Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saako Suomesta muun merkkisiä partahöyliä kuin Gillette ja Bic?
Esimerkiksi Schick?
Osaiskohan kukaan arvata äkkiseltään mikä aiheuttaa autossa sellaisen "läpyttävän" äänen? Ajelin tänään ikkuna auki ja hoksasin sellaisen läpyttävän äänen, pysäytin auton, ajattelin että oisko renkaissa jotain. Renkaat kunnossa, missään ei mitään "uloketta" mikä voisi tuulessa lepattaa. Jatkoin matkaa ja läpätyskin jatkui. Kotona konttasin auton aluset ja kaikki läpi - ei mitään. Ikkunan ollessa kiinni tuota ääntä ei kuule lainkaan.
Ei tuu kyllä äkkiseltään mieleen kun "kivirenkaassa" syndrooma. Ei sielä kummoista kiveä tarvi olla ni sellanen ääni jo lähtee.
Osaiskohan kukaan arvata äkkiseltään mikä aiheuttaa autossa sellaisen "läpyttävän" äänen? Ajelin tänään ikkuna auki ja hoksasin sellaisen läpyttävän äänen, pysäytin auton, ajattelin että oisko renkaissa jotain. Renkaat kunnossa, missään ei mitään "uloketta" mikä voisi tuulessa lepattaa. Jatkoin matkaa ja läpätyskin jatkui. Kotona konttasin auton aluset ja kaikki läpi - ei mitään. Ikkunan ollessa kiinni tuota ääntä ei kuule lainkaan.
Mulla oli ikkuna ihan vähän auki pelkääjän puolelta, niin siitä tuli semmonen pikkunen "väpätys" ääni.

Niin tyhmä en minäkään ole, että kahden ikkunan auki ollessa säikähtäisin läpivedon aiheuttamaa väpätystä![]()
Ei mutta se mun akkuna oli niin vähän, etten sitä edes huomannu vasta kun ruuvasin kiinnipäin. Heh. En mäkään sentään niin uuno ole, että körötän molemmat ikkunat auki ja ihmettelen väpätystä... tai no... :D
Kaira oli selkeesti valmiustilassa mahdollisia "tyhmänainenautonsakanssa" kommentteihin :D
Ei tarvitse, koska mun mielestä sheikkerin ritilä kannattaa heittää roskiin
Eli seuraa uusi kysymys: Moniko käyttää sheikkerissä ritilää? Kokeiltu toistakymmentä eri valmistajan prodea ja palkkaria ja <10sec ravistus aina ilman ritilää -> Ei koskaan paakkuja. Minulla lentää siis rokeen jatkossakin mokomat turhakkeet.
Yksi vaihtoehto on myös lepattava "pohjapanssari". Panssarista se on kyllä kaukana, on vain muovinen suoja moottorin pohjassa. Se voi vanhemmissa autoissa irrota jos auto pohjaa vähän johonkin ja kiinnitustapit pääsee irti. Tai, jos on vaihdettu vast'ikään öljyt niin että ne lirutellaan pois öljypohjan kautta, niin jotkut korjaamourpot eivät laita sitä suojaa kunnolla paikalleen. Tuostakin tulee siis semmoinen läpyttävä ääni.
Ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta toi läpätys oli tänään ihan selvästi renkaasta, kun ajoin hitaammin niin läpätys oli harvemmassa (silti säännöllinen) ja kiihdyttäessä ääni selvästi kiihtyi. Näkyiskö toi pohjapanssarin irtonaisuus silmällä katsoen? Kurkin nimittäin auton alle, eikä siellä kyllä mitään roikkunut missään.
ja se ei välttämättä roikukaan ennenku ilmavirta tarttuu siihen ja alkaa läpsyttämään. Ja tietty mitä kovempi vauhti, sitä isompi ilmavirta ja enemmän läpsytystä.
Just sitä mä vähän hain tossa takaa, että nappaako se vasta tuulesta vauhtia. Mutta juu, käyn aamulla renkaat läpi, jonkun kiven olin siellä näkevinäni.