samaan lomapaikkaan useasti, Vaikkapa Espanjaan 10 kertaa?

Tähän liittyen mä en ole koskaan ollut missään "etelän lämmössä" eikä ajatuksena edes kiinnostaisi lähteä vaan eräilemään sitä pitää päästä Lappiin tai ehkä joskus kaukaisempiinkin kohteisiin. Kolmenlaisia ihmisiä on tuttavissa eli suurin osa niitä jotka ei koskaan käy missään, sitten seuraavaksi ne jotka himoitsee auringon lämpöön ja sitten muutama jotka käyvät vuosittain Lapissa. Aika usein mitä jutellut on niin Lappiin menijät eivät kaipaakkaan etelän lämpöä ja etelän lämpöön menijät eivät voi ymmärtääkkään miksi joku haluaisi pohjoiseen. Itse myös pidän hieman karummista maisemista ja tykkään kunnon talvesta, kesä on taas niin ja näin.

Mä ymmärrän kyllä jos lähtee johonkin kiinnostavaan paikkaan monta kertaa, mutta kun yleensä meininki on näin että suomalaiset menee joka talvi sinne vitun espanjaan, ja yleensä vielä samaa paikkaan. Ja ryyppäävät suomalaisten täyttämässä ravintolassa.

Mut sit taas johonkin Kiinaan kun lähdet, niin siellä et 20 reissullakaan ehdi nähdä vielä oikein mitään.

Mä ymmärrän kyllä jos lähtee johonkin kiinnostavaan paikkaan monta kertaa, mutta kun yleensä meininki on näin että suomalaiset menee joka talvi sinne vitun espanjaan, ja yleensä vielä samaa paikkaan. Ja ryyppäävät suomalaisten täyttämässä ravintolassa.

Mut sit taas johonkin Kiinaan kun lähdet, niin siellä et 20 reissullakaan ehdi nähdä vielä oikein mitään.

Tulee käytyä Espanjassa joo pari kertaa vuodessa. Tosin ihan sen takia kun vanhemmat asuu siellä :) Tota Suomibaari skeneä en oo oikeen koskaan ymmärtänyt. Ja sitä näkee kyllä paljon. Aina samaan suomibaariin tinttaamaan. Paikalliset suomalaiset ja osat halpamatkalaiset ja lauletaan sitä suomikaraokea vielä kylkeen. Saatana. Itse tulee aina käytyä paikallisten mestoissa istumassa ja kiertää suomen esiriiput kaukaa. Suomalaiset onneksi ei oo ihan niin pahaa kastia (vielä) kuin britit...

Tuleehan sitä muuallakin käytyä ettei ihan tohon pelkkään espanaan jäämatkailut.

Ja se kysymys: Minkä helvetin takia auto tahtoo aina räjähtää juuri ensimmäisenä lomapäivänä? Onko se sitä suattanan kohtalon ivaa ettei vaan pääsis ottamaan muutamaa päivää ihan rennosti. Ei meinaat ole ensimmäinen kerta...

Miten suhdeviivainta käytetään?

Viimeksi tuli käytettyä 2,5v sitten, vähän on hukassa jotta kuinka tuota käytetään.

Jos piirustus on vaikka 1:50, katsot viivaimen 1:50-reunalla mittoja paperista. Viivain näyttää siis mitat jo valmiiksi muutettuna oikeaan kokoon. Aika hankalaa...

Tähän liittyen mä en ole koskaan ollut missään "etelän lämmössä" eikä ajatuksena edes kiinnostaisi lähteä vaan eräilemään sitä pitää päästä Lappiin tai ehkä joskus kaukaisempiinkin kohteisiin. Kolmenlaisia ihmisiä on tuttavissa eli suurin osa niitä jotka ei koskaan käy missään, sitten seuraavaksi ne jotka himoitsee auringon lämpöön ja sitten muutama jotka käyvät vuosittain Lapissa. Aika usein mitä jutellut on niin Lappiin menijät eivät kaipaakkaan etelän lämpöä ja etelän lämpöön menijät eivät voi ymmärtääkkään miksi joku haluaisi pohjoiseen. Itse myös pidän hieman karummista maisemista ja tykkään kunnon talvesta, kesä on taas niin ja näin.

Esitän tarkentavan kysymyksen: kuulutko niihin, joille Levi = lappi? Ja vielä lentäen Kittilään? :D

Miksi Suomessa rakennetaan matalia kerrostaloja korkeiden kerrostalojen sijaan?

En tiedä, mutta veikkaisin, että koska määräykset ja byrokratia. Myös se vaikuttanee, että yleensä pilvenpiirtäjiä rakennetaan suuriin kaupunkeihin, joissa tonteista on pulaa, jolloin on fiksua rakentaa korkeampi talo.

Back
Ylös Bottom