Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Osaiskohan kukaan arvata äkkiseltään mikä aiheuttaa autossa sellaisen "läpyttävän" äänen? Ajelin tänään ikkuna auki ja hoksasin sellaisen läpyttävän äänen, pysäytin auton, ajattelin että oisko renkaissa jotain. Renkaat kunnossa, missään ei mitään "uloketta" mikä voisi tuulessa lepattaa. Jatkoin matkaa ja läpätyskin jatkui. Kotona konttasin auton aluset ja kaikki läpi - ei mitään. Ikkunan ollessa kiinni tuota ääntä ei kuule lainkaan.

Osaiskohan kukaan arvata äkkiseltään mikä aiheuttaa autossa sellaisen "läpyttävän" äänen? Ajelin tänään ikkuna auki ja hoksasin sellaisen läpyttävän äänen, pysäytin auton, ajattelin että oisko renkaissa jotain. Renkaat kunnossa, missään ei mitään "uloketta" mikä voisi tuulessa lepattaa. Jatkoin matkaa ja läpätyskin jatkui. Kotona konttasin auton aluset ja kaikki läpi - ei mitään. Ikkunan ollessa kiinni tuota ääntä ei kuule lainkaan.

Ei tuu kyllä äkkiseltään mieleen kun "kivirenkaassa" syndrooma. Ei sielä kummoista kiveä tarvi olla ni sellanen ääni jo lähtee.

Jos se läpytystempo synkkaa renkaisiin, niin eipä ole oikein vaihtoehtoja kun renkaassa joku teippi tms, tai jarruissa schaibaa

Ei tuu kyllä äkkiseltään mieleen kun "kivirenkaassa" syndrooma. Ei sielä kummoista kiveä tarvi olla ni sellanen ääni jo lähtee.

Okei. Pitääkö siitä olla huolissaan, ts. rikkooko tollanen kovaan istahtanut kivi renkaan jos en sitä sieltä kaiva. Ei kai nyt niin pienestä? Jonkun kiven taisin nähdä kun on aika syvät urat noissa eturenkaissa. Ja siis nimenomaan renkaan mukaan, pysähdyksissä ei mitää läpätystä mut renkaan mukana sit alkaa lepatella. Noh, ei siinä sit muuta. Tuli siinä autoa tutkaillessa huomattua sekin, että joku mulkku taas runnonu mun autoa.

Mulla oli ikkuna ihan vähän auki pelkääjän puolelta, niin siitä tuli semmonen pikkunen "väpätys" ääni.

Yleensä ne vaan tuppaa olemaan pikkukiviä urissa mistä ei tarvi huolissaan olla. Onhan toki mahdollista että on joku isompi terävä kivi mennyt läpi asti, mutta tuskin jos kerran jo renkaita tsekkailit :)

Mulla oli ikkuna ihan vähän auki pelkääjän puolelta, niin siitä tuli semmonen pikkunen "väpätys" ääni.

Niin tyhmä en minäkään ole, että kahden ikkunan auki ollessa säikähtäisin läpivedon aiheuttamaa väpätystä :rolleyes:

Niin tyhmä en minäkään ole, että kahden ikkunan auki ollessa säikähtäisin läpivedon aiheuttamaa väpätystä :rolleyes:

Ei mutta se mun akkuna oli niin vähän, etten sitä edes huomannu vasta kun ruuvasin kiinnipäin. Heh. En mäkään sentään niin uuno ole, että körötän molemmat ikkunat auki ja ihmettelen väpätystä... tai no... :D

Ei mutta se mun akkuna oli niin vähän, etten sitä edes huomannu vasta kun ruuvasin kiinnipäin. Heh. En mäkään sentään niin uuno ole, että körötän molemmat ikkunat auki ja ihmettelen väpätystä... tai no... :D

Niin no, toisaalta tilanne oli otollinen, olemme kuitenkin tyhmien kysymysten ketjussa, olen nainen ja kysymys koskee autoja.

