Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Menen huomenna kokeilemaan ensimmäistä kertaa Megazonea. Millaiset varusteet paikan päälle tulisi laittaa? Pärjääkö farkuissa, vai täytyykö sinne jotkut kollarit pistää?

Menen huomenna kokeilemaan ensimmäistä kertaa Megazonea. Millaiset varusteet paikan päälle tulisi laittaa? Pärjääkö farkuissa, vai täytyykö sinne jotkut kollarit pistää?

Farkuilla pärjää hyvin ja T-paita voisi olla hyvä, kun siellä saattaa tulla kuuma. Valkoinen sitten hohtaa siellä.

Riippuu ihan siitä kuinka paljon haluaa ninjailla, kyykkiä ja hiipiä nurkissa, onnistuuko farkuissa ;) Kerran oon käyny ja oli kyllä hauskaa, hiki tuli!

Farkuilla pärjää hyvin.

Jos menette ihan yleisenä aikana (=ei ole varausta ainoastaan omalle porukalle) pelaamaan, niin siellä voi olla mm. pikkupoikia, jotka käyneet vuosia pelaamassa. Kerran olen ollut ja puolet ajasta meni "kuolleena", koska vastassa oli noita pro-pelaajia.

Edit: Aivan liian hidas. No saitpahan varmistuksen asialle.

^ Kiitos vastauksista :)

Tuosta varauksesta en tiedä mitään, että onko vain meille vaiko ei. Mutta hyvä jos farkut käyvät, onneksi joustavat kuitenkin sen verran että kyykkyyn pääsee lentäen jos tarvetta tulee. En tiennyt tuostakaan, että valkoiset vaatteet hohtavat! Enpä taida sitten valkoista pistää päälleni laisinkaan, en nimittäin halua heti tulla nähdyksi ja kuolla :rolleyes:

Kysymykseni kuuluukin, että jos oma pyöräni tulee myöhemmin myyntiin, niin voinko "ostaa" sen ja mennessäni hakemaan sitä, tarkistaa rungon numeron ja sen täsmätessä pyytää testiajoa, jolloin poljenkin vain kotiin. Riittääkö, että polkiessani soitan poliisille pyörän löytyneen vai onko mahdollista, että saan itse poliisit perääni, vaikka kaikki todistukset pyörän oikeasta omistajasta löytyy minulta kotoa?

Ei riitä. Soitat poliisille kun löydät pyöräsi liikkeestä ja poliisi tulee paikalle selvittämään asiaa. Pakkokeinolaki kertoo seuraava itseavusta.

"Rikoksen kautta menetetyn tai muutoin kadotetun irtaimen omaisuuden takaisin hankkimiseksi on turvauduttava viranomaisen apuun. Toimet tällaisen omaisuuden takaisin ottamiseksi ovat kuitenkin itseapuna sallittuja, jos:1) omaisuus on rikoksen kautta menetetty ja toimiin omaisuuden takaisin ottamiseksi on ryhdytty välittömästi rikoksen tapahduttua; tai
2) menetetty tai kadotettu omaisuus muissa tapauksissa otetaan takaisin siltä, joka pitää sitä oikeudettomasti hallussaan, eikä saatavilla ollut riittävää ja oikea-aikaista viranomaisapua."

- http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870450?search[type]=pika&search[pika]=itseapu

Suuret kiitokset! Jos olisin tuohon vastausta ruvennut itse etsimään, niin paljon olisi mennyt aikaa hukkaan, koska en sitä tietoa kuitenkaan olisi löytänyt. Varsinkin, kun en ollut kuullutkaan mistään pakkokeinolaista tai itseavusta.

Kysymykseni kuuluukin, että jos oma pyöräni tulee myöhemmin myyntiin, niin voinko "ostaa" sen ja mennessäni hakemaan sitä, tarkistaa rungon numeron ja sen täsmätessä pyytää testiajoa, jolloin poljenkin vain kotiin. Riittääkö, että polkiessani soitan poliisille pyörän löytyneen vai onko mahdollista, että saan itse poliisit perääni, vaikka kaikki todistukset pyörän oikeasta omistajasta löytyy minulta kotoa?

