Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mun enkku on huono. Mitä tää meinaa? "Everybody wants to be a bodybuilder but nobody wants to lift no heavy ass weights" ;)

Toki jokhainen tahtois olla rohki fiini mörssäri, mutta sole mikhään ko eihän kukhaan tohi kuitenkaan nostella mahottoman painavia painoja

Mun mielestä tuon perimmäinen tarkoitus on, että kaikki haluais hyvän kropan, mutta ei jaksa tehdä mitään sen eteen. :)

Miksi minusta tuntuu siltä että taju lähtee kun aivastan rankasti? 1-2 kovaa aivastusta ja tuntuu ettei pysy pystyssä ja maailma pyörii silmissä.

Miksi minusta tuntuu siltä että taju lähtee kun aivastan rankasti? 1-2 kovaa aivastusta ja tuntuu ettei pysy pystyssä ja maailma pyörii silmissä.

Meinaat kuolla hapenpuutteeseen. Pidä nenästä kiinni ja suu kiinni ens kerralla, kun aivastat, niin ei ilma karkaa sisältä.

Eiks poskiontelotulehduksen voi yrittää testata niin, että jos pistää pään alaspäin ja päässä tuntuu paineen tuntua, niin sitten saattaa olla toi tulehdus? Ehkä. Kait.

Kyllä, ja samalla kun laittaa päätä alaspäin niin voi hienon hienosti koputella sormella silmän ja nenän välisiä onteloita, jos ottaa kipiää ja tuntuu painetta on syytä mennä lääkäriin, itsellä ainakin jos on poskionteloissa jtn märsmää, aivastus tuntuu sellaiselta että jalat pettää alta, päässä pimenee ja maapallo pyörii. Toinen selkeä oire poskionteloihin on että jos vedät nenän kautta happea reilusti sisään, sattuu otsaan niin maan vietävästi, tällöin tosin kannattaisi jo juosta sinne lekuriin, ettei se räkä jää sinne otsaan :)

Asun kotona ja tarkoituksena on asua tässä nyt parivuotta, että saan rahaa säästöön ja voin ostaa omistus-asunnon heti, kun muutan pois. Oikeastaan pidemmän aikaa jo tää kotona asuminen on alkanut vituttaa. Todella paska ilmapiiri, kaikki riitelee ja ihan vitun perseestä koko meininki. Kannattaako tästä lähteä vuokralle, vai koitanko vielä kituuttaa himassa? Rahaa on, mutta mieluusti senkin vuokrarahan laittais ASP-tilille..

Nenästä aika ajoin rupeaa yhtäkkiä vuotamaan verta helvetisti ja vuoto jatkuu kovana virtana monta minuuttia. Pitää padota nenä vähintään puoleksi tunniksi. En kaiva nenää enkä saa mitään iskuja ja tätä tapahtuu n kerran kuukaudessa. Viimeksi toissapäivänä. Kuiva ilma on pahin laukaisija. Eihän tuossa muutoin mitään, mutta pari kertaa ikävään kohtaan alkanu vuotaa ja tietysti se ärsyttää. Ja suussa veren maku ja verta saa olla sylkemässä koko ajan. Olen kuullut että verisuonen/suonia (mitä lie) voi polttaa. Miten toimii ja lopettaisiko verenvuodot miten pitkälle aikavälille? Vai mitenkä? Kiitän.

Sama homma itellä, todella vittumaista. Verta ei oo ennen tullu ku ehkä kerran 2 vuodessa, mut keväällä alko väh. kerran 2 kuukaudessa tulee verta, ja ekalla kerralla sitä tuli puolen tunnin verran aivan helvetisti ennen ku tyrehty. Vessan lavuaari näytti joltain teurastusaltaalta vaikka pidin paperia nenässä kokoajan. Musta tuntuu että mulla suurin ongelma on kuiva ilma, koska kesäsin verta tulee harvoin mut keväällä, syksyllä ja talvella tulee koska kämpässä on kuivempaa jostain syystä sillon kun ulkona on kylmempää.
Verisuonien poltto on melko äärimmäinen keino jos verta tulee nenästä lakkaamatta, silloin poltetaan se yks suoni mikä vuotaa ja tämä tyrehdyttää sen siks yhdeks kerraks. Ei siis estä tulevia verenvuotoja, päin vastoin saattaa sama kohta revetä helpommin uudestaan auki.

