Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Oon koittanu netistä ettiä vaan en oo löytäny. Millasiin hommiin ja minkälaiseen palkka tasoon kello-ja mikromekaniikan pk:n suorittaneet päätyy? (siis jos saa hommia omalta alalta).

NDT-tarkastajat on yleensä amiksia. Tarkastajilla pitää olla pätevyydet tehdä tarkastuksia ja heidät kouluttaa firma itse. En tiedä niiden palkkauksesta.

Eli periaatteessa lukion ja ammattikoulun pohjalta noihin hommiin voisi päästä. Kyselen vaan, kun yksi kaveri on kiinnostunut ja hänellä on taustalla lukio ja ammattitutkinto (tosin ei teollisuudesta).

Eli periaatteessa lukion ja ammattikoulun pohjalta noihin hommiin voisi päästä. Kyselen vaan, kun yksi kaveri on kiinnostunut ja hänellä on taustalla lukio ja ammattitutkinto (tosin ei teollisuudesta).
Noissa hommissa porukkaa on todella kirjavalla koulutustaustalla. Nykyään nuoria inssejäkin on noissa hommissa, mutta valtaosa tarkastajista on esim. hitsareita tai koneistajia. Paras tarkastajahan on ensin hankkinut käytännön osaamisen esim. juuri hitsarina ja sitten siirtynyt tarkastushommiin.

Kuinka maksan Saksaan kun pitäisi Thor Steinar outletista tilata housut kun ei ole luottokorttia? Miten maksan money order vaihtoehdolla?

Mistä vitusta mä löydän veronumeron? Tarttis se saada huomiseks kouluun, raksalle henkilökorttijuttua..

Mulla on täs joku vitun veroilmoitus 2011 edes, sivulla lukee ihan reunas, täs on pitkä litania numeroita ja kirjaimia samas+ jotaki alaviivoja sun muita, 12 numeroinen pitäis olla tuo luku, täs on 13 numeroo+ kirjaimet mut jos jätetään tosta keskeltä litaniaa alaviivojen välistä tuo 1 ja ainoa numero pois (tyyliin _5kf_)+ kaikki kirjaimet niin saadaan 12 numeroa. Onko tämä veronumero?

Joo on vähän vitun kiirettä nyt ja väsy, olis kiva saada vastaus äkkiä/lisäkysymykset :D

Onko täällä espoossa missään kauklahden lähellä(10km säteellä) MITÄÄN asiallista salia? Kökkelissä ei ainakaan ole yhtään mitään, joten ei varmasti saliakaan ole. Pikaisella googletuksella löytyy pelkkää paskaa ja classic gym on helvetin kaukana.

Oon koittanu ettiä mut en löydä, verokortti menee mis menee, josaki papereiden seas mistä en sitä löytäny, pitänee huomenna soittaa johki ja kysyä, perkele ku täälä on verotoimisto just huomenna kiinni..

"Työnantajasi voi myös tarvittaessa pyytää kaikkien työntekijöidensä veronumerot sähköisesti."

Eikös verokortti sitäpaitsi ole työnantajalla?

Hiukan mua ihmetyttää AMK opiskelijoiden "opiskelu". Kela edellyttää opiskelijoita jotain 5noppaa per opintotuki kuukausi, mutta kuulin yhdestä mun tutusta jolla ei ole kahteen vuoteen tullut tarpeeksi pisteitä, niin se saa silti opintotuen nostettua kun "selittää jotain" sinne tukilautakuntaan. Hän käy opiskelun ohella töissä, nauttii palkallisen kesäloma, saa opintotukea, mutta en tiedä valmistuuko/ aikooko edes valmistua koskaan. Miten tää voi olla mahdollista?

^ainakin nordeassa pystyy verkkopankista ottamaan käyttöön, että electron toimii verkkomaksuissa("visana") eli voi maksaa niissä mestois mis on VISA maksuvaihtoehto.. näin on mielestäni myös muidenkin pankkien electroneissa..

pystyy maksamaan
Sillä edellytyksellä, että verkkomaksu ominaisuus on käytössä. Ainakin Nordean kortissa pitää erikseen käydä verkkopankista ko. asetus hyväksymässä.
Suosittelen kuitenkin Paypalia, niin vaivaton tapa maksaa ulkomaille eikä tarvitse kortin tietojakaan näpytellä:)

Asun ja olen kirjoilla Vantaalla. Olenko oikeutettu opiskelijahintaiseen seutulippuun kun olen opiskelijana Jklän yliopistossa, enkä suinkaan missään pk-seudun korkeakoulussa?

Back
Ylös Bottom