Kaira oli selkeesti valmiustilassa mahdollisia "tyhmänainenautonsakanssa" kommentteihin :D

Kaira oli selkeesti valmiustilassa mahdollisia "tyhmänainenautonsakanssa" kommentteihin :D

No mutta minähän olen tyhmä nainen autoni kanssa :D Orioni oli niin turvallinen kun oli ihan sama mitä sille sattuu, mutta tää uus oli kuitenkin isommalla rahalla ostettu, arvokas ja "uusi" auto. Mä olen paniikissa jokaisesta oudosta äännähdyksestä välittömästi.

Ei tarvitse, koska mun mielestä sheikkerin ritilä kannattaa heittää roskiin :david:

Eli seuraa uusi kysymys: Moniko käyttää sheikkerissä ritilää? Kokeiltu toistakymmentä eri valmistajan prodea ja palkkaria ja <10sec ravistus aina ilman ritilää -> Ei koskaan paakkuja. Minulla lentää siis rokeen jatkossakin mokomat turhakkeet.

Otinpa sheikkeristä ritilän pois ja tuli heti parempi juoma eikä jäänyt paakkuja yhtään :D

Yksi vaihtoehto on myös lepattava "pohjapanssari". Panssarista se on kyllä kaukana, on vain muovinen suoja moottorin pohjassa. Se voi vanhemmissa autoissa irrota jos auto pohjaa vähän johonkin ja kiinnitustapit pääsee irti. Tai, jos on vaihdettu vast'ikään öljyt niin että ne lirutellaan pois öljypohjan kautta, niin jotkut korjaamourpot eivät laita sitä suojaa kunnolla paikalleen. Tuostakin tulee siis semmoinen läpyttävä ääni.

Yksi vaihtoehto on myös lepattava "pohjapanssari". Panssarista se on kyllä kaukana, on vain muovinen suoja moottorin pohjassa. Se voi vanhemmissa autoissa irrota jos auto pohjaa vähän johonkin ja kiinnitustapit pääsee irti. Tai, jos on vaihdettu vast'ikään öljyt niin että ne lirutellaan pois öljypohjan kautta, niin jotkut korjaamourpot eivät laita sitä suojaa kunnolla paikalleen. Tuostakin tulee siis semmoinen läpyttävä ääni.

Ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta toi läpätys oli tänään ihan selvästi renkaasta, kun ajoin hitaammin niin läpätys oli harvemmassa (silti säännöllinen) ja kiihdyttäessä ääni selvästi kiihtyi. Näkyiskö toi pohjapanssarin irtonaisuus silmällä katsoen? Kurkin nimittäin auton alle, eikä siellä kyllä mitään roikkunut missään.

Ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta toi läpätys oli tänään ihan selvästi renkaasta, kun ajoin hitaammin niin läpätys oli harvemmassa (silti säännöllinen) ja kiihdyttäessä ääni selvästi kiihtyi. Näkyiskö toi pohjapanssarin irtonaisuus silmällä katsoen? Kurkin nimittäin auton alle, eikä siellä kyllä mitään roikkunut missään.

ja se ei välttämättä roikukaan ennenku ilmavirta tarttuu siihen ja alkaa läpsyttämään. Ja tietty mitä kovempi vauhti, sitä isompi ilmavirta ja enemmän läpsytystä.

ja se ei välttämättä roikukaan ennenku ilmavirta tarttuu siihen ja alkaa läpsyttämään. Ja tietty mitä kovempi vauhti, sitä isompi ilmavirta ja enemmän läpsytystä.

Just sitä mä vähän hain tossa takaa, että nappaako se vasta tuulesta vauhtia. Mutta juu, käyn aamulla renkaat läpi, jonkun kiven olin siellä näkevinäni.

Just sitä mä vähän hain tossa takaa, että nappaako se vasta tuulesta vauhtia. Mutta juu, käyn aamulla renkaat läpi, jonkun kiven olin siellä näkevinäni.

Kumit tuleen vaan joka kerta kun lähet valoista ni kyl se sieltä putoo!!

Että jotta kun jos vaikka sukunimi muuttuu (niin että vaihtaa sen itse, ei avioliiton kautta) millä lailla tästä on infottava pankkia ja vakuutusyhtiötä? Kävelemällä tiskille? Kirjeellä? (pitääkö liittää jotain mukaan?) pitääkö jonnekin muualle vielä itse ilmoittaa?

Back
Ylös Bottom