Paras hoito tollaseen on nenän limakalvoja kostuttavat suihkeet.

Kyllä ne noita suonia nenästä lekurilla polttaa kiinni, ja toimii hyvin, itsellä sellaista omakohtaista kokemusta kun joskus pienenä lapsukaisena tuli leikittyä isoveljen kanssa lautapinkalla, ja rakensimme sitten keinun yhdestä laudasta ja pölkystä, minä toiseen päähän veli toiseen, hetken siinä pelleiltyämme nousin ylös keinusta ja veli päätti sitten hypätä toiseen päähän keinua, hyvinhän siinä kävi, laudan toinen pää meikäläistä nekkuun ja kuinka arvaten saattaa murskaksihan se meni ja kaiken lisäksi avomurtuma nenään (luu pihalle ihosta). Tästä sitten lanssilla mäelle ja lääkärit polttivat suonet tukkoon nenästä, ja ei ole enää IKINÄ tullut verta nenästä, ei vaikka turpaanikin olen saanut, ei tipan tippaa! :)

Onko haitallista, jos sormista loppuu verenkierto välillä? Mistähän se johtuu...

Mulla käy joskus niin, että sormet menee ihan valkoisiksi (eivät edes oikeastaan kunnolla palele) ja yleensä yksi sormi jää valkoiseksi pitemmäksi aikaa kuin muut eikä sitä oikein saa millään lämpenemään paitsi ehkä lämpimässä vedessä uittamalla. Tänään toinen etusormi oli ihan valkoisena ja turrana kauppareissulla varmaan puoli tuntia. Yritin hieroa sitä lämpimäksi, mutta ei auttanut. Lopulta se pikkuhiljaa tokeni itsekseen...

Tyhmä kysymys, mutta meni avainlukulistat sekaisin ja osuuspankki sanookin että avainlukulista on lukittu. Tämä sinänsä ei ole mikään ongelma koska ennen matkalle lähtöä pistin kaikki maksut menemään automaattisesti tililtä.

Se vaan tässä vähäsen jäi häiritsemään että avainlukulistan lukkiutuminen ei varmaankaan mitenkään vaikuta erääntyviin maksuihin mitkä olen jo aikaisemmin laittanut maksuun?

Ens mahis päästä konttoriin on joulukuun alussa :|

Onko haitallista, jos sormista loppuu verenkierto välillä? Mistähän se johtuu...

Mulla käy joskus niin, että sormet menee ihan valkoisiksi (eivät edes oikeastaan kunnolla palele) ja yleensä yksi sormi jää valkoiseksi pitemmäksi aikaa kuin muut eikä sitä oikein saa millään lämpenemään paitsi ehkä lämpimässä vedessä uittamalla. Tänään toinen etusormi oli ihan valkoisena ja turrana kauppareissulla varmaan puoli tuntia. Yritin hieroa sitä lämpimäksi, mutta ei auttanut. Lopulta se pikkuhiljaa tokeni itsekseen...

Tää onkin muuten hyvä kysymys! Mulla menee usein yks tai muutama varvasta tunnottomaks ja valkoseks.

whirlpoolin pyykinpesu kone ei saa vettä. miksi ?
kone on ihan uuden karhea, eka testipesu menossa, hana on auki, letku ei ole mutkalla, letkussa oleva pikkusuodatin otettu pois. hetken rullaa, letkusta menee vettä ja punainen valo syttyy kohtaan "vettä ei saada koneeseen" -> painan käynnistänappia uudelleen ja kone rullaa taas 10 - 15 min ja taas sama laulu. onko kone valmiiksi rikki, olenko tehnyt jotain väärin ?

Back
Ylös Bottom