Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Samma här! Itteä vituttaa kans syvästi ku aina näin talvisin (yleensä) alkaa käsitaipeet kutisemaan aivan hulluna ja kuivumaan. Sama on rinta ja olkapäät. Ei tunnu oikeen mitkään vitamiinit auttavan vaikka näinkin kerrottiin, eikä oikeen kunnolla rasvatkaan. Aurinko se on kans itellä mikä auttaa sitte parhaiten. Ei oo myöskään itellä todettu minkäänlaisia allergiota, liekkö sit atooppista vai joku lievä psoriaasis? Kertokoot fiksummat

Samma här! Itteä vituttaa kans syvästi ku aina näin talvisin (yleensä) alkaa käsitaipeet kutisemaan aivan hulluna ja kuivumaan. Sama on rinta ja olkapäät. Ei tunnu oikeen mitkään vitamiinit auttavan vaikka näinkin kerrottiin, eikä oikeen kunnolla rasvatkaan. Aurinko se on kans itellä mikä auttaa sitte parhaiten. Ei oo myöskään itellä todettu minkäänlaisia allergiota, liekkö sit atooppista vai joku lievä psoriaasis? Kertokoot fiksummat

Voi olla äkkiä jopa jonkinlainen sekoitus, itsellä oli nuorempana aina taipeissa ihottumaa kylmällä ilmalla etenkin. Ja isän puolelta tulee psoriasista ja äitin puolelta tulee atooppiaa, että päättele nyt siitä :) Lääkärit sanovat, että on atooppiaa.

Jotenki näinhän se varmaan menee. Tää on kyllä melkein kaikista pahin jos käyt vaikka 2 kertaa päivässä suihkussa ni voi tietää jo etukäteen et tulee iho kuivumaan. Millähän tän sais kokonaan kuriin, vai saako mitenkään?

Pääsisi viikoksi etelään aurinkoon/olisi kesällä kunnon hellettä niin menisin mökille, aurinko tälle on kaikkein paras lääke, mutta perkele, mistä rahat/kesä :(

Mä käyn kerran kahteen/kolmeen viikkoon solariumissa. Ei se sitä rasvaamisen tarvetta kokonaan poista,varsinkin kun lillun uima-altaassa monta kertaa viikossa,mutta vähentää huomattavasti.

Jotenki näinhän se varmaan menee. Tää on kyllä melkein kaikista pahin jos käyt vaikka 2 kertaa päivässä suihkussa ni voi tietää jo etukäteen et tulee iho kuivumaan. Millähän tän sais kokonaan kuriin, vai saako mitenkään?

Vaihdat suihkusaippuat rasvaan esim Aqualan L ja jos mahdollista niin vähennät niitä suihkussa käyntejä :) Jos syöt paljon sitrushedelmiä niin nekin voi ärsyttää varsinkin kuivia taipeita.

Edit. Jahas, nyt vasta luin ketjua taaksepäin, nuo auttaa ehkä tavalliseen ihon kuivumiseen mutta tuskin jos on ihosairauksia taustalla.

Kävin työhaastattelussa ja kysyivät olenko käynyt armeijan, sanoin että sain lykkäystä. Sitten kysyivät syytä lykkäykselle, vastasin mutta eihän ne ois saanu periaatteessa kysyä muutakun että onko käynyt vai ei? Toinen kysymys kun oli hitosti hakijoita niin haastattelija kysy lopussa, että saako ottaa minusta kuvan ja selitti jotain että kun hakijoita on niin paljon niin kuvalla helppo yhdistää tiedot oikeaan henkilöön tms, niin saavatko he käyttää sitä kuvaa muuhun tarkoitukseen ilman mun suostumusta?

Itsellä erittäin paha atooppia, aina sillointällöin alkaa mennä pahaksi, parhaimmillaan pysynyt 2 kuukautta kunnossa, juuri kun olin viikon sairaalassa, kunnon mömmöt ja erittäin vahvat kortisonivoiteet+ jotakin valohoitoa antoivat, eikä mikään alistanut allergioille.

