Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.


Pihalla oli äsken tuollainen eliö, mikä mahtaa olla? (Pituus oli ainakin 15cm)
Näyttää mun mielestä ihan joltain tavalliselta etanalta, mutta mutsi oli eri mieltä :D
syo1n8.jpg
 
Millainen suomen kannabislainsäädäntö on? Saako H-merkinnän pelkästä käytöstä?

Kaveri väittää että esimerkiksi jos ajoneuvosta löytyy kannabista ja kukaan kyydissä olevista ei tunnusta sitä omakseen, auton kuski/omistaja saa syyt niskoilleen. Eihän se tuolla tavalla voi olla? Onko sama juttu yksityisasunnoissa, jos sieltä löytyy kannabista niin automaattisesti asunnossa asuja saa syytteet jos kukaan muu ei niitä omakseen tunnusta. Entä jos asunnossa asuu kaksi vuokralaista, kumpi silloin? Mistään ei löydy tarkkaa tietoa tästä, vai onko tuo lainsäädäntö asiassa niin vaikea?

Joskus poliisilta kysyttäessä meinasivat että menee ihan omaan piikkiin jos joltain pummaat vaikka tupakan ja se sattuukin sisältämään pilveä. Mistä ihmeestä ihminen sen voi tietää että se ei puhdas rööki ole.
 
Punainen akkujen punaiseen ja lopuksi musta maadoitukseen, eli käynnistävän auton paljaaseen metalliosaan ja samoin tyhjän auton moottoritilan metalliosaan. Sitten kierroksia käynnissä olevasta autosta ja starttia tyhjästä.

Nykyisin saa aika usein kuulla että noin ei pitäisi tehdä.
 
No siis että ei nostaisi niitä kierroksia vaan laittaisi vain käyntiin sen auton.

Ja suositus tais olla että ekana punainen piuha antavaan autoon, sitten virtaa saavaan. Sitten musta piuha antavan auton miinusnapaan ja virtaa saavan auton maalaamattomaan metalliosaan (joko moottori tai kori), joka ei ole ihan akun vieressä edes.

Jaja... Toinen mitä nykyisin suositellaan on se, että virtaa saavaa autoa ei käynnistettäisi ees kun virtaa antava auto on käynnissä, vaan sen autettavan auton akkua ladattaisiin pitämällä antavaa autoa käynnissä joitain minuutteja. Sitten auttavan auton moottori sammuksiin ja käynnistysyritys virtaa saaneella autolla. Ja taas parin minuutin odottelu piuhat paikoillaan ja virtaa saanut auto käynnissä. Sitten sekin auto sammuksiin ja piuhat irti aloittamalla rungossa/metalliosassa olevan mustan irroittamisella.
Näin mä en kyllä koskaan ole tehnyt.
 
Meillä työpaikalla pitää antaa tämän tästä virtsaa ja tälleen me se tehdään:
-Molemmat kotterot sammuksissa
-Punanen piuha akun plussiin (molempiin autoihin)
-Musta piuha antavan auton akun miinusnapaan ja avustettavan auton konehuoneessa olevaan maadoituspisteeseen.
Jos sitä ei ole, niin moottorin runkoon mistä sitä maata saa.
-Sitte kyylätään onko annettevassa sähkölaitteita päällä, jos on niin kaikki sammuksiin
-Annetaan kaapeleiden olla vähänaikaa ja startataan autettavaa autoa, ei antavaa.
-Yleensä jos antavan auton akku on hyvä, niin se kyllä riittää käynnistykseen. Jos auto ei lähde käyntiin, pakko täräyttää antava auto käyntiin. Tätä en koskaan mielellään tee, koska ottava auto saattaa huonolla tuurilla vaurioitua virtapiikistä.
-Autettava auto käynnissä, OK, annetaan vähänaikaa tasaantua
-Sitte musta miinuskaapeli pois autettavasta ja sitte antavasta
-Punanen plussa pois, sama kummasta alottaa

Tämä antavan auton käynnistämättä jättäminen on meillä toiminut varmaan 95% tapauksista, jos ei ole toiminut, niin vikaa ollu jossakin muualla autettavassa autossa
-
 
Voi helvetti teidän kanssa..
 
Jos ostan suomesta talon käteisellä kiinteistönvälitystoimiston kautta, niin kiinnostaako ketään mistä ne rahat on tulleet? Asun ulkomailla tällä hetkellä, ja ravintolatyössä suurin osa tuloista tulee juomarahoina pimeänä.
 
Back
Ylös Bottom