Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mikä olisi paras tapa yrittää löytää omistaja autolle, jota vanhingossa naarmutin? En siis ottanut ylös rekkaria. Jos teen vakuutusyhtiölle ilmoituksen vahingosta, auttaako se löytämään omistajan jos hänkin on ilmoittanut jonnekkin? Vai ilmoittaisinko poliisille? Vai lehti-ilmoituksella?

Ilmoita poliisille.

Mikä olisi paras tapa yrittää löytää omistaja autolle, jota vanhingossa naarmutin? En siis ottanut ylös rekkaria. Jos teen vakuutusyhtiölle ilmoituksen vahingosta, auttaako se löytämään omistajan jos hänkin on ilmoittanut jonnekkin? Vai ilmoittaisinko poliisille? Vai lehti-ilmoituksella?

Ei sattunu olee stockan parkkihalli kyseessä? :D

Suomeksi toi trainerin viesti tarkoitti sitä, että jääkö kiinni jos menee nostamaan vakuutusfirmalta korvaukset omalle autolle tehdystä "ilkivallasta" :)

No ei tosiaankaan mitään tämmöstä. Pitkä tarina, johon liittyy omantunnon kolkuttamista ja se että en ollut kuski kummassakaan autossa mutta menen poliisin puheille.

Voiko Youtubesta tallentaa omalle tietokoneelle haluamansa videon niin, että vaikka videon alkuperäinen lataaja poistaisi videon Yputubesta, niin se jää omalle koneelle tallennettuna? Ei siis pelkästään Youtube-tilille.

Lähtökohta tuntematon, mutta ideana on laittaa itsestä vähintään 5 vuotta vanha kuva profiilikuvaksi.

Done, liityin facebookiin juurikin viisi-kuusi vuotta sitten ja profiilikuva ollut sama, en ole jaksanut vaihtaa. Eli ei tarvitse erikseen vaihtaa viisi vuotta vanhaa kuvaa, kun oon ajan tasalla tästä villityksestä :)

Jos vaihtaa työvuoroa työkaverin kanssa päikseen ja on kipeenä uudella vuorolla niin kuuluuko siloin saada sairaslomarahaa vai ei koska se ei ole sinun oma vuoro? Ei arvauksia vaan jos joku oikeasti tietää niin vastatkaa. Pomo sanoi että ei saa koska se ei ole sinun oma vuoro.

Tietysti sun kuuluu saada palkkaa siitä! Toki täähän voi riippua työehdoista, sopimuksista ja vaikka mistä. Mutta jos teette ihan normaalia 40h viikossa työtä ja tuo vaihto ei vaikuttanut viikkotunteihin esim. tai muuhun niin pidä huoli että saat palkkasi. Vähän vastaavista jutuista joutunut vääntämään töissä pikkupomona, mutta suosittelisin kysymään luottamusmieheltä ensimmäisenä noista asioista.

Heräsin maanantai aamuna klo 09. Menin yöksi ovelle ja sieltä suoraan raksalle tekemään 9h hanttihommia. Tänä yönä olis taas ovi ja keskiviikko aamuna erittäin tärkeä työhaastattelu.

Eli oon valvonu maanantai aamusta lähtien tehden koko ajan töitä. Jaksanko valvoa vielä keskiviikko aamuun? Väsymystä ei oo yhtään ja olo on pirtee. Jos meen nukkumaan tän yön oven jälkeen noin klo 05, mun pitäis herätä 08:45. Ottaen huomioon univelan ja sen, että oon vitun paska heräämään. Mahdollisuus että nukun työhaastattelun ohi on suuri. Aattelin vetästä crazet namaan ja mennä vielä salille ennen ovea.

Kannattaako vai ei? Jos joku tosta nyt ymmärsi.

No paha sanoa kun ihmiset reagoi vähän eri lailla väsymykseen, mutta kyllä mulla ainakin oli paska olo maanantaina kun yö tuli valvottua super bowlia katsoessa, vaikka ei oikeastaan väsyttänytkään. Tosin parin tunnin yöunet voi laukasta sen väsymyksen tai satut nukkumaan haastattelun ohi. Itse en menis nukkumaan.

