Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos ostat pyörän joltain tyypiltä joka vaikuttaa ihan perus pentiltä, ja pyörä onkin sitten varastettu, mitä teet? Syyllistytkö varastetun tavaran hallussapitoon tms? Tai siis mitkä ne lakipykälät on jotka sua vastaan menee?

Jos ostat pyörän joltain tyypiltä joka vaikuttaa ihan perus pentiltä, ja pyörä onkin sitten varastettu, mitä teet? Syyllistytkö varastetun tavaran hallussapitoon tms? Tai siis mitkä ne lakipykälät on jotka sua vastaan menee?

Toki sua voidaan alkuun epäillä ja kuulustella alkuperäisestä varkaudesta, mutta jos siihen ei ole näyttöä, niin voitais epäillä kätkemisrikomuksesta/-rikoksesta. Jos sä oot ostanut fillarin vilpittömin mielin ja käypällä markkinahinnalla, niin sit voidaan ajatella, että et oo syyllistynyt mihinkään. Ikävää on se, että menetät fillarin ja tuskin saat rahojasi takaisin. Aikuisen ihmisen tulee "osata" yleisen elämänkokemuksen mukaan epäillä tavaran alkuperää, jos se myydään erityisen halvalla ja varsinkin, jos siitä ei ole esittää ostokuitteja.

Eli jos olet ostamassa jotain tavaraa vilpittömin mielin, niin suosittelen ottamaan myyjän henkilötiedot ylös henkilöllisyyspapereista, tekemään ehkä kauppakirjan, pyytämään ostokuitin (eli kun myyjä on itse ostanut sen) jne. Jos tällaisia ei ole esittää, niin kaupanteon voi aina sopia poliisilaitoksen luo. Poliisit voivat tarvittaessa tarkastaa ennen kaupantekoa, onko esim. fillaria ilmoitettu anastetuksi.

Kuinka nopeasti hiukset yleensä kasvaa? :o

Mun parturi joskus sanoi, että keskimäärin 1cm/kk. Mutta siihen vissiin vaikuttaa aika moni asia, kuten ravinto, geenit, vuodenaika, elämäntilanne tms. Mun parturi tuntui ihan asiantuntijalta ja innostuneelta kun alkoi luennoimaan tästä hiusten kasvuun vaikuttavista tekijöistä :D

tietääkö kukaan miksen saa youtube videoita pyöriin? Ei youtuben kaikki videot jostain syystä toimi? Osa kyllä toimii ihan normaalisti, jotkut ei lähe lataamaan jostain syystä.

Vasta uudelleen asennettu viimeisin flashplayer ja javascript yms yms joten ei ole niissä vikaa.

tietääkö kukaan miksen saa youtube videoita pyöriin? Ei youtuben kaikki videot jostain syystä toimi? Osa kyllä toimii ihan normaalisti, jotkut ei lähe lataamaan jostain syystä.

Vasta uudelleen asennettu viimeisin flashplayer ja javascript yms yms joten ei ole niissä vikaa.

Ollenkaanko? Soneran kiinteällä netillä tökkii noi videot, vaikka ois sata meganen. Siinä on semmonen jännä juttu, että mitä parempi kuvanlaatu, sen nopeempa lataa. Itse joudun skippaamaan 240p videot kokonaan, HD laatu tulee melkosta kyytiä.

Kuinka paljon auton vakuutusmaksut suurinpirtein vois maksaa? Mulla ei oo mitään käryä koko hommasta. :wtf:
Pelkkä liikennevakuutus autokohtaisesti varmaan n. 300€ --> ja jos jotain kaskoa ottaa, ne taitaa alkaa sitten 200€ -->
Omassa 04 diesel avensiksessa liikennevakuutus ja täyskasko 1050€/v

Noita voi laskea eri vakuutusyhtiöiden sivuilla noita hintoja.

kuinka kauan on hyvä levätä jos haluaa saada tietää maksimaalisen ennätyksen johon lihakset pystyvät. esim penkkin/kyykky/mave?

Niinkauan, että lihakset ovat palautuneet. Varmaankin 2-5 päivää, riippuu ihan kuinka itse palaudut.

Lääkäri määräsi mulle dolania.Lääkekaapista löytyy 2mg sirdaludia.Ottaisin mielummin ibuprofeenit/parasetamolit erikseen aamulla/päivällä, kuin ennen nukkumaanmenoa. Onko periaatteessa ihan sama, kumpaa ottaa? Nämähän toimivat kuitenkin suht samalla tavalla ja muita lääkkeitä ei ole käytössä.

Riippuu varmaan aika pitkälti minkä lääkkeen? Jos otit jonkun panacodin niin voit, mutta jos otit jonkun vahvan depot kipulääkkeen niin varauksella.

Sirdalud. Luin, että lääkkeen/kännin vaikutus voi vaan voimistua. Lähinnä mietin hengityslamaa, muuten kaikki on ok.

Mistä johtuu seuraava ongelma, joka kestänyt pari päivää, ja voiko sen korjata? Eli kännykällä, kun selaan pakkista ni joidenkin kommentit näkyy todella pitkinä, koska rivin pituus on vain pari kirjainta. Niitä kommentteja ei jaksa lukea. Onko jotkut asetukset mulla viturallaan?

Uskon, että vika on YouTuben puolella, sillä tota esiinty pari päivää sitten mullakin ja kuulemma kavereilla. Mahdollisesti tuben jollain palvelimilla jotain häikkää (videot siis ripoteltu eri palvelimille)

Uskon, että vika on YouTuben puolella, sillä tota esiinty pari päivää sitten mullakin ja kuulemma kavereilla. Mahdollisesti tuben jollain palvelimilla jotain häikkää (videot siis ripoteltu eri palvelimille)
Tämän ongelman kanssa kiroilin itsekkin eilen ja toissapäivänä. Nythän tuo tuntuu korjaantuneen, joten palvelimet ollu sata varmasti särki, onneksi juutuubin pingiivinit on nopeita ehjäämään :).

Back
Ylös Bottom