Tottakai sä ilmoitat poliisille. Soitat 112 ja pyydät partiota paikalle. Samalla siinä selviäävarmaan monta muutakin varkautta. Olettaen, että runkonumeroita ei ole viilattu veke. Ja otat barmuuden vuoksi ne omat paperisi ja henkkarisi mukaan sinne liikkeeseen.

Ja kannattaahan tollaisesta ilmoittaa muutenkin poliisille vinnkinä, jotka poliisit tarkistavat, jos katsovat aiheelliseksi.

- - - Updated - - -

Mä ainakin hikoilin siellä sen verta, että oli kivempi olla urheilukamppeissa. Juoksentelin meinaan siellä, vaikka ei saisi.

Olin tuossa jääkiekkoa pelaamassa mun sedän kanssa joka on oikeasti mun veli ja isä. Pelatessa törmäsin johonki vanhaan mieheen ja ukko alko haastaa riitaa, spagetit putos mun housuista, liukastuin niihin ja mut naurettiin ulos kentältä.

Kysymys kuuluu, onko ok olla diietillä mutta syödä 2 päivää plussilla? En muuten, mutta vaparin peruskurssin alotin (2 x viikossa treenit) ja tällaselle apinalle nuo on aika kovat treenit, hirvee nälkä on ja aattelin että eikös se ois palautuksenki kannalta hyvä syödä noina päivinä' plussilla? Vai onko tuosta jotain haittaa (muuta kuin hitaampi tavoitteen saavuttaminen)? Yritin kysyä tästä muuallaki mutta en oikee saanu vastausta. Normaalisti oon sen 1500-1800 kaloria päivä mutta noina päivinä menee monesti aika reilusti yli 2600

Ei siitä ole mitään muuta haittaa kuin se, ettet laihdu niiden kahden päivän aikana. Mässypäivät kuuluvat muutenkin monilla diettiin, joten sijoita ne noille päiville.

Kuinka monta kertaa pakkotoisto.comissa on painettu Like-nappulaa? Pitääkö kysyä foorumia koskevat kysymykset tredistä vaikka ei tällä tiedolla varsinaisesti mitään tekisikään?

Asia, mitä en ikinä muista/opi...

Tässä esimerkkilause: "lauantain vastaisena yönä"

Tarkoittaako tuo pe-la välisenä yönä vai la-su välisenä yönä? Mikä olisi sellainen hyvä muistisääntö, jolla muistaisin että mitä yötä tuo tarkoittaa?

Eikös toi tarkota sitä että lauantaita vastaan tuleva eli La-Su-yö. Takana jo oleva yö ei voi tulla vastaan. Tai sit mäki elän täydessä harhaluulossa.

E.Aha :D

Tarkoittaako tuo pe-la välisenä yönä vai la-su välisenä yönä? Mikä olisi sellainen hyvä muistisääntö, jolla muistaisin että mitä yötä tuo tarkoittaa?

Kysyin tätä esimieheltä (ne on aina oikeassa) ja vastaus oli pe-la. Miksikö? No siksi, että kun mennään eteenpäin, varsinkin yöaikaan, ollaan hieman etukenossa. Ja se lauantai tulee vastaan sillein ettei kaadu.

Asia, mitä en ikinä muista/opi...

Pe-la mä ainakin ymmärtäisin. Kun se lauantai tulee sieltä vastaan.

Kyllä te ootte kaikki väärässä. Ei se lauantai tuu vastaan vaa se yö, lukekaa nyt miten se kirjotetaankin. Jos menee jotenkin muuten ni suomenkieli on harvinasen perseestä tässä asiassa.

Mitä ostaa naiselle synttärilahjaksi? Ei vaatteita, kosmetiikkaa tai lahjakortteja hoitoihin. Hyviä ideoita? Budjetti ois jotain 50-100 euron luokkaa.

Ärsyttävä ongelma.

Back
Ylös Bottom