Pääsisi viikoksi etelään aurinkoon/olisi kesällä kunnon hellettä niin menisin mökille, aurinko tälle on kaikkein paras lääke, mutta perkele, mistä rahat/kesä :(

Ainakin aikoinaan jotkut psoripotilaat taisivat saada Kelalta avustusta noihin ulkomaanmatkoihin. Saako vielä?

Ja onko noissa kortisonivoiteissa samoja riskejä kuin suun tai pistoksen kautta nautittavissa (luiden haurastumista jne.)? Mun äiti joutuu syömään niitä paljon

Kävin työhaastattelussa ja kysyivät olenko käynyt armeijan, sanoin että sain lykkäystä. Sitten kysyivät syytä lykkäykselle, vastasin mutta eihän ne ois saanu periaatteessa kysyä muutakun että onko käynyt vai ei? Toinen kysymys kun oli hitosti hakijoita niin haastattelija kysy lopussa, että saako ottaa minusta kuvan ja selitti jotain että kun hakijoita on niin paljon niin kuvalla helppo yhdistää tiedot oikeaan henkilöön tms, niin saavatko he käyttää sitä kuvaa muuhun tarkoitukseen ilman mun suostumusta?

Periaatteessa kai ei saisi kysyä (?), niinkuin ei saisi kysyä sivilisäädystä, lapsien hankinnasta ynnä muusta. Mutta silti jotkut kysyvät. Vastata ei tosin tarvitse. Jos sulla on jonkinlainen vamma, jonka takia on lykkääntynyt, niin jos he eivät ota sinua töihin, niin se hylkäämisen peruste ei saa perustua tuohon vammaan. Jos oikein muistan.

Valokuvasta en tiedä. Periaatteessa, eikö valokuvan ottaja omista tekijänoikeudet? Mutta mitkä oikeudet kuvattavalla henkilöllä on?

Ainakin aikoinaan jotkut psoripotilaat taisivat saada Kelalta avustusta noihin ulkomaanmatkoihin. Saako vielä?
Psoriliiton kautta saa kelan tukemia etenlänmatkoja asevelihintaan. En ole itse käyttänyt, mutta faija noilla on juossut. Ongelmanahan tuossa on se, että ne ei ole mitään lomamatkoja vaan siellä on päiväohjelma, jossa maataan auringossa. Jaksan olla aika tarkkaan 15min aurinkoa ottamassa, sitten alkaa mielenkiinto loppua. Omat matkat teen mielummin jonnekkin ihan muualle kuin aurinkolomakohteisiin ja lomat tuossa kuitenkin kuluu.

Ja onko noissa kortisonivoiteissa samoja riskejä kuin suun tai pistoksen kautta nautittavissa (luiden haurastumista jne.)? Mun äiti joutuu syömään niitä paljon
On kai niissä samoja riskejä. Tämän takia olen koittanut välttää noiden käyttöä. Ajottain on vaan pakko.

Purjeveneen onnellisena omistaja voin sanoa, että kesällä saa psori kyytiä merellä :)

Miksi minun DVD:ni näyttää kuvan televisiossa sinisävyisenä? Pelkkä TV toimii, mutta kun laittaa DVD:n päälle, niin värit muuttuvat siniseksi. Tarkistelin johtoja niin ihan hyvin näyttävät kiinni olevan, mitään asetuksiakaan en ole muuttanu. Kyllä tuo kone pari päivää sitten toimi, missäköhän on vika?

Mulla oli joskus vastaavantyyppinen ongelma ja osoittautui ettei "videokanava" ollut ihan kohdillaan. Olin painanut vahingossa kaukosäätimestä jotain nappia ja värit hävisi digiboxista. Räplää kaukosäätimestä asetuksia, kyl se siitä taas väriintyy..

Onko joku oikeasti onnistunut kutistamaan tavalliset ja /tai stretch-farkut pesemällä ne 90 asteessa pesukoneessa? Vai onko tämäkin urbaani legenda..ja kutistuiko ne pari kokoa vai kymmenisen kokoa?

