Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Pajonko maksaa purjeveneen rahtaaminen rekalla (pituus n.10m, paino n.2500kg) 500km matkan. Onko jollain jotain mutu arviota?

Riippuu vähän, halvimmillaan varmaankin siihen 750 euron pintaan jos tuuri käy ja auton kyytiin paluumatkalle tulee jotain. Mutta tuollaisella kamppeella jolla veneitä kuskataan harvemmin saadaan muuta kyytiä takaisin. Joskus joutunut duunin puolesta hankkimaan kuljetuskalustoa ja halvin hinta oli 1,5€/km. Eli tuossa sinun tapauksessa tulee tuhat kilometriä ja hintaa 1500€.

Kiitos, menee ihan siihen haarukkaan mitä tuossa itse laskin. Ihanan kallista. 20k€ vene ja kuljetus melkein 10% hinnasta. Pitää miettiä purjehdusvaihtoehtoa. On vaan jäiden lähdön aikaan niin perkeleen kiireistä duunissa, että hankalaa ottaa vapaata lähemmäs viikon reissuun. Rahan puolesta olisi halvempaa ottaa vaikka palkatonta.

Pesukone flippasi täysin. Rullannut jo kohta 3 tuntia. Jäänyt jumiin "huuhtelu / linkous" -asentoon ja tuolla se pyörii. Semmonen päältätäytettävä mekaaninen malli, eli ei ole näyttöjä tai muita vaan perinteinen pyöritettävä ja pari nappulaa. Sammutin koneen, otin töpselin pois, mutta kun laitan takaisin päälle niin jatkaa siitä mihin jäi.. eli tuossa se rullaa. Ei kuitenkaan linkoa, vaan kuulostaisi siltä kuin vesi vaan virtaa läpi tai jotain.. plus jotain pientä jatkuvaa koneen ääntä. Kääntelin sitä pyöritettävää juttua kohtaan "tyhjennys".. ei auta.. "linkous" .. ei auta.. Ja kanttahan ei saa auki ennen kuin kone on vetänyt ohjelman läpi, mutta ohjelma jäänyt ilmeisesti jumiin. Mitä vittua mä teen? Sammutanko koko paskan ja kaivan sorkkaraudan esiin?

Ootko varma ettei siinä kannessa ole vain jotain aikalukkoa, töpseli irti seinästä ja venaat 10 min ja kokeilet aukeeko, jos ei, niin valuta vedet pois ja vie sellaisenaan korjattavaksi jos on ees säällisen ikäinen, jos taas 10+ vuotta ni sorkkaraudalla vaatteet talteen ja giganttiin hakemaan uutta myllyä.

Ootko varma ettei siinä kannessa ole vain jotain aikalukkoa, töpseli irti seinästä ja venaat 10 min ja kokeilet aukeeko, jos ei, niin valuta vedet pois ja vie sellaisenaan korjattavaksi jos on ees säällisen ikäinen, jos taas 10+ vuotta ni sorkkaraudalla vaatteet talteen ja giganttiin hakemaan uutta myllyä.

Thanks mate. Tein juuri noin. Meinasin jo alkaa hajottamaan koko paskaa lekalla. Vitun paska Rosenlew saatana.

Tuota olen miettinyt tämänpäivän, olisi varmasti se helpoin vaihtoehto (ja ainoa :D), mutta 30€ maksu voi muuttua 90€ maksuksi, ja opiskelijallahan sitä rahaa riittää. Ajattelin jos esittäisi tyhmää, mutta voipi olla ettei mene kovinhelposti läpi.. :D

Riippuu kai vähän salin tyypistä, että haluavatko sinun maksaa tuosta unohtuneesta jaksosta ja siitä, että kuka sen siellä salilla päättää. Sinuna menisin itse kertomaan suoraan tästä mokasta, salin kannalta kuitenkin oleellista on että viet jatkossakin rahasi heille.

Pajonko maksaa purjeveneen rahtaaminen rekalla (pituus n.10m, paino n.2500kg) 500km matkan. Onko jollain jotain mutu arviota?

Itse soittelin noita rahtifirmoja tms. läpi joku aika sitten. Kyseessä oli vajaa satakiloisen perämoottorin kuskaus n. 600 km matkan. Kyselin noita DHL:ää, UPS:ää, Matkahuoltoa yms. Soitin ehkä viiteen paikkaan, yksi ainoa olisi ottanut motin kyytiinsä, ja neiti laski hinnankin valmiiksi puhelimessa. Prutku olisi tullut nimenomaan rekan kyydissa (euro/fin)lavalla ( sillä isommalla ), ja hinta olisi ollut reilusti yli 300 eur. Eli kyllä mä epäilen, että 1500 euroa ei riitä mihinkään. Johan tuommoisen paatin lastaus ja purkukin vie aikaa rutkasti. Tämä siis täyttä mutuilua, jota kaipasitkin, ja täysin turha vastaus kaikinpuolin.

Jos vene on jossain "isommassa" merenrantakaupungissa tai semmoisen kupeessa, niin niistä voisi löytyä ihan asialle omistautuneita kuljetusliikkeitä. Jäisi se randomi rekkafirmoihin soittelu.

