Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Psoriliiton kautta saa kelan tukemia etenlänmatkoja asevelihintaan. En ole itse käyttänyt, mutta faija noilla on juossut. Ongelmanahan tuossa on se, että ne ei ole mitään lomamatkoja vaan siellä on päiväohjelma, jossa maataan auringossa. Jaksan olla aika tarkkaan 15min aurinkoa ottamassa, sitten alkaa mielenkiinto loppua. Omat matkat teen mielummin jonnekkin ihan muualle kuin aurinkolomakohteisiin ja lomat tuossa kuitenkin kuluu.

Auttaako jotkut valohoidot tai solarium?

Mitä kautta kannattaisi lähettää 42-Tuumainen televisio takasin hollantiin, kun tuli rikkinäisenä tänne? DHL-vaikuttaa aika sekavalta.. Postille paketti oli kuulema liian suuri ja matkahuoltokaan ei ollut kovin innoissaan. Kuopiosta olen lähettämässä.

Elikkä tuli tässä vain mieleen kun katselin vähä vaatetta salille, että voisin täältä kysellä mikä merkki/merkit ovat muille lähellä sydäntä itse tietysti etsin vaatteita jotka olisivat samalla toimivia ja hyvän näköisiä. Lähinnä siis vaatetta salille ja varsinkin jotain lämppäri hupparia. (huom jättäkää nyt heti alkuun pois ns. mainstream merkit puma, adidas, nike kyllä ne nyt kaikki tiedetään ja pistäkääpäs aina linkkiä mistä suosittelemaanne tuotetta voisi katsella, kiitos!)

Auttaako jotkut valohoidot tai solarium?

Valohoidot auttoivat itsellä, tosin olivat niin perkeleen kalliita ja niissä kävin vain sen tietyn ajan, että iho tuli kuntoon (kun se oli tosihuonossa kunnossa niin aloin niissä käymään). On tullut myös käytyä solariumissa, sekin auttoi mielestäni aivan samalla lailla, mutta oli senverta kallista, ja kauhea sählinki mennä sinne paikanpäälle, että lopetin senkin.

Iho oli itsellä kaikkein parhaimmassa kunnossa toissakesänä, kun pääsi ottamaan maalla aurinkoa (hyvä paikka, aurinko aina suoraan yläpuolella, sai rauhassa olla ja hellekesä), sen jälkeen en ole saanut otettua "kunnolla" ja säännöllisesti aurinkoa niin iho on mitä on. Jos tänäkesänä saisi asian korjattua, oma iho ei pala vaikka kuinka olisi ilman aurinkovoidetta auringossa, jos saisi pidettyä viikon "aurinkoloman" mökillä.

Tuleeko Iso-Britanniasta tilattaessa tulleja/veroja? Jos vaikuttaa niin kyseinen tavara on auton vakaajatanko eli muutaman kilon painoinen ja hinta ~300e.
Eli ymmärtääkseni maksan vain postit+hinnan, onko näin?

Onko joku oikeasti onnistunut kutistamaan tavalliset ja /tai stretch-farkut pesemällä ne 90 asteessa pesukoneessa? Vai onko tämäkin urbaani legenda..ja kutistuiko ne pari kokoa vai kymmenisen kokoa?

Noup. Oon kokeillut, ei kutistunut. Ei vaikka vielä kuivasinkin ne kuivurissa.

^Paitsi jos tilaa alkoholia tms? Vaiko eikö
Alkoholi tosiaan erikseen, siitäkään ei kanneta valmisteveroa vaan alkoholivero. EU:ssa postin pitäsi kulkea melko vapaasti ja olen lueknut parikin tapausta, jossa on UK:sta tilattu harvinaista skottiviskiä Suomeen ja on tullut perille ilman tullivenkoiluja.

Hinnoista en tiiä onko paljon halvempaa, mutta VALIKOIMA taitaa olla :pano:

Tuleeko Iso-Britanniasta tilattaessa tulleja/veroja? Jos vaikuttaa niin kyseinen tavara on auton vakaajatanko eli muutaman kilon painoinen ja hinta ~300e.
Eli ymmärtääkseni maksan vain postit+hinnan, onko näin?
Tarkkana vaan lähetyspaikasta. Tais olla Jersey Brittilässä, josta tulee tullit ja verot.

Joissain paikoissa käytetään painonapeilla toimivia liikennevaloja ajoneuvoliikenteen sujuvuuden takia hiljaisina vuorokauden aikoina tai hiljaisemmissa paikoissa muulloinkin. Vilkkaimmilla alueilla/vilkkaimpina aikoina automaattisesti vaihtuvat liikennevalot ovat ilmeisesti koettu tarpeellisemmaksi ja turvallisimmiksi.

Joissain paikoissa käytetään painonapeilla toimivia liikennevaloja ajoneuvoliikenteen sujuvuuden takia hiljaisina vuorokauden aikoina tai hiljaisemmissa paikoissa muulloinkin. Vilkkaimmilla alueilla/vilkkaimpina aikoina automaattisesti vaihtuvat liikennevalot ovat ilmeisesti koettu tarpeellisemmaksi ja turvallisimmiksi.

"Turvallisia" joo. Aina saa juosta tien yli et ehtii ennen valojen vaihtumista punaisiksi. :D Sääliksi käy hitaamman kulun omaavia immeisiä.

Aika useasti vituttaa noiden iäkkäiden ihmisten puolesta, kun valoissa autolla seisoo. Ehtivät vähän yli puolen välin risteystä kun vaihtuu jo punaiseksi. Sitte alkavat panikoimaan ja näyttävät olevan häpeissään. Parhaimmillaan kattovat vielä todella anteeksipyytelevä ilme naamallaan. Ei mulla yleensä iäkkäiden odottelu haittaa, mutta sitten kun sieltä tuleeki joku urpo pyörällä miljoonaa päin punasia niin sillon kyllä töötti laulaa.

Back
Ylös Bottom