Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Multa kyseltiin isoäidin syntymäaikaa ja paikkaa. Ei suurempaa muistikuvaan koko henkilöstä. Kuollut 1980 -luvun alkupuoliskolla. Pikkusiskon katuosoitetta ja hänen kämppäkaverinsa nimeä. Kaupunki ja katu meni oikein, mutta kämppäkaverin nimestä ei aavistustakaan. En muista omia osotteita ja muuttokuukausia/vuosia millään kaikkia ulkoa. Niitä on kuitenkin parhaimpina vuosina kertynyt viisi.

Kyllä mä riittävän monta kertaa arvasin oikein, joten passi tuli.

Lasin toisella puolella täti alko olemaan aika hiilenä ja vittuilemaan, koska en tarkkoja päiviä tiennyt. Ei riitä edes yhden päivän heitto, saati oikea kuukausi.

Mä olen tunnistuksia tehneenä kysynyt miehiltä aina niiden vaimojen syntymäpäivää ja hääpäivää. Tahallani ;)

Oon antanut :whip: , jos ei ole tullut oikeaa vastausta :D

Sukulaisten syntymäajat? Mä en muista ulkoa edes siskon tai vanhempien synttäreitä, aina joudun kalenterista lunttaamaan.

^ Tämä. Ei sillä, että mulla olis edes kalenteria, mutta ketä helvettiä hyödyttää muistaa ulkoa toisten syntymäpäiviä saatika, että se olisi vaatimuksena johonkin.

Tunnistuksia tehdessä asiakkaalta voidaan kysyä ihan mitä tahansa, mitä rekistereistä näkyy ko. tyypistä. Ei siellä pelkkiä syntymäaikoja aina kysytä. Kysymykset ovat kysyjästä kiinni.

"Hauskinta" on se, jos tunnistukseen tulevalla miehellä on vaimo/naisystävä mukana. Jos mies ei osaa vastata johonkin kysymykseen, niin se nainen usein vastaa sen puolesta. Sitten niille naisille joutuu sanomaan, että nyt ei tunnisteta teitä, vaan teidän miestä.

Liittyiskö jotenkin tulevaan kehärataan? Ainakin Ruskeasannan kohdalla tunnelia on rakennettu koko talven ja Tuusunväylän Koivukylän liittymän kohdalle on tullut iso betonikuutio kallion päälle. Toisaalta voi liittyä myös tulevaan Sortti-asemaan Koivukylän liittymää ennen. Ite en aja koskaan Korson liittymään asti, joten voinen vain veikkailla :D

Saattaa olla hyvä veikkaus ja kelpuutan vastauksen :)

Kuulostaa kyllä just niin vitun tyypilliseltä byrokratialta, että ajokortti ei kelpaa henkilöllisyyden esittämiseen, mutta jos puoli tuntia veivaat sukulaisten ja puolituttujen nimiä ja ties mitä tietoja, niin passi irtoaa. Kyllä on kaikki viisaat päät löyty yhteen taas näissäkin asioissa, voi helvetin kuustoista.

Mä olen tunnistuksia tehneenä kysynyt miehiltä aina niiden vaimojen syntymäpäivää ja hääpäivää. Tahallani ;)

Oon antanut :whip: , jos ei ole tullut oikeaa vastausta :D

Ihan hyvä että joku siellä tiskin takana osaa tehdä noita juttuja huumorillakin :D

Mulle oisit antanu aika paljon runtua noista vaimoke jutuista :nolo:

Kuulostaa kyllä just niin vitun tyypilliseltä byrokratialta, että ajokortti ei kelpaa henkilöllisyyden esittämiseen, mutta jos puoli tuntia veivaat sukulaisten ja puolituttujen nimiä ja ties mitä tietoja, niin passi irtoaa. Kyllä on kaikki viisaat päät löyty yhteen taas näissäkin asioissa, voi helvetin kuustoista.

Ajokorttihan ei ole virallinen henkilöllisyystodistus, vaan ainoastaan todistus ajo-oikeudesta. Se voi kuulostaa sinänsä hassulta, sillä onhan se kuitenkin kuvallinen ja siinä on henkilötunnus ja se on kuitenkin poliisin myöntämä.

Toisaalta passiasioita hoitavat lupayksikön ihmiset, jotka eivät ole poliiseja ja siksi he varmaan haluavat, että se oikea henkilöllisyys tarkastetaan vielä poliisin toimesta. Ajokorttia voidaan kuitenkin käyttää apuna henkilöllisyyden todentamisessa: Passinhakijan tunnistaminen

Ajokorttihan ei ole virallinen henkilöllisyystodistus, vaan ainoastaan todistus ajo-oikeudesta. Se voi kuulostaa sinänsä hassulta, sillä onhan se kuitenkin kuvallinen ja siinä on henkilötunnus ja se on kuitenkin poliisin myöntämä.

Toisaalta passiasioita hoitavat lupayksikön ihmiset, jotka eivät ole poliiseja ja siksi he varmaan haluavat, että se oikea henkilöllisyys tarkastetaan vielä poliisin toimesta. Ajokorttia voidaan kuitenkin käyttää apuna henkilöllisyyden todentamisessa: Passinhakijan tunnistaminen
Tiesin kyllä, että ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus, ihmettelin vain tota tapaa, jolla henkilöllisyyden voi todistaa sepittämällä tarinaa sukujuuristaan vrt. kaikki henkilöllisyystodistuksen ainekset omaavaan ajokorttiin. En tiennyt, että tuollainen tapa on edes olemassa.