Miksi minun DVD:ni näyttää kuvan televisiossa sinisävyisenä? Pelkkä TV toimii, mutta kun laittaa DVD:n päälle, niin värit muuttuvat siniseksi. Tarkistelin johtoja niin ihan hyvin näyttävät kiinni olevan, mitään asetuksiakaan en ole muuttanu. Kyllä tuo kone pari päivää sitten toimi, missäköhän on vika?

sehän voi olla että se on oikeasti blu ray:) no varmaa vika johdoissa

Mikä tässä "hevosenlihaskandaalissa" on niin kamalaa? En ymmärrä, koska itse pidän ainakin hevosenlihaa parempana kuin naudan tai possun lihaa. Onko kyse siitä, että jostain muualta päin maailmaa tullut hevosenliha on pumpattu täyteen jotain hormoneja? Vai siitä, että asiakkaita on vain kusetettu ja siksi ollaan vihaisia? Onko skandaali siksi, että ei haluta syödä My Little Ponyja vaan ennemmin alempiarvoisia eläimiä kuten sikaa ja nautaa ja kanaa?

Eli kysymys kuuluu, miksi tämä on nyt niin iso juttu? Jossain stokkalla ainakin hevosenliha maksaa enemmän kuin naudanliha...

Mietippä nyt kaksi kertaa.

Kyllä minä olen kiinnostunut siitä, että saan syödä sitä mitä tuoteseloste sanoo. Jos siinä sanotaan nauta ja sisältää hevosta, niin mistä sä tiedät millaista lihaa se on ollut kun ei edes eläintä ole pystytty valvomaan. Mä näen tämän tuoteturvallisuuden kannalta, en siten etteikö hevosta voisi suuhun tunkea.

Mietippä nyt kaksi kertaa.

Kyllä minä olen kiinnostunut siitä, että saan syödä sitä mitä tuoteseloste sanoo. Jos siinä sanotaan nauta ja sisältää hevosta, niin mistä sä tiedät millaista lihaa se on ollut kun ei edes lihalaatua ole pystytty valvomaan. Mä näen tämän tuoteturvallisuuden kannalta, en siten etteikö hevosta voisi suuhun tunkea.

No joo, nyt kun aloin miettimään asiaa niin ihan järkeenkäypää tuo on.

Britithän kävi kuumana sen(kin) takia, että hevosenlihan syöminen on siellä tabu. Vähän niinkuin meillä vaikka koiranlihan syöminen.

Millasella kiinnityksellä saisin pari ledilistaa kiinnitettyä kaapin seinään? Jokin kaksipuoleinen teippi kenties? Sellainen joka ei tahraisi kaapin pintaa jos/kun teipin joskus ottaa pois. Puukaappi siis kyseessä.

^Onko sulla jo ne listat? Koska muuten voisit ostaa led-nauhaa jossa on teippi valmiiksi, mulla on sellaista, en vaan ole vielä saanut sitä kiinnitettyä.

^Onko sulla jo ne listat? Koska muuten voisit ostaa led-nauhaa jossa on teippi valmiiksi, mulla on sellaista, en vaan ole vielä saanut sitä kiinnitettyä.

Joo on listat jo, teippi näissäkin oli, mutta sattuneeesta syystä teipit ovat käyttökelvottomat. (lue: kiinanpojat laittaneet jotain feikkiliimaa joka olevinaan on liimaa)

Millasella kiinnityksellä saisin pari ledilistaa kiinnitettyä kaapin seinään? Jokin kaksipuoleinen teippi kenties? Sellainen joka ei tahraisi kaapin pintaa jos/kun teipin joskus ottaa pois. Puukaappi siis kyseessä.
Kakspuoleista teippiä vaikka motonetistä, irrotusvaiheessa voi käyttää kuumailmapuhallinta/hiustenkuivaajaa apuna, niin pitäisi irrota nätimmin.

Back
Ylös Bottom