Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos Scrabblessa laittaa sanan kahden "kaksinkertaiset sanapisteet" -ruudun yli, tuleeko sanan pisteet nelinkertaisena? Niin luulis, mut säännöistä ei tunnu löytyvän vahvistusta...

Miks punainen tupakka on vahvempaa kuin sininen? Onko se jotain eri lajiketta, vai onko sitä jatkettu jollain tapaa?

Tuli kuvattua samsungin galaxy s3 4g puhelimella puolen tunnin video. Kun katsoo videota puhelimella niin kuva näkyy ihan oikein päin, mutta kun latasin videon tietokoneelle, niin kuva on "ylös alas" eli väärin päin. Tämä ongelma ainakin windows media playerilla, vlc playerillä ja bs palyerillä.

Osaisiko joku ystävällisesti neuvoa kuinka saisin videokuvan tulemaan oikein päin tietokoneella? :)

Tuli kuvattua samsungin galaxy s3 4g puhelimella puolen tunnin video. Kun katsoo videota puhelimella niin kuva näkyy ihan oikein päin, mutta kun latasin videon tietokoneelle, niin kuva on "ylös alas" eli väärin päin. Tämä ongelma ainakin windows media playerilla, vlc playerillä ja bs palyerillä.

Osaisiko joku ystävällisesti neuvoa kuinka saisin videokuvan tulemaan oikein päin tietokoneella? :)

Ite käännän windows movie makerilla

Pystyykö Saunalahden kännykkäliittymän laskutusväliä muuttamaan netissä (oma saunalahti) jos pystyy niin missä kohdassa, en äkkiseltään löytänyt?

Miksi saksan autobahneilla ei ole nopeusrajoituksia, mihin se perustuu, eli miksi ei ole ja miksi esim suomessa ja muualla taas on?

e: siis tiettyhän se on selvää miksi rajoitukset on olemassa mutta mikä erottaa saksan moottoritiet muista sen osalta.

Miksi saksan autobahneilla ei ole nopeusrajoituksia, mihin se perustuu, eli miksi ei ole ja miksi esim suomessa ja muualla taas on?

e: siis tiettyhän se on selvää miksi rajoitukset on olemassa mutta mikä erottaa saksan moottoritiet muista sen osalta.

Saksassa liikennekulttuuri on hieman erilaista muutenkin, liikenteen sujuvuus on täysin eri luokkaa kuin suomessa. Nopeusrajoitukset ja ajonopeudet ovat yleisestikin paljon suuremmat ja yleisnopeusrajoitus on 100km/h usein kapeilla vuoristoteilläkin. Suomessa kun itse on tullut aina ajettua sen 20-30km/h yli niin saksassa pysyy juuri muun liikenteen mukana. Ei luultavasti toimisi suomessa, koska ajaminen on niin vaikeaa suurimmalle osalle autoilijoista.

Saksassa liikennekulttuuri on hieman erilaista muutenkin, liikenteen sujuvuus on täysin eri luokkaa kuin suomessa. Nopeusrajoitukset ja ajonopeudet ovat yleisestikin paljon suuremmat ja yleisnopeusrajoitus on 100km/h usein kapeilla vuoristoteilläkin. Suomessa kun itse on tullut aina ajettua sen 20-30km/h yli niin saksassa pysyy juuri muun liikenteen mukana. Ei luultavasti toimisi suomessa, koska ajaminen on niin vaikeaa suurimmalle osalle autoilijoista.

En hyväksy tätä vastausta. Millä tavalla liikenne sujuvampaa ja täysin eriluokkaa kuin suomessa moottoriteillä? Ja toikin aika outo argumentti, "ajaminen niin vaikeaa suurimmalle osalle", millähän perusteella se on tääl vaikeampaa ku saksassa? :D Haluan tietoa ja jos sä kerta oot deutschlandissa ajellut niin kuulen mielelläni perustelut noihin epäkohtiin.

En hyväksy tätä vastausta. Millä tavalla liikenne sujuvampaa ja täysin eriluokkaa kuin suomessa moottoriteillä? Ja toikin aika outo argumentti, "ajaminen niin vaikeaa suurimmalle osalle", millähän perusteella se on tääl vaikeampaa ku saksassa? :D Haluan tietoa ja jos sä kerta oot deutschlandissa ajellut niin kuulen mielelläni perustelut noihin epäkohtiin.

Sillä lailla sujuvampaa, että suomessa on euroopan (ellei jopa koko maailman) kusipäisin liikennekulttuuri.

Muakin kyllä kiinnostais kuulla argumentteja tuohon liikennekulttuuriin liittyen. Sama juttu Heatseekerille. Tarkoitatko "kusipäisimmällä" sääntöjen noudattamattomuutta vai tienkäyttäjien itsekkyyttä? Harvemmin näkee, että ihmiset ajaa edes yöllä punaisia päin liikenteen ollessa vähäistä, tai pysäköi "Etelä-Euroopan" malliin hätävilkut päällä keskelle jalkakäytävää.

Itse ainakin Saksassa ajaneena olen huomannut, että siellä annetaan tietä "kiilaajille", ja se asia on melko pitkälti se mikä määrittää sujuvan liikenteen. Esimerkkinä kun ajelin kaupungin keskustassa useampikaistaisella tiellä, niin joku lähti vilkun kanssa oikealta kaistalta puskemaan minun kaistalleni vasemmalle. Tottumattomana Saksan kävijänä perisuomalaiseen tyyliin en päästänyt sitä eteeni, niin johan alkoi töötti soida, ja sen myötä koin valaistumisen ja tajusin eron suomen ja saksan liikennekulttuurissa.

Itse ainakin olen sitä mieltä, että nopeusrajoituksettomat tiet ei tulisi toimimaan Suomessa juuri sen takia, koska tietä ei anneta, koska "minun ei tarvitse!"

En mä kyllä vaan voi noin yksinkertasta selitystä niellä, jospa se tien antaminen johtuu juuri niistä kovista nopeuksista ja varovaisuus tulee sitä myötä + siirtyy sitten kaupunkiajoonkin se ominaisuus? Että oon kyllä sitä mieltä jos täällä ois sama, niin eiköhän suurin osa sitä tietä anna jos näkee että joku tulee kolmeasataa taustapeilistä :)

Mutta kun tietä annetaan siellä jo keskustanopeuksissa, täällä paheksutaan jos joku änkeää eteen ja siellä paheksutaan jos joku ei päästä eteen.

Edit. Ja eikös se liikenne loppupeleissä ole melko yksinkertaista?

Mun kokemuksen mukaan Suomessa kyllä annetaan kaistanvaihtajalle yleensä tilaa, joskus jopa oma turvallisuus vaarantaen.

Back
Ylös Bottom