Miten Eckerö Linen uusi Finlandia laiva voi olla "nimeään myöten Suomalainen", jos se kuitenkin on valmistettu Etelä-Koreassa vuonna 2001?

Miten Eckerö Linen uusi Finlandia laiva voi olla "nimeään myöten Suomalainen", jos se kuitenkin on valmistettu Etelä-Koreassa vuonna 2001?
Siinä mainoksessa mainostetaan lähinnä sitä, että varustamon laivat seilaavat Suomen lipun alla. Suurimmat kilpailijathan seilaavat Viron ja Ruotsin lipun alla.

Onko tuo pakkiksen ignore sellanen, että se blokkaa ignoraatun käyttäjän kokonaan? Ei näe posteja, viestejä, lainauksia jne.? Näkyykö se jossain kenet olen ignorannut tai tietääkö ignoorattu sitä?

Muistaako/tietääkö kukaan mitä ainetta siinä ruskeassa paksussa paperissa johon kaikki intin ryssä aseet on kääritty? Sitä mikä hais ihan kellarille.

Hillot?

Minulla on ollut tapana syödä 2 kpl wetabix vehnämurokkeita iltapalaksi + hedelmä ja 0,2 litraa maitoo + 3 lusikallista kaakaojauhetta (maitoon). Olen laittanut aina wetabixien päälle mansikkahilloa (n. 1 ruokalusikallinen per vehnämuroke). Olen alkanut miettimään, että jos haluan päästä kesäkuntoon, niin kannattaisiko toi hillo jättää pois noiden wetabixien päältä vai voisiko sen korvata jollain muulla, sillä vehnämurokkeet ovat muuten aika mauttomia. Olen myös karsinut sokerit pois mm. kahvista. Eikös hillot sisällä aika paljon sokereita?

Voiko puhelinoperaattori tai joku blokata tietyistä numeroista tulevia puheluja tahi tietyllä alkuosalla olevia numeroja? Tässä joku +220 -alkuinen huonolla lontoolla varustettu tyyppi on alkanut soittelemaan ja viestittelemään, luulee että oon joku Arto.

Voiko puhelinoperaattori tai joku blokata tietyistä numeroista tulevia puheluja tahi tietyllä alkuosalla olevia numeroja? Tässä joku +220 -alkuinen huonolla lontoolla varustettu tyyppi on alkanut soittelemaan ja viestittelemään, luulee että oon joku Arto.

Joissain puhelimissa blokkaaminen onnistuu ihan asetuksista.

Tee rikosilmoitus. Ootko kytköksissä rauhanturvaamiseen millään tavalla? On tapauksia, että perheenjäsenille/sukulaisille on soiteltu surkealla englannilla ja kyselty sotilaasta.

Onko tuo pakkiksen ignore sellanen, että se blokkaa ignoraatun käyttäjän kokonaan? Ei näe posteja, viestejä, lainauksia jne.? Näkyykö se jossain kenet olen ignorannut tai tietääkö ignoorattu sitä?

Et näe posteja. Postin tilalla on iso laatikko, jossa kerrotaan henkilön olevan sinun ignore-listallasi ja annetaan myös mahdollisuus lukea posti/poistaa ignore. Jos joku muu lainaa niin ne viestit näkyvät kyllä sinulle.

Joissain puhelimissa blokkaaminen onnistuu ihan asetuksista.

Tee rikosilmoitus. Ootko kytköksissä rauhanturvaamiseen millään tavalla? On tapauksia, että perheenjäsenille/sukulaisille on soiteltu surkealla englannilla ja kyselty sotilaasta.

En ole. Uskoisin siis viestien perusteella, että kyseessä on ihan vaan tahaton väärä numero. En silti kehtae vastata että sulla on väärä numero... ja onhan tätä jo jatkunutkin jo puoltoista vuotta... :rolleyes:

EDIT: Puhelimessa on siis puhelunesto, jossa pystyy blokkaamaan saapuneita puheluja. Salasanaa vaan kysyy.. Mistä tällaisenkin voi tietää.

Pyöräni varastettiin eilen tai toissa päivänä. Löysin netistä samalla paikkakunnalla toimivan yksityisen myyjän, joka kauppaa tälläkin hetkellä useampaa pyörää, joista kaikista puuttuu lukko. Yksi pyöristä on omaani vastaava, mutta erivärinen ja siitäkin puuttuu lukko, joka on kaupasta ostetussa pyörässä 'kiinteänä' (rungossa kiinni, mutta silti erillinen eli ei ole hitsattu).

Kysymykseni kuuluukin, että jos oma pyöräni tulee myöhemmin myyntiin, niin voinko "ostaa" sen ja mennessäni hakemaan sitä, tarkistaa rungon numeron ja sen täsmätessä pyytää testiajoa, jolloin poljenkin vain kotiin. Riittääkö, että polkiessani soitan poliisille pyörän löytyneen vai onko mahdollista, että saan itse poliisit perääni, vaikka kaikki todistukset pyörän oikeasta omistajasta löytyy minulta kotoa?

Back
Ylös Bottom