Käykö semmoinen turvapaikka kortti vai mikä onkaan virallisesta, poliisin myöntämästä dokumentista? Eli pitääkö sellaisen kortin omaava mamu päästää sisään?

Käykö semmoinen turvapaikka kortti vai mikä onkaan virallisesta, poliisin myöntämästä dokumentista? Eli pitääkö sellaisen kortin omaava mamu päästää sisään?

Päästää sisään? Baariin vai? Tarkoitatko jonkun vastaanottokeskuksen asukaskorttia vai jotain muuta dokumenttia?

Mielenkiintoinen kysymys, johon en osaa vastata. Täytyypä ottaa selvää asiasta.

Ihan yleisenä ohjeena kaikille, jotka ovat grillattavaksi menossa. Kerratkaa sukulaisten syntymäajat ja osoitteet, vaikka ette tekemisissä olisi. Ei nimittäin käy perusteena, VAIKKA muistaisi jokaikisen osoitteen missä on joskus asunut. Lasin toisella puolella täti alko olemaan aika hiilenä ja vittuilemaan, koska en tarkkoja päiviä tiennyt. Ei riitä edes yhden päivän heitto, saati oikea kuukausi.
No mitäs se vittuili? Oisit vittuillu takas. Aikamoinen stalkkeri kun haluaa tuollaista tietää.

En muista yhdenkään sukulaiseni syntymäpäivää. Entäs osotteet? Hmm.. No 3 muistan. Niistäkin kyllä yhtä en varmasti (kadunnimen muistan, numeroa en välttämättä). Paikkakunnat joilla olen asunut saatan jopa muistaa.

Päästää sisään? Baariin vai? Tarkoitatko jonkun vastaanottokeskuksen asukaskorttia vai jotain muuta dokumenttia?

Mielenkiintoinen kysymys, johon en osaa vastata. Täytyypä ottaa selvää asiasta.

Eikun semmonen henkilökortin näköinen. Lukiko siinä nyt sinisellä/violetilla että "turvapaikkakortti" tms. Kerran semmosen nähnyt, ja tuli pomon kanssa väittelyä, onko käypä vai ei.

Baariin sisälle joo.

Miksi jenkeissä tai mikseipä mahdollisesti muuallakin poliisit liikkuu autolla yksin ilman partiokaveria? Joskus ennenkin miettinyt ja eilen lain nimessä showta katsoessa pisti taas ihmetyttämään.

Miksi jenkeissä tai mikseipä mahdollisesti muuallakin poliisit liikkuu autolla yksin ilman partiokaveria? Joskus ennenkin miettinyt ja eilen lain nimessä showta katsoessa pisti taas ihmetyttämään.

Äkkiseltään funtsittuna suomessakin varmaan 90 pinnaa poliisin jutuista voitais hoitaa yksinään niin kai siinä aika paljon säästää.

"On se jännä"

Ja mikä sulla oli ongelmana? Jos mua jokin asia kiinnostaa tietää niin laitan tänne vaikka joka vitun minuutilla uuden viestin. On vitun jännää.

Jannelle tattista, kuulostaa ihan loogiselta. Tosin voisi kuvitella asian olevan toisinpäin ettei Ameriikan kokoisessa valtiossa tarvitsisi tuossa säästää toisinkun Suomessa.

Äkkiseltään funtsittuna suomessakin varmaan 90 pinnaa poliisin jutuista voitais hoitaa yksinään niin kai siinä aika paljon säästää.
Kyllähän tuohon Suomessakin voitaisiin mennä, jos omaksuttaisiin jenkkilän ihmemaasta myös tapa mennä tilanteeseen ase esillä ja käskyttäen. Heidän ja meidän voimankäyttöpolitiikkakin on hiukan erilainen. Samalla pitäisi ehkä kasvattaa poliisien määrää, jenkeillä on (Wikipedian mukaan) jokaista 100 000 ihmistä kohden 256 ja Suomella 143. Kun yhden miehen partioita on paljon, voi taustatukea hälytellä paikalle eri tahtiin kun meillä, kun sitä ihan oikeasti on saatavilla. Sitä paitsi, ei meikäläisillä natsisioilla taitaisi edes budjetti riittää siihen, että jokaista jannua kohden on partioauto...

E: Niin joo, ja tietty lainsäädäntö on todistelun ja todisteiden hankinnan osalta erilainen. Meillä voidaan käräjillä kuunnella kahden kaverin sana siitä miten tilanne meni. Toisaalta toisissa maissa samassa tilanteessa kuunnellaan sen yhden sana ja katsotaan sama homma videolta. Meillähän on suhtauduttu huomattavasti negatiivisemmin siihen, että poliisi saisi kuvata toimintaansa.

Tota ihmettelen itsekin. Olen päätynyt siihen että siellä on varmaan niin järjettömän halpaa ylläpitää autoa että mielummin pidetään tuplamäärä autolla liikkuvia yksittäisiä ukkoja.

Voi helvetti, miks mennä kahdella miehellä kun VOI SÄÄSTÄÄ ja ykskin mies ehkä hyvällä tuurilla selviää... :jahas:
Yks mies on varmaan 20% siitä tehokkuudesta mitä kaks miestä, ihan jo siks ettei kellekään urpolle tuu niin helposti edes mieleen tapella kahta vastaan kun yhtä.

Miks lentäjiäkään on väh. kaks per kone, varmaan 90% ajasta menis ihan kivasti yhdelläkin :D

Back
Ylös Bottom