Kauan muuten meinaat painaa tolla tahdilla?

Joo ei tullukkaan mieleen, että jos ottaa pari h tirsat niin voi väsyttää enemmän. Keskiviikkoon asti aattelin. Kofeiini pillereitä, crazea ja energiajuomaa naamaan jos alkaa olee helvetti irti. Nyt ois tosin sauma nukkuu 4h ennen töitä..

Vitut mä valvo, nukahan kumminki rattii. Nyt 4h unta ja taas 24h actionia... :D

Jos irtisanotaan työntekijä nyt. Ja työntekijällä on 6kk irtisanomis aika niin miten menee kesäloma? Onko työntekijä töissä elokuun 6. päivään asti ja sitten pitää lomansa vai jääkö jo heinäkuun 6. lomalle ja siitä sitten jää pois töistä.

kuka on se wannabe kehonrakentaja amerikasta nuori sälli jolla on oma youtube kanava? kaveri puhuu vähän hassusti ehkä jotkut pitävät tyhmänäkin. Treenas jossakin fitnes salilla, jossa oli joissain videoissa joku 50 vuotias iso ukko joka vittuili sällille surutta.
Löytyy jostain pakkiksen ketjusta en vaan prkl muista mistä oon jo viikon ettiny ;(
Nii ja sillä oli kummallinen sukunimi

Jos irtisanotaan työntekijä nyt. Ja työntekijällä on 6kk irtisanomis aika niin miten menee kesäloma? Onko työntekijä töissä elokuun 6. päivään asti ja sitten pitää lomansa vai jääkö jo heinäkuun 6. lomalle ja siitä sitten jää pois töistä.

Jos sulla on loma sovittu 6. päivä alkavaksi niin silloin se alkaa sitten. Mutta jos lomia ei ole päätetty, niin oikeastaan työnantaja ei voi pakottaa sua pitämään lomia, tosin tuohon vaikuttaa se miten olette asian sopineet.

kuka on se wannabe kehonrakentaja amerikasta nuori sälli jolla on oma youtube kanava? kaveri puhuu vähän hassusti ehkä jotkut pitävät tyhmänäkin. Treenas jossakin fitnes salilla, jossa oli joissain videoissa joku 50 vuotias iso ukko joka vittuili sällille surutta.
Löytyy jostain pakkiksen ketjusta en vaan prkl muista mistä oon jo viikon ettiny ;(
Nii ja sillä oli kummallinen sukunimi

Tämäkö?
http://www.youtube.com/watch?v=AdBoybKnzZw

Jos sulla on loma sovittu 6. päivä alkavaksi niin silloin se alkaa sitten. Mutta jos lomia ei ole päätetty, niin oikeastaan työnantaja ei voi pakottaa sua pitämään lomia, tosin tuohon vaikuttaa se miten olette asian sopineet.

Ei ole sovittu lomien suhteen viellä mitään. On vain odotettavissa että yritysmuutoksen ja tuontannollisita syistä minua ei enää tarvita. Olen ollut firmassa vuodesta 1998 ja siirryin nykyiselle yrittäjälle 2006 vanhana työntekijänä. Ala läynnyt muutosta ja paljon. Nyt kuitenkin niin radikaali muutos että oma työnkuva ja halu tehdä sitä uudessa konseptissa ei sovi yhteen sekä mahdolliset taloudelliset alennuksetkin tekevät asian sellaiseksi että mahdollinen irtisanominen on erittäin todennäköistä. Ja en ole koskaan tarvinnut mitään työkkärin tai ammattiliiton apuja niin ole täysin pihalla näissä tulkinnoissa. Harmittaa ja vituttaa kun on sokeesti tehnyt duunia ja luottanut siihen että kyllä sitä pärjätään...
Meni jo vähän ot: mutta edelleen tuosta kysymyksestä että onko mahdollista että 6kk irtisanomisella olisi sen viimeisen kuun kesälomalla ja sitten siitä jäisi pois töistä vai pitääkö loma pitää viellä työajan sisällä vai onko niin että 6kk töissä ja sitten ei lomaa vaan työttömäksi...

Back
Ylös Bottom