Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko 2x400mg buranaa sama asia kuin yksi kasisatanen? Tässä nyt lenssu päällä ja tänään tuli kaverin kanssa kinaa kun mun mielestä päivänselvä homma, mutta kaveri väittää että ei ole yhtä tehokasta kun yks kasisatanen, mutta se muakin ihmetyttää et miks niihin pitää olla resepti jos kaks nelisatasta ajaa saman asian?

Tätä oon myös ite miettinyt, mutta ei o ikinä tullu koneella ollessa mieleen googlettaa!

Vissiin ainoa ero imeytymisnopeudessa, eli kasisatanen imeytyy nopeammin koska 1 vs 2 tabua? o_O
lähde

Mun mielestä sama asia ja saahan grammastakin buranaa ilman reseptiä?

Molemmissa 800mg vaikuttavaa ainetta, niin ihan sama ottaako 2x400mg vai 1x800mg.

.
Vissiin ainoa ero imeytymisnopeudessa, eli kasisatanen imeytyy nopeammin koska 1 vs 2 tabua? o_O
lähde

Tällä nyt tuskin on mitään käytännön eroa. Ja eikö noiden kahden 400mg tabletin luulisi imeytyvän nopeammin kuin yhden 800mg, koska niiden yhteenlaskettu pinta-ala lienee isompi?

Mun mielestä sama asia ja saahan grammastakin buranaa ilman reseptiä?

Mua ihan kutsuttiin tänne! Ei, grammaista ibuprofeenia ei saa, mutta pieniä pakkauksia parasetamolia kyllä. Parasetamolissa ei ole vain samaa tulehdusta poistavaa ominaisuutta kuin ibuprofeenissä, mutta se on vatsaystävällisempi (yliannostuksilla maksatoksinen). Imeytymisnopeuksissa (vapautumisessa tablettirakenteesta) on eroa, miksi muuten tehtäisiin eri vahvuisia tabuja. :D Annos vapautuu yhdestä tabletista nopeammin kuin useammasta ja vaikutusprofiili on tasaisempi elimistössä.

Toimiiko Kingston DDR2 1gb 1066Mhz, jos koneen tiedoissa lukee noin: Memory 256MB DDR2 533/667/800 SDRAM, 4 DIMM slots, Maximum 4GB. Tarkoitus olisi ostaa kolme 1gb:n muistia koneeseen..

Miten Windows Movie Makerilla voi leikata videosta alku- ja loppupään pois? Ollaan tässä ystävän kanssa googleteltu ja yritetty vaikka mitä, ja kohta tällä koneella heitetään fasaania :rolleyes:

//: Tiedän että ko. ohjelma ei ole parhaimmasta päästä, mutta on vain tämä ilta aikaa joten näillä mennään.

Mikä olisi paras tapa yrittää löytää omistaja autolle, jota vanhingossa naarmutin? En siis ottanut ylös rekkaria. Jos teen vakuutusyhtiölle ilmoituksen vahingosta, auttaako se löytämään omistajan jos hänkin on ilmoittanut jonnekkin? Vai ilmoittaisinko poliisille? Vai lehti-ilmoituksella?

Miten Windows Movie Makerilla voi leikata videosta alku- ja loppupään pois? Ollaan tässä ystävän kanssa googleteltu ja yritetty vaikka mitä, ja kohta tällä koneella heitetään fasaania :rolleyes:

//: Tiedän että ko. ohjelma ei ole parhaimmasta päästä, mutta on vain tämä ilta aikaa joten näillä mennään.

Sitten, kun oot jo liittänyt sen haluamasi videon siihen moviemakerin työpöydälle, yläpalkissa on kohta jossa lukee videotyökalut. Sieltä.

Sitten, kun oot jo liittänyt sen haluamasi videon siihen moviemakerin työpöydälle, yläpalkissa on kohta jossa lukee videotyökalut. Sieltä.

Loogista kyllä, mutta ei pysty painamaan sillä lähes kaikki näkyy harmaana.

Mikä olisi paras tapa yrittää löytää omistaja autolle, jota vanhingossa naarmutin? En siis ottanut ylös rekkaria. Jos teen vakuutusyhtiölle ilmoituksen vahingosta, auttaako se löytämään omistajan jos hänkin on ilmoittanut jonnekkin? Vai ilmoittaisinko poliisille? Vai lehti-ilmoituksella?

Miks et ottanu rekkaria tai jättäny lappua tai ees kussu lumee sun numeroas?

Jos vaihtaa työvuoroa työkaverin kanssa päikseen ja on kipeenä uudella vuorolla niin kuuluuko siloin saada sairaslomarahaa vai ei koska se ei ole sinun oma vuoro? Ei arvauksia vaan jos joku oikeasti tietää niin vastatkaa. Pomo sanoi että ei saa koska se ei ole sinun oma vuoro.

Back
Ylös Bottom